Ford 8000 - remsysteem

Onze ford 8000 remd niet goed,
nu hebben we deze ontlucht met de juiste olie erin en de hoofdremcilinder vernieuwd,
maar nu hebben we juist op het einde van de pedalen een heel klein beetje remmen, echt veel te weinig,
iemand tips of ervaring hier mee, we zullen de trompetten eens best demonteren zeker, mvg
andy81

Reacties

erik9831
Je hebt zelf de vraag al beantwoord 😄

Best eens de remmen nakijken ja, kan zijn dat ze helemaal af zijn.
martijn1998
8000 herft dezelfde remmen als de tw serie, als je geen druk kan krijgen kan het zijn dat de o ringen om de remzuigers lek zijn en dan loopt de olie weg naar de achterbrug. Dat probleem heb ik ook gehad met een tw 20
ReneSuperMajor
O ringen van je remzuigers vervangen en je bent van je probleem af
andy81
Ik vrees van niet want mijn remolie zakt niet en gaat niet weg dus
martijn1998
@andy81 in de trompetten zitten ook remschijven met voering, het kan zijn dat deze voering versleten is
andy81
Zou die parkingstand er iets kunnen met te maken hebben
andy81
Nu we de trompetten afgedaan hebben zien we inderdaad wat slijtage op de remmen maar het valt ons meest op dat er dunne tussenplaten inzitten tegenover de tw -serie
weet iemand daar het fijne van wat daar de reden van is
grtz
SjorsTh
Over de hoofdremcilinder van deze types Ford: zoals je weet werkt dit remsysteem op olie en geen remvloeistof.
Er zijn aftermarket hoofdremcilinders te krijgen die exact overeenkomen (met 1-1/8" boringen) maar voor auto's bedoeld zijn. Deze genoemden zijn echter wel voor remvloeistof (en dus niet voor Ford vloeistof). De o ringen in je achterbrug kunnen weer niet tegen remvloeistof dus gebruik dit zeker niet! Je kunt m om 3 redenen niet ontlucht krijgen: de zuigertjes blijven hangen omdat de dichtingen zwellen (kan 2 dagen duren) of dat er terugslagkleppen in de hoofdremcilinder gemonteerd zijn die in de auto toepassing erin zitten. Reden 3 is dat je remmechanisme te weinig speling heeft waardoor de remzuigers bij t los laten van de pedalen het piepkleine gaatje (verbindingsboring tussen reservoir en cilinder) niet vrij komt en dan komt en kan die zich nooit ontluchten c.q. opvullen. Deze laatste had ik bij mijn 9600. Ik gebruik btw Citroën hydraulische olie. Suc6!
SjorsTh
Ps :tip. Voor deze Ford tractoren kan een gecombineerde hoofdremcilinder van een Chevrolet uit 1962 gebruikt worden met bovengenoemde boring. Deze zijn exact hetzelfde kwa bouwvorm en inbouwmaten als je originele (nieuw voor 45 dollar!!) . Voor de tractor toepassing van moeten de terugslagkleppen uit deze hoofdremcilinders verwijderd worden en de cups en afdichtingen vervangen worden. De cups heb ik bij Koop van der Wal besteld (Letten op diameter en omschrijving "mineral" wat betekent dat deze dus olie bestendig zijn). Ik heb een paar extra cups besteld en daarvan de achterste zuigerdichtingen gemaakt.
RPCounty
@SjorsTh kijk. Dat zijn nog eens tips waar je wat mee kunt. Mooi werk. Das beter dan dat gekibbel over welk merk nou t beste is zoals t meestal gaat
andy81
Het probleem zit dus in de hoofdrempomp,
ik ben een oude gaan halen en heb de nieuwe vervangen en had onmiddelijk remdruk, nu heb ik deze terug gedemonteerd omdat deze lekte
het enige verschil tussen de twee is binnenin een ander soort dichting ,
wel vraag ik me af als ik ook niet met een nieuw aftermarket rempomp zat, deze is zo goed als nieuw en licht blauw van kleur,
bedankt voor de tips ook
andy81
Ondertussen nieuwe remset gemonteerd in de rempomp, nu voel ik aan mn pedalen dat de remzuigers nog blijven hangen en dus niet terug meekomen met de pedaal, iemand tips of is het gewoon afwachten
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!