Goeienavond,
ik heb een vraagje voor de Fiat-technici. Is het mogelijk om een handgeschakelde bak van pak em beet een Fiat 110-90 in een tractor van de F-/Winner serie te leggen? Om van PS naar handgeschakeld te gaan.
Met vriendelijke groet,
Ritchie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Oké, ja daar ben ik ook bang voor. Ik hoop eigenlijk op de Ford-verwisseltruc. Andere kont ertegen en gaan, bij wijze van spreken .
Nu heeft de winner geen ps bak. Maar je kunt alles maken, of het makkelijk is weet ik niet.
Wat heeft de Winner dan voor bak? Staan niet zo bijster goed bekend dacht ik.
De synchro's staan naar mijn weten minder goed bekend, maar die kun je misschien meteen mee wisselen?
Kan bij meerdere merken vaak heel makkelijk
Alleen Dan vooral t juiste bouwjaaf
Gaat om een F130 uit '91, handgeschakeld dus blijkbaar. Bak heeft schade, gaat niet meer vooruit. Omdat me dat meer een 'PS-gevalletje' leek, ging ik er vanuit dat 't een Synchro was. Maargoed, die zijn er pas vanaf 1993 blijkt nu.
De FIAT-Winner-serie had HiLo(optie).
konedata.net/Traktorit/fiatagriWinner.htm/
Om 't nog ff makkelijker te maken Dat zal wel optie zijn gebleven denk ik?
@Wimsumar
Bij de '91 versie, hoeveel groepen? Kom er niet helemaal uit eigenlijk.
Ja, dat komt denk ik wel vaker voor of niet? Tja dan verslijten ze wel harder natuurlijk, als je er zo mee omgaat.
Heb jij nog een idee van de prijs van de onderdelen?
Weet jij trouwens hoe het zit met de versnellingen/patroon?
Ik denk 4 versnellingen, 3 groepen en een tussenbak die alleen in de eerste 2 groepen gebruikt kan worden.
4 versnellingen X 2 groepen X 2 tussenbak = 16 versnellingen voor + achteruit. Daarbij nog de "transportgroep`" à 4 versnellingen vooruit maakt het totaal van 20 vooruit + 16 achteruit.
N.B.: Dat tussenbakhendeltje zit link op de cabinevloer.
We hadden een 64/32 bak er is ook een 32/16 bak beide met hi lo de eerste is met kruipbak.
Synchro van de vooruit/achteruit is niet zo sterk. Dus reviseren die hap en rustig van rijrichting veranderen. Kan de bak nog jaren mee