TEST: Valtra T174e Active

Het komt in trekkerland zelden meer voor dat een model zo grondig op de schop gaat als de Valtra T in deze TREKKER-test. Met de vierde generatie zet het Finse merk een flinke stap. En niet alleen aan de buitenkant. De Active-uitvoering is de minst luxe versie, maar 'onze' T174e had wel EcoPower. En dat maakt de wendbare Fin ook nog eens zuinig.

Deel dit topic

Reacties

jellehoekstra
Beste trekkers
valmet6400power
Prima! Zijn op de goede weg dat zien nu ook de mechanisatie bladen in 😄
T202Valtra
@valmet6400power jaar of wat geleden stond een testverslag van opnieuw getest van de T190. Enige was dat na een aantal jaar de codering van de knoppen wegsleet
valmet6400power
@T202Valtra

Zijn goed op weg inderdaad, wel jammer dat mensen die nooit valtra rijden ze "duur" vinden maar niet weten wat voor kwaliteit het is! Onze 6400 was destijds ook "duurder" dan een ander maar dat (heeft ie) verdient ruimschoots terug!
EA_MF
@valmet6400power als ik de bedragen in de test zag, kan valtra qua aanschafprijs goed meekomen met de concurrentie tegenwoordig 😉
Johndeeretje
@valmet6400power

Hier koopt een juist een Valtra omdat de rest te duur, te zwaar is etc
valmet6400power
@EA_MF

Ja een goede zaak lijkt mij! Alleen in een van de vorige Trekker uitgave stond een bedrijf dat een Valtra probeerde en dan als conclusie gaf dat omdat ze NH rijden toch geen ander merk willen haha.
valmet6400power
@Johndeeretje

Mooie omgeving 😃
Maar licht zijn ze zeker ja!
mdoornekamp
@valmet6400power de 4 serie is nu goed bij de tijd. En de kwaliteit is altijd wel goed van Valtra. Ik vind het jammer dat alle 6 cilinders de grote wielbasis hebben. Een T154 is wel erg groot voor die klasse. Ik zou voor mij bedrijf dan evt kiezen voor een N 174, maar ik ben wel 6 cilinders gewend.

Uit de testen blijkt dat er in de schakelbak 4 doublures zitten. Van de 20 versnellingen blijven er dan nog maar 16 over. En dat is toch echt te weinig voor een 50 km trekker. Bij 12 km/u gaan de stappen met 3 km omhoog en dat is fors. Verder erg leuke trekkers
valmet6400power
@mdoornekamp

Klopt inderdaad, maar vanuit de markt is er blijkbaar toch meer vraag naar een grotere wielbasis? Van vroeger uit was de wielbasis altijd al "klein". Met als gevolg dat het rijgedrag op de weg soms niet optimaal was..

Maar bij dat schakelen, die doublures hou je toch en met wat voor bewerking rij je 12 km/u dat je per sé 13 wil rijden? 😄
Dan moet je de CVT uitvoering kopen, dan is dat opgelost! 😃

Opzich is die N174 wel vet alleen denk ik een te lichte trekker om het vermogen goed te kunnen benutten, bijv. voor een spitmachine of X-schaar ploeg..
mdoornekamp
Ze hebben nu dezelfde wielbasis van T154 tot T234 en dat is wel een brede range

De N 174 heeft dezelde wielbasis en gewicht als mijn 6820 dus in theorie moet het kunnen. Ik zou hem dan ook voor de opraapwagen zetten
mdoornekamp
@valmet6400power 6500 kg leeg gewicht N 174
jehan
@mdoornekamp trekker is makkelijker zwaarder te maken dan lichter
valmet6400power
@mdoornekamp

En dat voor een trekker van 180 pk 😃
ljdekker
Quote @mdoornekamp:
De N 174 heeft dezelde wielbasis en gewicht als mijn 6820

Nou is de wielbasis van zo`n 6020 6 cilinder ook niet erg lang.
mdoornekamp
@ljdekker 6150 R is dik 280. Valtra is 3 m 😞
valmet6400power
@mdoornekamp

8950 was effies ruim 250 cm haha
ljdekker
6820 is maar 265 cm. Niet echt handig met kuil aanrijden. Heb te vaak dat het frontgewicht de grond raakt of in het gras prikt.
ljdekker
6820 is maar 265 cm. Niet echt handig met kuil aanrijden. Heb te vaak dat het frontgewicht de grond raakt of in het gras prikt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
15