Deutz-Fahr trekker verliest 20 ton aardappelen.

Tongeren, België - Een tractor heeft zijn lading van 20 ton aardappelen verloren in een beek op de Maastrichtersteenweg ter hoogte van Bose in Tongeren. Het ladingverlies kwam er nadat de tractorbestuurder plotselings moest remmen door een voorganger. De chauffeur verloor daarop de controle over zijn stuur. Niemand raakte bij het ongeval gewond, maar de tractor zelf was wel perte totale.

Deel dit topic

Reacties

rommert14
Ook best schrikken geweest.
remcod
Zo die is klaar...
nhmonteur
Heb eerder een filmpje gezien van een Deutz waar de vooras er ook zo onder stond.
remcod
@nhmonteur je zou zeggen dat die iets geraakt moet hebben.
orangpower
Best zonde eigelek, lijk nieuw materiaal te zijn.
Al goed dat er geen gewonden of erger gevallen zijn
Bakker S
@nhmonteur En die ging alleen maar over een drempel...
MartinZaandam
"plotseling moest remmen door een voorganger" De wegenverkeerswet is daar duidelijk in.

Hij mag echt van geluk spreken, dat hij niet opgevouwen, in zijn cabine, onder de oplegger lag
Rozema
Het verlies van de aardappelen lijkt me het ergste niet in dit geval.
Cormick D-430
Deutz remt wel maar t kost je wel de vooras 😉
Loeideutz
Op het risico af dat ik nu een zeur ben, maar vallen de aardappels anders als er een New Holland of John Deere voor de kieper staat?
Arnoldvd
@Rozema
inderdaad
Arnoldvd
@Loeideutz dat licht aan de schuinte van de beek denk ik (ben zelf wel nh fan)
Rozema
@Loeideutz
Staat een filmpje op YouTube waarbij bij een 7250TTV ook op deze manier de vooras breekt. Ik denk dat dit bij velen de indruk wekt dat de vooras van dat type slecht is.
MF6465dynashift
@Loeideutz lijkt me dat je trekker puur zwaar gebouwd moet zijn om na een landing in slootkant de vooras er nog recht onder heb zitten
Loeideutz
@Rozema @MF6465dynashift @Arnoldvd Ik kan het filmpje helaas niet zien op mijn iPad, dat ding wordt te oud en moet ik met pensioen sturen. Maar 2 keer een vooras onder een traktor uit die heeft liggen te stuiteren, vind ik wel wat heel erg kort door de bocht om daar een merk of model op af te rekenen. Vraag eens aan een importeur of fabrikant bij welke aantallen zij zenuwachtig worden.
Arnoldvd
@Loeideutz
ik bedoelde meer dat kan ook net zo goed een nh over komen of een jd of wat dan ook ben het wel wat vaker tegen gekomen ....
Loeideutz
Heb ondertussen geprobeerd om het filmpje te bekijken op mijn Windows 10 labtop, en zelfs daar wil hij niet afspelen.
@Rozema

Ik dachtdar er twee zo'n filmpjes te vinden zijn op internet. Beide op een remtest eens een 7 een andere keer een 6...

Kan iemand dit bevestigen, die met de 7 vind ik terug de andere niet.
boer koen
Vooras is niet door het remmen gebroken maar door in de sloot op een muur te stoten...
Husqvarna
Ja en daar kunnen ze niet tegen..
erik9831
@MartinZaandam en kijk ook naar het verkeersbord, net voor de trekker ... Er komt een rotonde aan, dus dan let je normaal gezien ook al op.

Eigen schuld dikke bult.
deutzttv
Duidelijk te zien is dat hier het complete vooras lagerblok van de motor afgescheurd is door de klap op de slootkant.
valmet6400power
@redprideworldwide

Dat zijn deze denk ik?

valmet6400power
@erik9831

"Plots een voetganger" , lijkt me niet dat die aan komt gerend met 25 km/u!
erik9831
@valmet6400power voorganger staat er 😃

Ik denk dat het dan je voorligger is niet ?

Moest het een voetganger geweest zijn, dan moet hij toch al Usain Bolt heten denk ik 😄

aanpassing:
The fastest human footspeed on record is 44.64 km/h
valmet6400power
@erik9831

Autocorrect gevalletje.. Maar inderdaad, eigen schuld dan 😃
Gert Agripassion
@nhmonteur het filpje waar jij het over hebt is een remtest van een 7250 met een verzwakte vooras gemaakt door de concurrentie...
Inter633-SA
Als je met 50/60 (wat de trekkers tegen woordig lopen) in een sloot knalt dan blijft bij geen een merk de vooras er onder hoor 😛
AVA
De trekkers die op internet rondzwerven met de vooraskwaal zijn voorzien van een niet goed geschreven software! Zodra de remmen ingetrapt worden hoort de voorasvering geblokt te worden!! Dat gebeurde bij deze tractoren niet. Sowieso wel gevaarlijk om op software te vertrouwen als het om pure veiligheid gaat... Concurrent John deere heeft er simpelweg een ketting van een paar tientjes voor gehangen! Ik sluit niet uit dat deze trekker geen update heeft gehad
Arrie94
Quote @Gert Agripassion:
het filpje waar jij het over hebt is een remtest van een 7250 met een verzwakte vooras gemaakt door de concurrentie...

Heb je daar ook bronvermelding bij? Niet heel lang verscheen er weer een filmpje waarbij dat bij een kleiner type ook gebeurde...
@Gert Agripassion "verzwakte vooras gemaakt door de concurrentie..." Beste grapje ook, hahahaha !!! 😃

@Arrie94 alsjeblieft de 6 reeks 😉
Arrie94
@StijnTheDeereDriver Ja, die zocht ik!!
john deere 6630
@AVA
Dat snap ik eigenlijk niet goed waarom ze hun vooras blokkeren als je remt, dus als je een kruispunt oprijdt dat op een verhoogde drempel ligt kan je dus best niet remmen wanneer je de drempel neemt, anders krijg je een serieuze slag neem ik aan?
robbertk
@jeroen13 is het niet gewoon normaal dat je op de rem kan stampen zonder dat er iets kapot gaat.
AVA
@john deere 6630 klopt helemaal wat je zegt! Als je een kruising oprijdt die niet echt vlak is en je remt heb je enkel cabinevering, dit heeft de reden: dat bij de oude agrotron modellen (mk1/2/3 etc)de trekkers in de vooras duiken als er geremd wordt, dit komt door de voorloop, hij trekt als ware de cilinders in elkaar, daardoor is er tussen de slangen een voor de stikstofbollen een klep gemonteerd zodat als je remt de neus niet naar beneden zakt, de afstand van scharnier punt tot cilinder is eigenlijk te kort. En ik had het scharnierpunt aan de voorkant gehouden en de cilinders achter gehouden, kan de boel er ook niet onderdoor springen als het niet werkt , Bij jd is de afstand van scharnierpunt tot cilinder 4 keer zo lang, en bij enkele merken zit het zoals bij df
jeroen13
@robbertk wie zegt dat dat de oorzaak is?
AVA
Ja wie zegt dat.....?
john deere 6630
@AVA
Dat doorzakken kan je toch via een elektronische weg oplossen. je kan toch programmeren dat er extra druk wordt gegeven in de cilinders wanneer het rempedaal wordt ingedrukt. Zo doen de meeste merken het toch dacht ik.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
16