Mini Voorlader in combinatie met 2x dw ventiel
Is er iemand die een minitrekker heeft met een voorlader die de zelfde hydrauliek van de voorlader ook gebruikt voor het bedienen van 2x dw ventielen aan de achterzijde (mijn hendel zit tegen de voorlader) er komt een miniklepelmaaier en de hydrauliek wil ik eigenlijk van de voorlader af pakken maar wel zonder slangen los te koppelen. zit te denken aan een drieweg kraan of iets dergelijks maar daar heb ik er dan wel 4 van nodig neem ik aan of een 2e ventielen blok op het spatbord. wie heeft er ervaring met dit verhaal en evt advies met wat foto's
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
jep maar een klep is dezelfde grootte als een 3weg kraan alleen werkt het net iets anders
hier heb je er twee van nodig, tenzij je maar 1dw ventiel wilt gebruiken.
zijn met een beetje nadenken redelijk compact in te bouwen
jij bedoelt een extra stuurschuif voor de hendels van je voorlader?
dat gaat niet werken, want waarschijnlijk is het een open center. als je je 'nieuwe' schuif gaat bedienen, stroomt de olie door het voorladerventiel. je moet er dan dus kraantjes voor gaan zetten zodat je de oliestroom naar je voorladerventiel kan afsluiten, en als je je voorlader gaat gebruiken, de oliestroom naar je 'nieuwe' ventiel.
en onder druk schakelen, dat doe je toch niet? je schakelt alleen als de voorlader er op hangt? wij hebben zo'n blokje in onze minigraver maar daarmee kan ik gewoon de kraan opdrukken met de schuif, en dan overschakelen.
Met dit slinkse citaat wil ik je ook adviseren bij het klepelmaaien de voorlader van de trekker af te halen. Het ventielenblok is dan ook vrij toegankelijk voor ander gebruik.
P.S.: Wat zijn de functies waarvoor de klepelmaaier hydrauliek nodig heeft?
En hoe loopt de oliestroom nu?
Hoe het zou moeten:
Pomp --> P ventielenblok voorlader
T ventielenblok voorlader --> Tank
P1 ventielenblok (drukdoorvoer) --> Hef aansluiting (origineel)
Dan word het met dit ventielenblok bijvoorbeeld kramp.com/shop-nl/nl/… (± €200)
Pomp --> P ventielenblok voorlader
T ventielenblok voorlader --> Tank
P1 ventielenblok voorlader (drukdoorvoer) --> P ventielenblok spatbord
T ventielenblok spatbord --> Tank
P1 ventielenblok spatbord --> Hef aansluiting (origineel)
Maar het werkt wel altijd, geen kranen of schakelaars omzetten.
Zie ook eens deze site: hydraulicworld.nl/Home.html/
Vergeet hierbij niet de drukdoorvoerplug, te verkrijgen via Kramp (lokaal mechanisatiebedrijf) -> kramp.com/shop-nl/nl/…
Zoals je dat zegt kan dat, de Tank aansluitingen kunnen via een T stuk naar de tank.
Ja dat kan op dit ventiel, je gebruikt dan 1 snelkoppeling, en de andere laat je on-aangesloten. Als je dan de bak laat zakken pompt hij door de overdruk heen.
Klopt, bij het kramp ventiel is die al bijgeleverd.
Bestel dan ook meteen een manometer, en stel de druk goed af. Hoe hoog die moet zijn staat als het goed is in het boekje. Zal ongeveer 120 bar zijn.
Wat voor type trekker heb je precies?
Hydrostaat? 2wd? 4wd? D850 of D950 motor?
Als het goed is, zit er op je hefdeksel een deksel, met hierin een plug. Als je hier een snelkoppeling aan maakt heb je via je hef een extra enkelwerkend ventiel.
Als de hef volledig omhoog is gaat de olie naar de andere cilinder (weg van de minste weerstand)
dropbox.com/s/humjels2ued02cp/…
Het lijkt mij sterk dat je dan de pomp opblaast? Want het overdrukventiel zit voor de heffunctie.
Heb je ook wat foto's van dat kraantje? Foto's van de trekker mogen ook
Ja volgens mij is die van mij inderdaad Japans, verder redelijk gelijkwaardig.