Illustratie van:

New Holland T 6010 Plus - als koud, niet vooruit te krijgen

Hoi,

ik heb thuis een new holland t6010 plus staan. als ik deze opstart, en hij is nog koud, wat hij meestal is. is de traktor gewoon echt niet vooruit te branden. het schakelen duur lang, hij heeft veel kracht nodig om op toeren te komen. ik weet dat het slecht is voor een diesel motor als hij koud is meteen weg te rijden, maar zo erg als dit kan eigenlijk gewoon niet.

iemand hier meer verstand van? 😞

Deel dit topic

Reacties

Dirkisboertjee
Als deze trekkers koud zijn schakelen ze slecht inderdaad, dan is de olie nog te koud voor de powershift waarschijnlijk, soms wordt dit ook met een symbool in het dashboard weergegeven en dat optoeren hebben wij eigenlijk nooit last van gehad.
evert
@Dirkisboertjee ja, dat dacht ik ook al, maar ik heb het nog nooit zoiets nog nooit meegemaakt, want deze heeft er wel erg moeite mee.
Fordje4600
Dat klopt hij gaat dan niet sneller als 20 km/h of niet
dat hebben wij ook met onze autocommand t7030
Fordje4600
En onze kraan van 18 ton loopt niet harder als 12 km/h in plaats van 30
johnd-ts
@evert Niet alleen dieselmotoren moeten eerst op temperatuur komen bij kou Evert! In principe kun je een motor in koude omstandigheden best wel belasten, maar bouw dat rustig op, in het begin sowieso niet meer dan 30%...

Dat de bak trager is met koud weer kan kloppen omdat de olie gewoon veel dikker is dan normaal. Dat de trekker niet goed trekt als het koud is, kan ook betekenen dat de brandstof niet goed is, heb je bijvoorbeeld wel winter-diesel in de tank?
newholland6640
TS trekt ook zeer slecht als hij koud is. Ik vind het een vrij normaal verschijnsel.
Husqvarna
Hier vooral zwaar sturen als ie koud is. Maar voertrekkers zijn allemaal oudere dingen handschakeld geen problemen ook niet met sturen.
-NEW-HOLLAND-
Is wel normaal dacht ik, hebben wij ook met onze TS, trekt ook niet als hij koud is.
hobbyboer
Zoals hierboven al genoemd is het normaal dat alles eerst op bedrijfstemperatuur moet komen.
Hoe erg je klachten zijn kan ik niet zien vanaf hier, maar misschien kun je het vergelijken met eenzelfde trekker bij iemand anders?
Is de trekker verder in orde? Geen gebreken en onderhoud op tijd gehad o.a. de juiste achterbrugolie, type en nivo (niet te hoog? )
Bij twijfel zou ik even een monteur raadplegen!
Robin S
Hier hetzelfde met een 6010 delta.hebben ze allemaal wel.
fastrac3155
Er is een simpele oplossing......... Geduld hebben
walker1
@fastrac3155 inderdaad, geduld hebben en gewoon rustig aan tot alles op temperatuur is. Lang laten warmdraaien is ook niet goed. Als je meteen een drukke weg op moet is het lastig, anders eerst gewoon met halve snelheid rijden.
T6020 power
Onze 6020 doet best hoor
Inter633-SA
Wij hadden een 6010 maar die trok ook niet a ls die warm was...
MF6465dynashift
Die 6010's trekken allemaal niet zo goed dacht ik, hoor er veel klachten over hier uit de buurt, eentje zegt zelfs dat ie stikt tijdens het schakelen met een koude motor
jd user
Dus dan is die 6010 dezelfde versie als TS serie?..Ik heb dat ook.Het is geduld hebben ,want anders denk ik dat je schade krijgt op de lange duur.Maar weet iemand ook of dat voor de T serie ook geldt?....
jd user
Das de versie met FPT motor
-NEW-HOLLAND-
De TS A is het zelfde als t6000 4 cil versie. TS zit ander ouder blok in, maar ik wou aangeven dat bijna elke trekker voor geen meter trekt als hij koud is. Scheelt trouwens bijna 10 jaar tussen ts en tsa
6920 JD
Misschien maakt hij dan geen jankend geluid bij de achterbrug als de olie koud is.????
walker1
Met koud weer merk het goed bij de trekker met voorlader, dat de hydrauliekolie dan ook koud en dik is.
dombras
Bij onze steyrs ook gewoon rustig aanrijden en binnen een km is hij op temperatuur
fastrac3155
Het is niks geks dat ze met deze temperatuur niet vooruit willen, als je om 6 uur uit bed wordt geschopt en meteen 2km moet gaan hardlopen, dan trek je er ook niet hard aan ;p

In die kouwe landen hebben ze niet voor niets verwarmings elementen
deutzdx430
@walker1 waarom is lang warm draaien niet goed? Doe het ooit wel eem half uur als het echt koud is.
Wimsumar
Beste Fastac3155:
Quote @fastrac3155:
niks geks.... met deze temperatuur

Verkeerde volgorde! Je moet er eerst aan trekken alsof je 2 kilometer hard moet lopen. Dan ben je de eerste 6 uur niet uit bed te schoppen. 😄
valmet6400power
@deutzdx430

Van stationair warm draaien wordt een motor nauwelijks sneller warm dan dat je hem start en half gas een km gaat rijden!
valmet6400power
@-NEW-HOLLAND-

Wil niet Valmet op de borst kloppen maar die trekt koud of warm altijd wel. Tenminste, warm weet ik zeker en koud met een volle kieper is ie ook zo op 1500 toeren in de hoogste versnelling!
Nick421
@valmet6400power dat mag je grust doen hoor. Wij thuis met alle 3 de valmets geen last van de kou. Alles werkt precies zoals het hoort.
selten
Full powershift bak zeker? Wij hebben een gewone handbak in de Profi zitten (gelijk aan de TS A). Maar je voelt inderdaad dat de bak stroever schakelt maar nog nooit problemen gehad dat hij niet vooruit te branden was. In ieder geval, je merkt altijd wel als een motor koud is... Maar meestal zijn ze ook zo op temperatuur....
radium45
Als het weer is zoals nu start ik de trekker meestal een kwartier van te voren en indien mogelijk de aftakas inschakelen om de olie in de bak iets warmer te krijgen, hebt zo meer olieberoering bij een L-C systeem. Handgas zo rond de 1400-1500 toeren. Of het goed is weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat met een ijskoude vario de weg op te gaan slechter is.
valmet6400power
@radium45

Ja precies, daar sluit ik me bij aan 😄
930triplemaaier
Zit de achterbrug niet over vol met olie vanwege een flinke kieper die er wel eens achter hangt? Zo ja dan is het niet zo gek want dan lopen er vaak meer tandwielen onnodig in de olie en vooral als de olie dan koud en dik is zorgd dat voor veel weerstand

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6010 Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
26