Tractor verkopen naar belgie

Ik heb vandaag een tractor verkocht naar belgie
Zonder papieren

Wat voor papieren heb je nu precies nodig om een trekker gekeurd te krijgen in belgie die mannen hadden het over een papier waar chassis nummer op staat etc heeft iemand hier ervaring mee

Deel dit topic

Reacties

erik9831
Zoekfunctie TF geeft dit als resultaat.

tractorfan.nl/topic/14559/

en

tractorfan.nl/topic/19358/

en om 100% zeker te zijn over de regels volgende link

vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/…
Frederick
Een Nederlandse trekker inschrijven in belgie is haast onmogelijk. Als de originele aankoopfactuur bij de trekker is, is het doenbaar. Anders geen beginnen aan..
porschestandard
Je schrijft gewoon een schriftelijke verklaring dat je als nl'er de trekker met chassisnummer .... hebt verkocht aan .... Samen met handtekeningen eronder en klaar. Dit papiertje is al genoeg om een kenteken aan te vragen in België. Heb dit 2-3 weken geleden gedaan bij een belg die mijn trekker gekocht heeft.
jefke
Ik heb men steyr in nl gekocht met een factuur met chasisnummer en nog wat dingen. Daarna een gelijkvormigheidsattest en nog wat papieren aangevraagd en gekregen maar van nummerplaat heb ik nog niks voorlopig omdat de trekker nog niet klaar is
eicher4048driver
Samengevat: je koopt als belg een tractor in nederland:
1) je kijkt of er papieren (aankoopbewijs) bij zijn. Zo niet laat je zoals @porschestandard al zegt een papier schrijven door de verkoper met daarin het chassisnummer etc...
2) Met dit papier/aankoopbewijs stap je naar de dealer van het zelfde merk als de tractor die je hebt gekocht om een gelijkvormigheidsattesr aan te vragen. Die zal voor jou de aanvraag doen via de hoofddealer. Na een paar weken krijg je dan je gelijkvormigheid toegestuurd. (Wij hebben dit afgelopen maand met een fendt 308 lsa gedaan. Na 3 weken en €140 hadden we het attest in huis)
3) Je gaat met je gelijkvormigheidsattest naar een douanekantoor voor de invoering van de tractor naar een ander land. Dit kost je enkele euro's.
4) Met je gelijkvormigheidsattest en het papier verkregen bij de douane ga je naar het verzekeringskantoor voor de tractor te verzekeren (verplicht).
5) Ben je naar de verzekering geweest, dan moet je nu naar de keuring voor een administratieve keuring.
6) Met je administratieve keuring kan het verzekeringskantoor nu platen aanvragen.
7) Binnen de 10 werkdagen heb je je platen. Als de tractor in orde is aan de wegcode, dan kan je nu naar het keuringsstation. Goedgekeurd? Dan kan je op de baan.

Duidelijk genoeg?
bigroest
@eicher4048driver en als je een duitse tractor koopt met alle duitse papieren erbij dan dan gaat het ook op dezelfde manier?
jasper01
@bigroest denk dat dat eenvoudiger is in nl heb je nog geen kentekenregistratie voor landbouwvoertuigen daarom die omweg
eicher4048driver
@bigroest inderdaad

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
6