Volvo BM 810 - motor td 70 td 71
Weet iemand wat het verschil is tussen een TD70 MOTOR EN TD71 ??
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Volvo BM 810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De Volvo BM 810/814 heeft een TD 50 of TD 60 motor met verschillende cilinderinhoud (andere boring) en dus p.k.-verschil.
konedata.net/Traktorit/Volvo800.htm/
De TD 70 en 71 bestaan beide wel degelijk. Om daarbij met een reactie op het volgend deel van het citaat aan te sluiten:
Ik verwacht overigens geen reactie, dus laat die maar achterwege
De 71 ligt oa in de A25B en de 70 ligt in de 4500 shovel
TD71?
Kijk eens aan. Alle relatie met de trekker Volvo BM-810 en deze motoren TD-70 en TD-71 ontbreekt zoals ook inmiddels door derde bevestigd.
Nogal achterbaks van jou mij tot stilte te manen!
Net als SJB533 fantaseer jij er maar wat op los. Niets in de topicopeningsvraag, ik citeer:
Volvo BM 810 - motor td 70 td 71
Weet iemand wat het verschil is tussen een TD70 MOTOR EN TD71 ??
wijst in die richting als wat jij en SJB533 maar wat suggereren.
Mijn eerste reactie heeft een degelijke onderbouwing en daar doet een "echte Volvo kenner uit Brabant" niets aan af ( tenzij het de topivraagsteller zelf is, maar dan had ie het antwoord op z'n vraag zelf als kenner wel geweten ).
TD71 is van nieuwere generatie dan TD70, en heeft een andere cilinderkop, die bij tractorpullers geliefd is omdat deze meer uitlaatgassen verwerken kan. De cilinderkoppen van TD71 zijn te vergelijken met TD45 en TD61.
Leuke is dat enkele deskundigen het altijd over vrachtauto en industriemotoren hebben bij een TD70/71, terwijl de TD60 ook gewoon invrachtautos, wielladers, bosbouw en bietenrooiers gelegen heeft.
dat klopt, alleen is de td 70 en 71 nooit standaard in een tractor geleverd, en mag daarom ook niet in de tractorpulling gebruikt worden.
zo ook de cilinderkop niet.
er zijn al trekkers afgekeurd die met die motor, en of kop reden.
Okee, dat wist ik niet.
veel losse wedstrijden hanteren ook al het ntto reglement. dus daar mag het dan ook niet.
TD 71 wordt bestempeld als de beste motor.
@Jahn
dat met die motoren is bekend dat er moeilijk over gedaan wordt maar dat van die cylinderkoppen klinkt mij vreemd....
in de reglementen staat het volgende:
7. De motor met cilinderkop moet uiterlijk origineel zijn, aan de originele afmetingen voldoen en standaard geleverd zijn in een
voorwielgestuurde landbouwtractor. De uitwendige herkenningspunten van zowel de motor als de cilinderkop, vergeleken met
varianten, moeten duidelijk zichtbaar zijn.
8. Er mag uitsluitend gebruik gemaakt worden van een standaard (landbouwtype) cilinderkop, die fabrieksmatig geleverd moet
zijn op het onderblok, waarbij de lengte, breedte en hoogte aan de originele landbouwmaten moeten voldoen en het originele
aangezien de td 70 en 71 stnd niet een tractor geleverd is, en de koppen ook niet, mag deze niet gebruikt worden.