Illustratie van:

John Deere 4440 - Hfwd ontkoppelen

Beste,

Paar jaar terug heb ik op mijn 4440 de hfwd vervangen door een 2wd vooras...
Toen hebben we de darmen op de ventielblok onder het chassis gewoon in kring gelegd om olie rond te laten stromen.

Bij een revisie hebben we beslist om de ventielblok en de leidingen te suprimeren...
Nu zogezegd, zo gedaan.
De ventielblok verwijderd.
Deze hangt aan de mengwagen en begint er overal olie tenlekken (alsof druk veel te hoog is door dat ventielblok weg is, smoring is weg)

Hij verliest langs de drukleiding van de versnellingsbak, langs de koppelingen vd ventielblok dienjuist onder de kap zit (boven luchtfilter),...

Weet iemand hoe ik dit oplos of wat ik moet doen?

Ligt dit idd aan het feit dat druk nu te hoog is, zonder de smoring, of moet ik ergens anders zoeken?

Dank Pieter

Deel dit topic

Reacties

skure
Ventielblok verwijderd maar de vierkante blokjes die links en rechts van ventielblok laten hangen...
Hebben gewoon langs beide kanten op die plaats 2stopsels gemonteerd..
De blokjes (waar olie dooroopt,zit een as met veer in) zijn dus blijven hangen...
3130ls
Is een vraag voor @deeremeneer schat ik zomaar
deeremeneer
Dit heeft niks te maken met het verwijderen van het ventielenblok lijkt mij. Je bedoelt het vierkante blokje wat boven de motor tussen de leidingen zit wat lekt? Dit is van het stuur. Daar kunnen gewoon nieuwe afdichtingen in. Welke drukleiding langs de versnellingsbak bedoel je?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4440 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
2