Illustratie van:

International 383 - diesel te kort ?

Hallo mijn tractor loop steeds maar even en wanneer je hem daarna weer start doet ie het weer even, net als of hij te weinig diesel krijgt , heb toen ik de tractor kocht tank laten leeglopen en er nieuwe filters opgezet omdat hij al een jaar stil had gestaan, is het mogelijk dat er verstuivers verstopt zijn ? of de brandstof pomp ?

kan de brandstof pomp er makkelijk af ? hoe wordt die aangedreven ?

Deel dit topic

Reacties

Fokke
Een brandstofpomp word over het algemeen aangedreven door de nokkenas. En de opbrengst word geregeld door de regulateur !

Nieuwe verstuivers zijn trouwens niet goedkoop !
edwin383
Ja ik weet het wel van een auto maar wist niet dat een tracktor t zelfde was, weet jij waar die regelateur zit op een pomp van een 383 international ?
Fokke
De regulateur zit volgens mij op de motor. Dat kan voorop de motor zijn maar dat durf ik niet te zeggen.
edwin383
Dna moet ik even zoeken maar ik denk toch dat ie te weinig diesel krijgt door vuil ofzo
goedste
Lijkt me eerder verstopping in de toevoerleidingen, want verstopte verstuivers/brandstofpomp werken gewoon niet dus ook niet even,zou even alle leidingen doorblazen en ook opvoerpompje zit meestal ook zeefje in.
edwin383
Ja maar deze pomp heeft geen opvoerpomp
Fokke
Ik dacht dat alle diesels standaard een opvoerpomp hadden, maar dat is dus niet zo.
obelix
Filter onderin de dieseltank kan ook nog vervuild zijn, kijk daar ook even naar.
pino
Of je pomp is van tijd af
tractorliefhebber
Heb je de tank alleen leeg laten lopen of ook schoon gemaakt?
johnd-ts
Je kunt ook een verstuiver tester kopen.
daarmee kun je de verstuivers 'onderzoeken'
johnd-ts
Als je pomp niet op tijd staat loopt de trekker helemaal niet of heel erg beroerd..
pino
Nou hij loopt aan ze verhaal te horen beroerd 😛 Maar helemaal niet lopen dat kan maar kan ook slecht op toeren komen stotteren. Maar in de brandstof leiding naar je filters zit een kraantje als dat rubbertej kapot in en voor het gat zit kan het ook wezen dat hij slecht wil lopen.
old man jose
Gewoon vanaf je filters terug gaan naar de tank.
Alle leidingen en het filter in de tank schoon blazen, daarna opnieuw ontluchten. Niet aan de afstelling van de pomp zitten als je er weinig of geen verstand van hebt. En suc6
staaf
Ik heb gemerkt dat de pomp eraf halen een hele klus is, man man wat zat dit ding vast. Heb er een malletje voor gemaakt om em van t tandwiel af te drukken. Let wel op dat als je em eraf haalt, je de timing goed haalt. Voor je em loshaalt gewoon ff een streepie op beide tandwielen zetten. Maarja, wil je de pomp eraf halen lijkt t me handig dat je een handleiding hebt.
staaf
En wordt natuurlijk aangedreven via je distributie.
tractorliefhebber
Doe nou eens allemaal niet zo ingewikkeld en interessant en doe gewoon wat old man jose zegt.
hewi hendriks
Bekende storing , holbout banjo in tank zit dicht oplossing de-monteren reinigen en monteren. tank schoon maken is een vereiste voor verdere problemen te voorkomen
hewi hendriks
Afblijven van de pomp en verstuivers
Tom VB
Juist Hewi. al dat gebazel over pompen enzo. BEGIN bij het BEGIN : de tank.
Husqvarna
Kun je de leiding vanaf de tank niet net voor de filters losdraaien en dan het kraantje loszetten en kijken of er diesel uit komt.
Toen je de tank liet leeglopen heb je em er toen afgehaald en op de kop laten leeglopen en zeg maar omgespoelt of er op laten zitten, want aj em leeg laat lopen komt er op het laatst uit alle hoeken van de tank troep aan drijven en die blijft misschien wel onderin de tank liggen en kwam daarna bij het vullen direct de leidingen in.
hans ih
Doe de aanvoerleiding van de pomp los.Laat de diesel lopen,en kijk of hij blijft lopen.Zie eerst wel dat de tank volledig vol is.Als de diesel blijft lopen,dan zit het probleem in de pomp.Als het stopt moet je de filter en de leidingen controleren.Als het de pomp is moet je het zijdeksel er af halen.als je dan start moet je de plunjers van de pomp,met een schroevendraier verdraaien(meer gas of minder)blijft hij draaien door deze handeling te doen dan is de regelaar van de pomp stuk.
wil745xl
Bekend probleem net wat hewi zegt banjobout onder in de tank goed doorblazen/schoonmaken en dan gaat ie weer als vanouds
edwin383
Iedereen bedankt voor de reactie`s ik heb het probleem gevonden ! het was het stukje kurk wat in de benzine kraan zat, de moter kreeg daardoor te weinig diesel,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 383 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
1