Beste mede-tfers,
Ik ben bezig om een Fendt 308 een grote beurt te geven. Hierbij hoort ook de eindaandrijving van de achterbrug. Nu wou ik deze verversen, maar nadat ik de stop eruit had, zat er meer olie op mij dan in de lekbak. De olie kwam er namelijk met hoge druk uit. Dit was aan de rechterkant, nu heb ik eerst de vulplug van de linkerkant opengedraaid, maar hier stond ook druk op. De lucht siste er namelijk uit. Nu is mijn idee dat er geen druk op een eindaandrijving hoort te staan, maar het was bij mij wel zo.
Heeft iemand daar al eens ervaring mee gehad? Of ben je bekend met dit voorval? Dan zou ik uw antwoord zeer op prijs stellen.
Groeten Rick
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Toch is het normaal dat er vaak een beetje druk in de eindvertragingen zit ; er zit namelijk geen ontluchting op .
Voortaan eerst de vulplug even losdraaien om de druk af te laten !
En misschien ( 1 of 2 x per jaar) vulplug even los ; ook om niveau te controleren en druk eventueel te laten ontsnappen ?
Ow Ferdinand was me net voor
Als je eens niest (daar zit ook niet echt veel druk achter) dan zit je mondinhoud (speeksel, etensresten) toch ook overal tegenaan gespat?
Beschouw het als toeval dat er iets druk op komt. (De oliekeerringen zijn dan in ieder geval nog prima ).
P.S.: Ik lees in de 300-serie handleiding dat iedere eindvertraging 7,5 liter olie bevat. Oliesoort: GL5 80 W 90.
Mijn handleiding is van toepassing op bouwjaren tot 1988.
(En uiteraard het niveau peilen tijdens het vullen A.U.B.).
Moet je eens een toertje rijden en dan de plug van de eindvertraging van de vooras losmaken, zal je wel zien dat daar ook druk op staat
Ik doe het nooit ,omdat het er altijd weer schoon uitkomt.Zonde van die dure olie.