Illustratie van:

International 423 - allerlaatste water uit de motor laten

Hallo iedereen hoe laat ik het laatste water uit een 423 ik ben er namelijk aan het werken en er staat geen radiateur meer op en staat in de kou ( wel beschut hoor) hoe voorkom ik vorstschaden dus hoe laat ik het eruit?

Deel dit topic

Reacties

Wardcase
Stukje boven de startmotor zit een plug in het blok die moet je hebben
fendt2
Eventueel laatste water mengen met antivries. Of spiritus. Bevriest het niet.
deeremeneer
En volgende keer meteen koelvloeistof erop doen zodat je dit probleem niet meer hebt.
old man jose
Als er een klein laagje water in het blok achterblijft is geen probleem, het blokt vriest stuk alleen als het tot de bovenst punt vol is.
lindehydrocart30
Onderste koelerslang eraf, en kraantje aan het blok losdraaien, dan moet al het water eraf zijn.
IH fan 1997
Bedankt wat is het beste aflaten of laten zitten als men waterpomp eraf was voor vervanging heb ik het water zien zitten in het kanaal horizontaal er achter ps de nieuwe zitter al terug op
IH fan 1997
@deeremeneer jou antwoord snap ik niet goed precies? als ik met restauratie bezig ben gaat dit toch niet zo goed?
deeremeneer
@IH fan 1997 Nee tijdens restauratie snap ik dat je hem leeg hebt maar wanneer heb je er dan water ingehad? Ik bedoel als je er voorheen koelvloeistof of antivries in zou hebben gehad zou je je nu geen zorgen hoeven te maken.
IH fan 1997
Is het niet zo dat je ofwel genoeg ofwel geen koelvloeistof of water moet hebben?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8