Illustratie van:

International 533 - kraken tijdens het schakelen

Hallo,

waar zou het aan kunnen liggen dat de trekker kraakt tijdens het schakelen.

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

boegie
Koppeling niet ver genoeg in? Of is het een ongesynchroniseerde bak?
SJB533
Op wat voor manier bedoel je? Wellicht heeft het te maken met het feit, dat de bak partieel gesynchroniseerd is?
jelle-giesen
Er zit geen gesynchroniseerde bak in
boegie
@jelle-giesen Ja dan komt dat daar door. Als je de trekker goed kent kun je makkelijk zonder kraken schakelen. Bij een bepaald toerental staan de tandwielen het best tegen over elkaar waardoor het geruisloos ook lukt
jelle-giesen
Boegie ja dag ik al wel want soms als je lang genoeg wacht wanneer je de koppeling in hebt en dan overschakeld dan wil het wel zonder kraken
international533
Een transmissie van een 533 is juist wel gesynchroniseerd.
jelle-giesen
Waarom dan @international533
SJB533
@international533
Tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4. De 633 heeft de versnellingen wel volledig gesynchroniseerd.
international533
@SJB533 de onze heeft ook een volledig gesynchroniseerde transmissie. 1, 2, 3 en 4 allemaal. Misschien zit er wel verschil tussen de 533's onderling. dan kan het kloppen
SJB533
@international533
Bouwjaar denk ik. Onze was van 80, die was deels gesynchroniseerd. Zou er op moeten staan trouwen. ("Synchron")
international533
@SJB533 Klopt, dat staat er ook op.
Mispelaar
De eersten werden geleverd zonder synchron versnellingsbak. Hier loopt er ook nog zn een zonder.
Romco14
Tussengas geven met terugschakelen?
fridzie
Die 533 waar ik wel mee werk kun je ook niet mee tussen schakelen. dingen zijn niet van die moderne trekkers, hij moet erin vallen niet erin trekken.
Wimsumar
Beste Romco:
Quote @Romco14:
tussengas geven met terugschakelen?

Je moet samen met @Fridzie maar eens gaan oefenen met het hiervoor meest perfecte trekkermerk/serie om kraakvrij op-, terug- en vooruit-/achteruitschakelen onder de knie te krijgen.

Opschakelen met "dubbelclutchen".
Terugschakelen met "dubbelclutchen + tussengas".
Vooruit-/achteruitschakelen v.v. bij volledige stilstand.

Fridzie z'n "schakeloefentrekker":

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
9