Illustratie van:

Mc-Cormick D 219 - koppakking

Ik ben bezig met de kop van mijn D219. Startte heel slecht. Kop eraf gehaald en inderdaad slechte kleppen en zittingen. Alles natuurlijk schoongemaakt, kleppen geslepen, maar krijg ze toch niet helemaal goed, dus zal ze laten frezen. Maar nu de vraag: De koppakking die er uit komt ziet er zeer goed uit. Eerst dacht ik hem gewoon te hergebruiken, maar nu ben ik bezig om een koppakking uit koperplaat te maken. Koperplaat is 0,9 mm dik en de oude pakking is 1,5 mm dik. De zuigers steken niet boven de cilinders uit, maar liggen bijna gelijk met de bovenkant van de cilinders, dus dat dikte verschil moet kunnen. De druk zal iets hoger worden, wat voor het starten alleen masr beter is, zeker als de zuigers ook wat laten passeren. Heeft iemand dit wel eens gedaan of een mening er over? Groet, Govert

Deel dit topic

Reacties

CormickWillem
Heb geen ervaring met een ander type koppakking, maar wel een andere motorblok voor een D-219 gemonteerd.
Kop e.d. overgezet. Deze koppakking gebruikt: histoparts.com/nl/webshop/…
Niets mis mee, en voor dat geld zou ik niet willen expirimenteren.
IHC-power
Ik zou er gewoon terug een nieuwe, originele pakking tussensteken, van een goed merk en goede kwaliteit dus. Ik denk dat het verschil met de koperen pakking miniem is, zeker als je rekening houdt met het feit dat de gewone pakking nog ingedrukt wordt bij het aantrekken.
IHC-power
Met Histoparts heb ik voor zulke pakkingen minder goede ervaringen helaas. Dan geef je naar mijn mening beter iets meer uit voor een meer kwalitatieve pakking. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. 😄
duitshuisje
Ik begreep "van internet" dat een koperen plaatje weliswaar veel werk is om te maken maar dat het als pakking zeer goed is. Omdat het sterk is en te hergebruiken als je het uitgloeit en laat schrikken in koud water. Als ik nu een nieuwe pakking monteer en even later blijkt dat ook de cilinders gedaan moeten, kan ik als ik een koperen pakking heb, hem iig weer hergebruiken.
Over het algemeen schrik ik van de prijzen van de pakkingen en zo wie zo de onderdelen van een D219. Zeker als ik dit vergelijk met de onderdelen van een Super Dexta, die ik ook nog wil doen. Dus enige spaarzaamheid kan ook geen kwaad toch?
D439D
Als de motor erg warm wordt en er een stuk pakking in de cylinder valt is einde oefening met een koperen pakking.
duitshuisje
Kleppen en zittingen bij de profi geslepen. Er blijkt een piepklein scheurtje te zitten in een uitlaatzitting en net in het blok. Kleppen zijn wel dicht en hij verwachtte daar geen problemen mee (misschien omdat ze hem net gedaan hadden......). Zoals het een sleutelaar betaamt ben ik toch eigenwijs en heb een koperen pakking gemaakt. In mijn visioenen gaat ie straks starten als een tierelier. Moet alleen nog even gebeuren natuurlijk.
+2
duitshuisje
Heb verzuimd te melden dat de koperen pakking totaal niet afdichtte, hij lekte als een gek. Ga nu de zaak weer oppakken en dan toch maar met een gekochte pakking!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 219 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
5