Afgelezen urenstand: 1318
Trekker staat in Polen, ongeveer 50 kilometer ten oosten van Gdansk.
Er is al een paar jaar niet meer mee gewerkt, trekker is slechts zo nu en dan van plaats verreden.
Heeft hier altijd onder dak gestaan.
Prijs: 6250 euro
Wil je reageren op deze advertentie?
Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (ronald73).
Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan
Laatste
Reacties
@ronald73Die urenstand is wel echt laag zeg, heb je de heflatten en eventuele trekhaak er ook nog bij? Die spuiten zijn niet erg gewild meer volgens mij maar een mb-trac met zo weinig uur moet toch wel een geintresseerde bij te krijgen zijn.
Ooit gehoord van klokje rond ?
Is maar een half dagje rijden
Juist, zo is de hele machine ook hier gekomen. Het was wel een iets wat hogere trailer binnenwerks vergeleken met de meest gangbare trailers.
Teller zal vast wel klokje rond zijn geweest, maar daar ben ik zelf geen ooggetuige van geweest.
Zitten geen heflatten, trekhaken e.d. bij. Zo heb ik hem gekocht.
Ik vond het ook wel lekker spuiten, daar ben ik nog steeds positief over. Het is juist de tankinhoud die te klein is voor mijn bedrijf. Teveel tijd gaat op aan water tanken.
Bij wie? Bij mij of ergens anders?
Bij een oudere foto in mijn album had ik al eens aangegeven dat ik hem misschien wel zou willen verkopen als er iemand zich aan zou bieden.
Ik heb deze trekker sinds zomer 2004, komt bij een boer vandaan uit de Wieringermeer. Daarvoor heeft deze trekker volgens mij rondgereden op de Oostwaardhoeve, als ik de gravering achter op de spuitcomputer mag geloven.
Ben ik nog steeds redelijk tevreden over
Zit nu ruim 4500 uur op de teller, de eerste kleine 2000 uur werd in de voormalige DDR geklokt. Na zoveel uur maak je wel eens wat mee. Boeren hier die ooit een 1188 hebben gehad vonden het goede machines. Technisch gezien steken ze nog redelijk simpel in elkaar.
Ja, dit is een 1188. De mijne is van de laatste uit de serie.
Traditioneel dorssysteem: een dorstrommel met daarna afnametrommel. Boven de schudders zit nog een dwarsschudder, aandrijving daarvan is een zwak puntje van deze machines.
Gelukkig wel, ja.
Oh, okee, dat komt volgens mij niet zo vaak voor.
Hier zitten toch nog 4 versnellingen op.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Volgens mij zijn zij binnen in de cabine voor het gemak maar niet aan het overspuiten geweest.
Het is ook maar een 3-cylindertje.
Andere pomp er op?
Misschien weer @bartvaltradriver meer van deze spuit vanwege zijn oostwaardhoeve kennis?
Je buurman had toch vroeger ook ziets?
Andere pomp er op?
Deze geeft toch nog 200 liter per minuut, voor vullen zit er nog zo'n venturi bij. Deze pomp was de grootste van dit type pomp. Grotere HD-spuiten hadden er vaak een aparte vulpomp bij.
De tank is te snel leeg. Ik haal geen capaciteit door dat vake tanken.
Tsja, dan zou je met luchtondersteunig en dergelijke moeten gaan stoeien. Dan kan je wat meer hectares uit een tank halen.
Ik heb dan wel een compleet Airjet systeem voor je.
Zal ik m'n gedachten houden mocht ik ooit eens overwegen om deze machine een nieuw leven in te blazen.
Ooit eens van jouw eigen spuit afgesloopt?
Met luchtondersteuning heb je ook de mogelijkheid met aanzienlijk lager spuitvloeistofhoeveelheid (werkhoeveelheid van +/_ 100 liter/ha. ) prima spuitwerk te krijgen?
Ik dacht dat er ook eens HD Trac's werden gemaakt. Dat was zo maar gezegd een MB Trac met een verlengt frame achter de cabine, wel met vierwielbesturing.
Ik weet de maximale belasting van deze trekker niet, maar met een volle tank moet je echt wel voorzichtig rijden over de weg (dat probeerde ik dus altijd zoveel mogelijk te voorkomen).
En voorlopig heb ik nog lang geen gebrek aan winterprojectjes
Nee, zit er niet op. Op de bedienigskast in de cabine zit wel een schakelaartje voor een markeur.
Maar ik kan zo de GPS uit m'n andere trekker er weer in terug zetten hoor. Middeleninjectie... pffff, wordt alles weer ingewikkelder van
En ook niet aan uitdagingen