Illustratie van:

Lamborghini Premium 1050 - Niet te rijden op voetgas

Hallo, we hebben hier een Lamborghini 1050 Premium bj. 2003, die inhoudt op het gas, hij regelt zelf maar wat. Hij doet het wel goed op handgas (armleuning bediening) Ik heb hem uitvoerig nagekeken op lucht in het brandstofsysteem, luchtlekkaasje is er niet. Electronische regulateur is nagekeken. Maar dat heeft er eigenlijk niks mee te maken, op het handgas doet ie het wel goed. We hebben ook een Same 100.4 die exact het zelfde deed voordat ie ermee stopte omdat de krukas brak 😞 De Lambo staat ook behoorlijk te "halen" als ie koud is. Wie heeft hier ervaring mee en wat is er aan te doen? Met voetgas is er totaal niet mee te rijden. Alvast hartelijk dank voor de hulp! Vr.gr. Maarten

Deel dit topic

Reacties

Vraagje wanneer brak de krukas van de same toen je hem belaste of gewoon met stationair ofzo?
Welgerap52
Zit er direct aan je gas pedaal een potmeter ?
Of zit er een stang tussen?
Je had het probleem ook wel met trekkers met cabine met gas bediening via een stang
Als de cabine dan bewoog dan reageerde het gas er ook op
Misschien kan je het voetgas wel kalibreren?
Patrick 2020
Hadden we op het werk ook een keer met een JD 7810 met common-rail. Handgas werkte wel, het lag toen aan het gaspedaal.
DANOONTJE POWERR
Hier ook met een nieuwe MF 5613.
Was niet mee te rijden op voetgas.
Tot ik er achter kwam dat als je het pedaal één keer heel snel had ingetrapt daarna alleen maar volgas of stationair kon en niets ertussen.
Nu gaat dat prima nadat er een nieuwe potmeter op gezet is.
CHALLENGERfan
Zal idd zoals meerdere al zeggen aan de potmeter van het gaspedaal liggen... Hebben een soortgelijk probleem met een New Holland TSA gehad.
lindehydrocart30
Heb bij een Deutz ook ooit hetzelfde mee gemaakt, die reageerde de ene keer anders dan de andere keer bij het gas intrappen. soms wou ie wel volgas, en soms niet. opnieuw gecalibreerd met de computer, hielp niks. toen wilden we de potmeter even wisselen met een andere trekker, toen viel ons op dat het clipje waarmee de potmeter op de as van het voetgas zit, gebroken was. het was dus elke keer afwachten wanneer of ie de potmeter weer mee nam, vandaar de andere waarden steeds. dus ipv een potmeter van 300 euro, een clipje van 1,30 euro, die ook nog los te verkrijgen was. dus dat scheelde weer.
mischien heb je er wat aan 😄
Maarten Same
De krukas van de Same brak terwijl die iets verhoogd stationair draaide. Misschien 850/900 toeren tijdens het vullen/vacuum draaien van de mesttank. Hij is helemaal vooraan, na de 1e cilinder, gebroken. Hij start ook gewoon nog. Hij staat in de hoek en wacht op een nieuwe krukas...
Maarten Same
Dank voor de reacties. De potmeter zit in de cabine, wel met stangen maar hij veert niet mee. Ik heb wel eens een bonk hout tussen het gaspedaal gestopt, maar dan regelt ie alsnog zelf, af en toe terug naar stationair en daarna klimt ie weer op, net als bij een verstopt filter. Beide tractoren hebben rond de 5000 uur gelopen, de Lamborghini heeft het veel erger dan de Same had. Omdat ze het zelfde probleem hebben, kan ik niks uitwisselen om te proberen.
Fast Eddy
Dat raar stationair lopen doen bijna alle trekkers van de SDF-groep met het oudere type motor . De oorzaak is dat elke cilinder zijn eigen brandstofpomp heeft. Die nokken as slijt in waardoor hij gaat galopperen.
christophe b
Rijd nu als een racewagen. We kennen dat probleem. Andere veer in regelaar of potentiometer voetpedaal

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lamborghini Premium 1050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
2