Leden,
Zijn er TF'ers met ervaring van Aires luchtvering op een Valtra Mezzo?
Lijkt me toch best een comfortabele optie, maar echter zie ik het zelden op een Mezzo trekker.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Valtra 6400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hadden vaak wat in de fronthef.
Nou zit het frame op de zelfde bout gaten als met de Fronthef, is de fronthef dan in 2 soorten?
Mis je dat zo erg dan?
@RVM Weet jij of er verschil is tussen een Mezzo en Mega?
Ik kan me er persoonlijk niks bij voorstellen, los van het feit of er gewicht voorin hangt of niet 8O
Jawel, ook met aardappelsrooien op 20 minuten rijden met 2 bar achterin! Met een kieper dan wel te verstaan, misschien dat het met een hanger anders is?
Dat oud model type vering past ongetwijfeld op de Mega series, maar zijn die Aires ook passend op de Mezzo, of is dat een compleet andere Aires?
Kun je er een passende as kopen voor weinig geld dan?
Anders zou ik het mooi bij prakiseren laten.
Leemac al gecontacteerd, Vincent?
De bestaande as (alle typen) monteer je op het vering frame.
Wil je zo'n bokje bestellen of zelf maken?
Tweedehands is dit bijna niet te vinden, denk ik?
Maar dan nog kun je niet zonder goede banden. Ik heb met trekkers gereden die perfect rijden zonder voorasvering en ook op trekkers met vering die alsnog hobbelen.
Misschien lees de trekker&werktuig ook?
Daar heeft ooit een veringtest in gestaan en daar waren de ervaringen van de testrijders met voorasvering veel positiever dan dat ze in de metingen terug konden vinden.
Daar werd toen geschreven: Blijkbaar geeft het zien bewegen van de voorwielen het gevoel dat de trekker goed veert. Een soort van placebo-effect dus.
Een uitzondering daarop wil ik maken voor smalle cultuurwielen die zwaar belast worden, dan heb je gewoon geen speelruimte met je bandenspanning om enige vering te verkrijgen. Dan zou voorasvering wel enig nut kunnen hebben.
We zijn in overweging iets dergelijks te bestellen ja, maar gebruikt is er bijna niet aan te komen. Óf het zit nog op een trekker, of de sloper heeft het niet... Je ziet het ook niet echt veel.
Ik meen mij te herinneren dat die test bij de valtra op lagere snelheid uitgevoerd is omdat de snelheid gewoonweg niet te halen was over de testbaan? (Mede door de kleine wielbasis?)
Nu je het zegt, ja, er staat me wel zoiets van bij, maar hoe het nu precies zat??
Zelf heb ik cabinevering nooit gemist, maar ben toch positief verrast afgelopen herfst. Toen heb ik op 2 exact dezelfde trekkers gereden, beide met voorasvering en 1 ervan ook met cabinevering.
Beide reden ze prima, maar die met cabinevering net ietsje mooier qwa vering, echter de laatste was ook merkbaar stiller!
Klopt, vooral de cabinevering van de ares sprong eruit en omdat deze nog verassend comfortabel reed zonder voorasvering dacht ik. Ik heb de T en W nog wel liggen.
En sjoerd, zit onder de s geen quadlink vering? (Mf)
De eerste serie ook?
tractorfan.nl/picture/749869/
Ik heb het werkplaatsboek er nog effe bij gepakt.
Alles hetzelfde.
Wat betreft de S-series, die hebben allemaal hydraulisch geveerde voorassen (optie)
De gehele T serie is grotendeels hetzelfde gebleven door de jaren. Dus een voorasvering van een t153 past op een t140,met soms een kleine aanpassing.
De Mezzo en Mega zijn in onderdelen hetzelfde, echter de aanbouwdelen van een 6 cilinder zijn anders.
Als je serieus wat wilt doen,dan moet je de onderdelentekeningen naast elkaar leggen.
Misschien kun je beter een keer rond kijken naar een N met geveerde vooras. Die zijn niet goedkoop,echter een 6400 die netjes is kan nog veel geld opleveren bij inruil.