Fiat 680 - koppelingsplaat rijden vervangen
Geachte forum leden Ik zou graag informatie hebben voor het repareren van de koppeling van een fiat 680H heeft iemand daar een handboek van of aanwijzingen waar ik op moet letten bij het demonteren /afstellen
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 680 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Werkplaatsboek:
tracteurs-someca.fr/docs/580_680_570_670_rep.pdf/
Onderdelenboek:
tracteurs-someca.fr/docs/680_pieces.pdf/
Gebruikershandleiding:
tracteurs-someca.fr/docs/680.pdf/
Onderhoudsschema:
tracteurs-someca.fr/docs/680_plan.pdf/
leden ik ben benieuwd hoe het verloopt
nogmaals veel dank
e de waele
Welkom op de site in ieder geval en succes met de operatie!
Ik heb de druk groep eens bestudeerd en ik zie als ik deze demonteer dat de rij koppelingsplaat nog in de drukgroep blijft zitten als de drukgroep van het vliegwiel is gedemonteerd Weet iemand hoe het nu verder gaat want deze moet er dus uit gehaald worden Misschien zijn er monteurs of andere sleutelaars die dat weten of die dat al eens hebben gedaan Ik ben benieuwd
Zoals ik heb vermeld is de fiat gesplitst het ging eigenlijk best wel goed De drie bovenste bouten bij het splitsing gedeelde van de moter/versnellingsbak Konden we niet bij Maar door de koppelingskabel en de aftakaskabel los te maken konden we de cabine lichten (25 cm)zodat we toch bij de bouten konden om los te draaien Nog wel een grapje om te melden De delen kwamen niet van elkaar omdat de voorwiel aandrijving in stond wij maar trekken Maar dat was snel opgelost NU gaan we nog wat onderdelen bestellen en dan deze weer samen stellen volgende week meld ik me weer heb ook wat fotos geplaatst op het forum
e de waele
Niet vergeten de vooras met houten blokken te blokkeren zodat de motor niet om kan vallen op de schommelas.
Huhhhh, how us,.... welk verkeerstopic? :?
Nu heb ik jullie echt nodig ,Ik wou de onderdelen voor de fiat bestellen maar ik kreeg te horen dat de schuifbus met het druklager voor de rijplaat (dat is een geheel) niet meer te leveren is Weet iemand op het forum waar ik ergens terecht kan voor deze stukken Volgens mij moet dit toch wel te leveren zijn Het druklager van de Rijplaat zit vast aan de schuif bus dat is een geheel en dit lager is stuk Dus ik moet wel Heeft iemand daar al een oplossing voor bedacht Of is dit toch ergens te bestellen
De trekker zit weer in elkaar de koppeling werkt weer goed maar nu heb ik een probleem met de hydraulische besturing de trekker zwabert over de weg hij is niet stuurvast waarschijnlijk zit er nog lucht in het systeem ik heb de trekker aan de voorkant opgecrict en het stuur naar links en rechts gedraait tot de aanslagen maar dat heeft niet geholpen Is er een speciale manier om deze te ontluchten vooral de stuurcilinder e de waele
Is er een speciale mannier om bij deze trekker de hydralische stuur inrichting te ontluchten vooral de stuur clinder De trekker zwabert over de weg
e de waele
Zit er niet grote speling op de stuurkogels/cilinderbevestiging?
(Ik herinner me dat bij de FIAT-680 van buren de stuurcilinder losviel door een versleten stuurkogel).
Is daar een speciale handeling voor nodig ??
De eigenaar zegt dat daar moterolie in moet????
Kan dat kloppen of moet er een anders soort olie is
e de waele
Ja, dat kan kloppen. Ik heb vanmiddag even bij de FIAT-680 van de buurman gekeken. De olieleidingen zitten aan zijkant en onderzijde van de cilinder. Daarom kan ingesloten lucht niet optimaal uitgedreven worden. De cilinder losnemen en dan met de leidingaansluitingen omhoog stuurbewegingen maken zal vermoedelijk de oplossing zijn.
P.S.:Kijk ook even naar het filter van het hydraulisch-stuursysteem.
pdf blz 4 (400 uur onderhoudschem) Afbeelding 27:
tracteurs-someca.fr/docs/680_plan.pdf/
Oliesoort is niet zo van belang. Hier doe ik er altijd hydrauliek olie op. HDZ 35 of 46. Maar een motorolie kan ook.