Hallo ;
Weet toevallig iemand of het daalsnelheids regel klep ventieltje , c q asje makkelijk te vernieuwen is ?
Ik heb namelijk bedienings heveltje afgebroken , bij het proberen om het vastzittende hevel/asje weer gangaar te maken .
Waarschijnlijk moet het regelblok uit elkaar ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het hendeltje kun je er zo van boven uit halen, onder dit hendeltje zit een adsje van +- 10cm met daarop een soort exentrische schuine kant. Hiermee regel je de daalsnelheid
Om dit asje zit ook nog een oring dacht ik
Suc6
OK ; dank je marc ; maar zo.n ventiel weer monteren valt toch wel mee ? Als je de hefarmen op het hoogs trekt valt da asje van de van de trekkracht/hoogteregelinger wel makkelijk in dacht ik ?
Maar bij mij zit de hendel op het asje gemonteerd door middel van een spanstift. Kun je niet gewoon de stift eruit halen en iets anders erop zetten?
Ja , die zijn er ook , maar die ik hier heb zit op het asje een plaatje gepunt- last , wat er nu is afgebroken .
Denk dat ik het maar zo laat ; alleen soms is het handig dat je een werktuig mooi langzaam kunt laten zakken
fendt-oldtimer.de/index.php/…
Ja; het asje zit gemonteerd met een "wartelbusje" maat 14 geloof ik , dat heb ik eruit , maar in het asje zit geen beweging .
Maar een paar dagen laten "weken" in WD 40 , en dan nog eens proberen .
Bedankt voor de tekening . makkelijk voor eventuele 0 ring maten .
Ik bedoel het asje met het soort excentriekje , zit gewoon vastgeroest denk ik , wil niet draaien noch omhoog .
Komt goed