TEST: Valtra T174e Active
Het komt in trekkerland zelden meer voor dat een model zo grondig op de schop gaat als de Valtra T in deze TREKKER-test. Met de vierde generatie zet het Finse merk een flinke stap. En niet alleen aan de buitenkant. De Active-uitvoering is de minst luxe versie, maar 'onze' T174e had wel EcoPower. En dat maakt de wendbare Fin ook nog eens zuinig.
Deel dit topic
Lees ook
John Deere 7920 - Oplossing gezocht voor trillende cabine
Ford 4600 - Temperatuurmeter geeft te hoge motortemperatuur aan - opgelost
Valtra Valmet 6800 - Of 6600 te koop gevraagd
Same Minitauro - Wat is de verstuiver openingsdruk
Case International 745 XL - 12 jaar stilgestaan
Gespot: prototype drie-assige maaidorser - Trekker
Hydrauliek problemen landini 6550
TractorFan 3.0 - Like button
Koelvloeistof bijvullen zonder zichtbaar lekkage
Deutz D4006 - Brandstofpomp demonteren van motor
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zijn goed op weg inderdaad, wel jammer dat mensen die nooit valtra rijden ze "duur" vinden maar niet weten wat voor kwaliteit het is! Onze 6400 was destijds ook "duurder" dan een ander maar dat (heeft ie) verdient ruimschoots terug!
Hier koopt een juist een Valtra omdat de rest te duur, te zwaar is etc
Ja een goede zaak lijkt mij! Alleen in een van de vorige Trekker uitgave stond een bedrijf dat een Valtra probeerde en dan als conclusie gaf dat omdat ze NH rijden toch geen ander merk willen haha.
Mooie omgeving
Maar licht zijn ze zeker ja!
Uit de testen blijkt dat er in de schakelbak 4 doublures zitten. Van de 20 versnellingen blijven er dan nog maar 16 over. En dat is toch echt te weinig voor een 50 km trekker. Bij 12 km/u gaan de stappen met 3 km omhoog en dat is fors. Verder erg leuke trekkers
Klopt inderdaad, maar vanuit de markt is er blijkbaar toch meer vraag naar een grotere wielbasis? Van vroeger uit was de wielbasis altijd al "klein". Met als gevolg dat het rijgedrag op de weg soms niet optimaal was..
Maar bij dat schakelen, die doublures hou je toch en met wat voor bewerking rij je 12 km/u dat je per sé 13 wil rijden?
Dan moet je de CVT uitvoering kopen, dan is dat opgelost!
Opzich is die N174 wel vet alleen denk ik een te lichte trekker om het vermogen goed te kunnen benutten, bijv. voor een spitmachine of X-schaar ploeg..
De N 174 heeft dezelde wielbasis en gewicht als mijn 6820 dus in theorie moet het kunnen. Ik zou hem dan ook voor de opraapwagen zetten
En dat voor een trekker van 180 pk
Nou is de wielbasis van zo`n 6020 6 cilinder ook niet erg lang.
8950 was effies ruim 250 cm haha