Hallo,
De meest hier op TF vragen om een trekker harder te laten lopen, ik kreeg vandaag de vraag om een trekker langzamer te laten lopen. Deze Ford 4000 heeft geen kruipversnelling en de kleinste banden die we hebben staan er al onder. Deze trekker maait rozen, om een goed snijbeeld te krijgen zou hij eigenlijk langzamer moeten rijden. Wie weet hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zou zelf eerder op zoek gaan naar een geschikte trekker met kruipversnellingen.
Als die er op zit tenminste.
Of kun je de aandrijving van de maaimachine versnellen zodat deze met een lager pto toerental toe kan?
Kramp en Granit verkopen tandwielkasten waar je een pto mee kunt versnellen/vertragen/omkeren. Voorbeelden:
granit-parts.nl/product/…
kramp.com/shop-nl/nl/…
Het ombouwen van kroon en pignonwiel is zo definitief, want als ik het goed begrijp blijft er dan een topsnelheid van een kleine 20km/h over.
De 3000 is (hoe kan het ook anders) uit de zelfde serie als de 4000. Ze hebben dezelfde versnellingsbakopbouw, met nagenoeg dezelfde rijsnelheden:
Blz 98:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
Verkeerd begrepen van mijn kant dan, ik dacht dat er 'langzamere' versnelling in de 3000 beschikbaar was vanwege dat kroon pignon wat hierboven vermeld werd. Excuses voor de verwarring.
Door een verschillende overbrengingsverhouding in het differentieel is het dus mogelijk bij een gelijke versnellingsbakopbouw toch op nagenoeg dezelfde rijsnelheden uit te komen bij diverse typen in een trekkerserie. Immers, kenmerkend verschil tussen typen in een serie is meestal de maat van de achterband.