Beste leden,
Ik heb een vraag, de titel zegt het al
weet iemand soms welke straffen of boetes men kan opleggen bij een ongekeurde kipper als ze jou teggen houden op de baan/ of er iemand tegen rijd?
inverband met een 6 en 10 ton kipper.
tot hoeveel zouden de boetes gaan?
Alvast bedankt.
mvg. ilja
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
In NL mag je met alle schroot zo de weg op
ik woon in belgie, de meeste boeren rijden hier ook met oude kippers zonder keuring, maar de laatste tijd hoor je niet anders als controle op de machines op de baan.
Goede zaak
Als ze je zo gewoon tegenhouden, dan zal de boete misschien niet zo hoog zijn.
Moest er iemand tegenrijden en die persoon komt te overlijden ... Dan verkopen ze je broek terwijl je ze nog aanhebt.
Een correct antwoord valt hier niet over te zeggen eigenlijk.
Ik vind de vraag vrij vreemd ... Want wat ik nu kan concluderen uit je vraag is 'ik blijf toch zonder keuring rijden, zoiets doms. Ik zal gewoon die boete wel betalen, want de pakkans is toch nihil'
Ga gewoon naar de keuring, laat je keuren en je probleem is meteen opgelost en moet je zulke vraag ook niet meer stellen.
Dat mag je inderdaad niet. Simpel toch? Met je fiets van 50 jaar oud mag je ook niet de weg op zonder werkende verlichting. Waarom dan wel met een gammele (niet gekeurde) wagen? Hoe oud die ook is. Al je nu geen papieren hebt, moet je die aanvragen. Dat kan altijd, mits hij in degelijke staat is.
er scheeld niets aan deze kiepers ze zijn sterker gebouwd dan de kippers de dag van vandaag, enkel de keuring ontbreekt.
Ik denk als je voor jezelf rijd,je geen gekeurde moet hebben,alleen als je voor derden rijd
Nu pas zoveel jaren later spreken we over de papieren.
Dat PVG nummer is eigenlijk het belangrijkste
@mf6290 Maar moest hij terug op olie gezet geweest zijn, dan zou hij wel gekeurd geraakt zijn.
Wat je hebt gedaan is inderdaad niet correct met hoe hij op de markt gekomen is. Je hebt een aanpassing gedaan, waardoor hij niet meer aan de normen voldoet van hoe de constructeur hem op de markt heeft gebracht.
Het is eigenlijk allemaal veel te ingewikkeld in sommige gevallen. Persoonlijk vind ik, als iemand een zelfbouw aanhanger, zeer leuk. De persoon doet zoiets niet op 1 2 3 en denkt hij normaal gezien altijd degelijk na.
Anderzijds kan je wel denken ... mja het is maar zelfbouw, je weet nooit. Hoewel je ook problemen kan hebben met een nieuwe aanhanger die volledig conform zou zijn met wetgeving.
Ze hebben geld nodig en zullen geld blijven zoeken ... Is niet alleen in Belgie, maar helaas overal.
als je daarvoor 10000 a 15000 euro moet gaan afleggen voor een nieuwe kipper is dit zeer veel, maar moest men je tegen houden en zien dat je niet in orde bent hoeveel gaat het dan niet kosten.
Er zijn wel kleine bedrijven, die zelf aanhangers maken en hiervoor misschien wel een attest kunnen of willen afleveren. Hoeveel zoiets dan kost, weet ik niet.
Bij mij in de buurt zit er een bedrijf, Millon. Zij zijn Deutz verdeler, doen grondwerken, loonwerk, enz enz ... Zij maken ook hun eigen merk Millon diepladers.
Aanname is, dat het trekkend voertuig geen luchtdrukinstallatie heeft