Gister weggezet, vandaag weer gestart en gelijk fout melding E24 bij op laten van koppeling ontkoppeld hij pas helemaal bovenin en dan schiet de trekker vooruit. dan rijd die wel gewoon en schakelt ook gewoon door wel een beetje hakkerig. Geprobeerd te calibreren wat voorheen altijd lukte maar nu veranderen de waardes niet meer blijven op U22 staan.
Iemand idee wat het probleem is?
groet
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bedrading controleren, doormeten sensor
moest de demperplaat er uit liggen zou hij niet meer rijden.
tractorfan.nl/topic/16154/
Gezien het plotselingen optreden van de klacht zou ik eerst even het volgende doen:
De contactsleutel uit het contact halen (om zeker te zijn dat het contact uit staat). Daarna het linker stalen paneel onder van de dashboard bekleding, naast het koppelingspedaal, even losdraaien. Nu zie je een electronische draaiweerstand (potmeter) aan het koppelingspedaal zitten (als de Ford 8340 van 1993 of jonger is). Wanneer je hiervan de stekker losneemt, en over van 2 van de 3 draden de weerstand meet gedurende het traject (dus als je het pedaal intrapt) moet deze weerstand geleidelijk op of aflopen (afhankelijk van welke 2 draden je doormeet). Zit er een gat in de weerstand, of meerdere gaten, dan de potmeter reinigen. Gebruik hiervoor een niet vettig middel om aankleven van stof te voorkomen, dus bijvoorbeeld contactspray voor schuifweerstanden, deze is niet vettig.
Ook de schakelaar aan het eind van het pedaaltraject kun je even nameten.
Het kan aan vele dingen liggen, maar begin liefst met de eenvoudige dingen na te kijken.
Wanneer de accumulator kapot is (balg lek?) krijg je een kortstondige drukwegval bij op laten komen koppelingspedaal en overschakelen van powershift-versnellingen (zie het rode lampje boven in het dashboard wat dan even kort aan gaat) plus een nauwelijks te doseren koppelingspedaal.
De accumulator is te controleren door hem te demonteren en er een stomp voorwerp in de steken, voel je weerstand, dan is ie in elk geval niet helemaal drukloos. Kun je het balgje zo indrukken, of komt er behoorlijk wat olie uit (omdat de balg lek is en nu vol olie zit) dan is de accumulator niet meer goed, en kan (mede) oorzaak van het probleem zijn.
Is er ook verschil te merken bij wegrijden in de oneven tegenover wegrijden in de even versnellingen? Dit kan duiden op een PWM klep die blijft hangen (electromagnetische proportioneel gestuurd olieventiel).
U22 is bij t7 powercommand: U22 = Engine RPM too high
heb je de hydro hendels in zweefstand staan?
kijk anders eens in het ventielenblok achter op de trekker bij ons was zon palletje niet teruggevallen en doordat de hendels in zweefstand stonden zoog ie lucht aan en deed de trekker zo abrupt. palletje teruggedrukt en alle problemen en foutcodes waren voorbij. was ook al bang dat er van alles aan de hand was maar er was dus eigenlijk niets
U22 bij het calibreren betekend dat je motortoerental te hoog is, U21 is te laag. Zet je motortoeren rond de 1200 toeren en dan moet hij het doen. Tenzij je geen motor toeren ziet in je dashboard, kijk dan de W aansluiting op de dynamo na of de draad nog goed vast zit.