Hoi,
ik heb thuis een new holland t6010 plus staan. als ik deze opstart, en hij is nog koud, wat hij meestal is. is de traktor gewoon echt niet vooruit te branden. het schakelen duur lang, hij heeft veel kracht nodig om op toeren te komen. ik weet dat het slecht is voor een diesel motor als hij koud is meteen weg te rijden, maar zo erg als dit kan eigenlijk gewoon niet.
iemand hier meer verstand van?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland T 6010 Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dat hebben wij ook met onze autocommand t7030
Dat de bak trager is met koud weer kan kloppen omdat de olie gewoon veel dikker is dan normaal. Dat de trekker niet goed trekt als het koud is, kan ook betekenen dat de brandstof niet goed is, heb je bijvoorbeeld wel winter-diesel in de tank?
Hoe erg je klachten zijn kan ik niet zien vanaf hier, maar misschien kun je het vergelijken met eenzelfde trekker bij iemand anders?
Is de trekker verder in orde? Geen gebreken en onderhoud op tijd gehad o.a. de juiste achterbrugolie, type en nivo (niet te hoog? )
Bij twijfel zou ik even een monteur raadplegen!
In die kouwe landen hebben ze niet voor niets verwarmings elementen
Verkeerde volgorde! Je moet er eerst aan trekken alsof je 2 kilometer hard moet lopen. Dan ben je de eerste 6 uur niet uit bed te schoppen.
Van stationair warm draaien wordt een motor nauwelijks sneller warm dan dat je hem start en half gas een km gaat rijden!
Wil niet Valmet op de borst kloppen maar die trekt koud of warm altijd wel. Tenminste, warm weet ik zeker en koud met een volle kieper is ie ook zo op 1500 toeren in de hoogste versnelling!
Ja precies, daar sluit ik me bij aan