International 844 S - motor goed of slecht

14 dagen geleden naar prachtige IH 844 S gaan kijken. Geen oliespetters uit olievuldop noch dampen , geen oliespetters uit oliestift noch dampen , geen abnormale dampen uit uitlaat , ... Besluit was dus dat motor geen carterdruk heeft. Vandaag opnieuw gaan kijken en nu blijken er wel oliespetters uit oliestift te komen doch geen dampen en uit de olievuldop ook geen oliespetters noch dampen. Ook geen abnormale dampen uit uitlaat. Verkoper stelt andere olie op machine te hebben gedaan 10W40 van Kroon. Sindsdien spetters uit oliestift. Is dit normaal voor deze machine ? Zou olie te dun zijn ? Graag jullie gewaardeerde mening hieromtrent
DBRaymond

Reacties

valmet6400power
Geen carterdruk is in ieder geval een goed teken! Vind het echter wel apart dat de eigenaar blijkbaar in 2 weken tijd opeens olie vervangen heeft?

Start ie wel gelijk? Ook als ie koud is?
inter-Eric
Wat voor pijlstok heeft hij? een met een grote vulopening?
waarschijnlijk nu iets meer olie dr in, waardoor de krukas de olie op doet spatten?????
DBRaymond
@valmet6400power: Bedankt voor reactie! Toen we eerste keer gingen kijken was de olie aan vervanging toe. Die olie kan dus kloppen. Dit is zeker niet onze grootste zorg. Tractor start ook heel goed , ook als hij koud is , en toen wij gingen kijken waren tempraturen onder nul! We zouden graag willen kopen doch willen vooreerst hier nog wat advies inwinnen.
Arrie94
Hiervoor hoef je m echt niet te laten staan denk ik
DBRaymond
@inter-Eric: Bedankt voor reactie. Pijlstok is niet zo'n grote opening. Is 10W40 de juiste olie? Hoort in een IH 844 S geen 15W40 ?
Wimsumar
Beste DBRaymond: Ik vermoed dat nu na de oliewissel het peil in het carter hoger staat en daarom gemakkelijker druppels via de oliestift (hiermee bedoel je de oliepeilstok die in de vulbuis staat?) naar buiten worden geblazen.

Het KROON-olie advies is overigens 10 W 30, 10 W 40 of 20 W 20 (singlegrade)
inter-Eric
@DBRaymond zit niet voor niets zon ijzere lipje aan de pijlstok halverwegen
Tinus
@DBRaymond
Als je iemands naam noemt, kun je die het beste noemen middels het gele ballonetje achter een naam of door @tinus tussen blokhaken [ ] te zetten. Dan krijgt die persoon namelijk een notificatie via het rode vierkantje rechtsboven.
inter-Eric
@Tinus anders heeft hij dit voor niets ontworpen......
jd user
Je beschrijft dat er kroon 10 w 40 in is gedaan.Maar daar heb je ook weer diverse soorten in.zoals emperol (de beste) en torsynth en noem maar op. .Er zal wel voor de goedkoopste 10W40 in gaan zitten.En die is anders.De trekker neemt ietsje olie.Maar kan geen kwaad.
DBRaymond
Quote @Tinus:
torsynth

Volgende keer gaan we dat doen , bedankt voor de opmerking !!
DBRaymond
@jd user

Het zou gaan om Kroon olie 10 W 40 Torsynth - lege bussen zien staan !!
DBRaymond
Quote @Wimsumar:
oliestift (hiermee bedoel je de oliepeilstok die in de vulbuis staat?)

Met 'oliestift' bedoelen we inderdaad 'oliepeilstok' !
1046
Misschien rare vraag , waar staat de trekker????
DBRaymond
@1046

Middelbeers !

Maar wij zijn eerst hé !
1046
@DBRaymond ik heb trekkers genoeg, dus heb geen vrees, maar misschien dat iemand de trekker kent, en ook de historie
DBRaymond
Hoger lezen we ook dat tractor "ietsje olie zou nemen", maar zelfs bij volle gas, geen spatje blauwe rook te zien !!
valmet6400power
@DBRaymond

Enne, hoeveel uur staat erop? Ik zou hem ook wel kopen waarschijnlijk!
DBRaymond
@valmet6400power 5700 uur , we denken dat eerlijke tractor is
Corne S
Misschien rare vraag, maar weet je zeker dat de ontluchting open is / niet verstopt?
DBRaymond
@Corne S Ontluchting is 100% open !
erik9831
Als ik bij 500 auto's de oliepeilstok uit de motor haal, dan spettert hij ook, zelfs als hij splinternieuw is.

Ik heb ook dikwijls van die mensen gezien in de garage die dachten dat ze het allemaal beter wisten. Zo waren er ook mensen die de olievuldop open deden om te zien of hij niet spatte. Kijken of er geen druk op het koelvloeistof circuit kwam als de motor warm werd, enz enz ...

Het kan inderdaad zijn dat er wat minder olie inzat voor zijn beurt, waardoor er nu een halve liter meer inzit als tegen de eerste keer dat je hebt gekeken. Een halve liter kan soms al een wereld van verschil maken.

Met een occasie weet je uiteindelijk nooit 100%. Hij kan nog vele tientallen jaren meegaan, maar kan ook na een week stuk gaan. Ook al heeft de verkoper de beste bedoelingen, hij krijgt altijd de schuld dan.

Je kan het nooit uitsluiten, maar ik zou hem ook kopen ... Zeker met dat aantal uren dat hij heeft, lijkt er mij niet echt iets mis te gaan. Het is een international, ging weinig mis mee.
valmet6400power
@DBRaymond

Hoezo hebben jullie eigenlijk de Davids de deur uitgezet?
DBRaymond
@valmet6400power Machines werden te oud met als gevolg meer herstellingen en revisies , enkele hebben rond de 20000 uur gelopen... Tijd om wat anders wat we thans in Internationals hebben gevonden.
valmet6400power
@DBRaymond

Dat is pittig! Wat voor types had je dan?
DBRaymond
@valmet6400power In de loop der jaren zijn heel wat types de revue gepasseerd , maar vooral 990 en 1200 Selectamatic en 996 en 1210
valmet6400power
@DBRaymond

Verder betrouwbare trekkers? 😄
DBRaymond
@valmet6400power Weet je , beste valmet6400power , aan alles komt een einde , ook aan ons 😉
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden olie , motor en carterdruk geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!