Fordson Power Major - onregelmatig stationair
Mijn ford major 1960 loopt onregelmatig stationair en rookt dan ook grijs,blauw. Met wat gas erbij loopt hij mooi en rookt niet meer. Kan iemand mij helpen met advies.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Power Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
"Al een jaar of 10 hebben we een powerfordson major uit 1960 op frans kenteken. Regelmatig heb ik zo een klus rond het huis waarbij de ford mijn hulp is. Altijd lopen altijd starten en gaat iedere klus de baas''.
Kortom, volgens het spreekwoord "krakende wagens lopen het langst" is er gewoon niets aan de hand.
Kijk, je mag aannemen dat deze (1960!) trekker niet meer geheel in nieuwstaat verkeerd en "normale" slijtage (compressieverlies en/of versleten verstuivers) oorzaak is van het probleem.
Het enige wat je kan doen is de verstuivers (laten) testen. De kans is aanwezig dat er 1 (of meerdere) de ingespoten brandstof niet of onvoldoende vernevelen.
dit onderdeel zit Ook even de leidingen vanaf het in het ronde gedeelte van de brandstofpomp.
Ook even de leidingen vanaf het inlaatspruitstuk controleren, ook de aansluitingen van deze leidingen.
Heeft de Fordson Power Major (topictrekker) een vacuümgestuurde regulateur?
ook de eerste Super,s
het antwoord werd al gegeven Wim, maar standaard af fabriek was dat wel zo, als het bij deze types anders was dan waren er evt reparatie uitgevoerd.
Als alle 4 verstuivers zeer slecht zouden functioneren (straaltjes diesel geven in plaats van deze te verstuiven) zou de trekker waarschijnlijk zeer slecht starten.
Testen (en opnieuw afstellen) van oude verstuivers kan uit.
P.S.: De brandstofinspuitpomp is ook niet bepaald nieuw meer en het is de vraag of deze de "fabrieksinstelling" (lees: hoge druk) van de (nieuwe) verstuiver(s) nog haalt. Laat daarom de (nieuwe) verstuivers gerust op wat lagere druk (-/_ 10 à 20 BAR) afstellen.