Illustratie van:

Guldner G40S - olielek aan laatste cilinder naast oliekoeler

Bij het maaien verleden weekend is mijn guldner ineens hevig beginnen lekken. lek bevind zich aan de cilinder het dichtste bij de oliekoeler, maar ben niet zeker of het van de dichting op de klepstoterbuis of de dichting van de cilinder zelf komt.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt? kwestie dat ik de juiste onderdelen kan bestellen. alvast bedankt voor de tips.

Deel dit topic

Reacties

ome joop
Het maakt niet uit of t tussen de bus en t blok of bij de stoterpijpen weg komt, in beide gevallen moet hij uit elkaar.
Er zijn overal afdichtingsetjes te koop rond 30 euro per cilinder, daar zit alles in wat je nodig hebt.
mijn advies is als je hem toch uit elkaar moet halen pak dan alle 3 de cilinders anders zit je binnenkort met hetzelfde probleem op de andere cilinders

Succes
DaanHaar
@wouterke, de lekkage komt waarschijnlijk weg bij een versleten/kapotte afdichting tussen buisje stoterstang/blok. Als je de kop eraf haalt kun je vervolgens de buisjes er af halen. Op deze buisjes zitten de o-ringen die je kunt vervangen. Met het monteren dien je wel voorzichtig te zijn anders lekken ze direct weer.
Wouterke
Dus als ik het goed begrijp, gokken jullie er ook op dat de dichting tussen blok en cilinder, nog goed zou zijn.
Maar alvast bedankt voor de tip voor de 3 cilinders tesamen te doen. Alle dichtingen zijn even oud, en dan zou ik enkel het zwakste punt verleggen.
Thx alvast.
Wimsumar
Beste Wouterke:
Quote @Wouterke:
3 cilinders tesamen

Waar niets lekt, hoef je ook niets te vervangen (ook niet binnenkort). Bovendien, die pakkingsetjes zijn ook niet helemaal gratis.
berndvelthuis
Ik zou geen setjes kopen. De grote koperring uitgloeien. De rest is alleen paar simpele o ringen en koperringen. Losse kleppendeksel pakking te koop op speurders
Wouterke
Eevntjes een terugkoppeling, lek kwam van 2 plaatsen:
1; koppeling van de leidingen van de oliekoeler, deze zitten in die geforceerde luchttunnel, was snel opgelost met een stukje darm en wat leidingklemmen.
2. is aan de achterste cilinder loopt een olieleiding die via een banjokoppeling in de cilinderkop terecht komt. deze vertrekt uit het blok, en is met een kraag uitgevoerd voor te bevestigen aan de blok. deze koppeling heb ik opnieuw met een felstool mooi gemaakt en alles nieuwe koperringen.
Guldner is lekvrij nu.
Bedankt aan iedereen om mee te denken!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Guldner G40S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
7