Goede dag
zondag heb ik een toertocht gereden met mun deutz 5505 geen problemen gehad,maar sinds maandag middag plotseling probleem gekregen met de brandstofpomp,Dat tijdens het gas geven de toeren pas laat op gang komt.wat kan het probleem zijn.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D5505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Altijd lastig die vage klachten vooral als het brandstofverbruik zoals bij toerritjes erg laag is. Bij een verbruik van 2 liter per uur of nog minder is de doorstroming simpelweg gewoon laag en valt een dichtgeslibt filter nauwelijks op. Ook een lek (stijgt je motoroliepeil?) of mechanisch versleten opvoerpompje (indien aanwezig) valt niet direct door de mand.
Zo ook lees ik in een storingstabel ( van welliswaar de D-3005 maar waarschijnlijk hetzelfde brandstofsysteem) dat een overdrukventiel er voor zorgt dat de inspuitpompelementen met 1,8 BAR overdruk van dieselolie moeten worden voorzien. Kortom, het hele brandstofsysteem op doorstroming en capaciteit controleren. Het is een vrij simpel systeem, helaas stinkt de dieselolie er niet minder om. Succes.