Fendt 411 - Valtra 6850

Hallo allen,

Wij gaan morgen kijken naar een andere trekker voor ons thuis op het bedrijf. Deze zal een Ford 6610 vervangen. De werkzaamheden bestaan vooral uit alles omtrent de hooibouw, bouwland bewerken en ploegen en het bemesten met een 10m3 tank met 6.8 meter bemester. Nu hebben wij ons oog laten vallen op een Fendt 411 Vario (bj. 2001, 6500 uur, 3 x dw-ventiel, 110 pk) en een Valtra 6850 (bj. 2005, 5000 uur, 3 x dw-ventiel, 125 pk). De Valtra is in aanschaf een duizend of 5 goedkoper zoals het nu lijkt.
Deze heeft onze lichte voorkeur omdat we goede ervaringen met dit merk hebben, rijden zelf al een Valmet 505 en zijn erg te spreken over de krachtige taaie sisu-motoren. Bij m'n baas werk ik ook met alleen maar Valtra's en zijn er erg over te spreken. Degelijk spul zonder veel poespas...

Wat zijn hier de ervaringen met één van deze of beide trekkers? Zijn er minpunten aan een van deze trekkers op te noemen of zaken waar we extra op moeten letten?

Ik zie met belangstelling jullie reacties tegemoet!

Deel dit topic

Reacties

radium45
Waarom wat anders kopen als je zulke goede ervaringen met Valtra hebt?
ihc633
@radium45 Omdat deze trekker een Ford gaat vervangen, de Valmet die we hebben blijft wel... 😉
radium45
@ihc633 ja snap ik, maar als je zulke goede ervaringen hebt, koop je toch een valtra weer bedoel ik.
fendt308-driver
@radium45
Misschien omdat het nooit verkeerd is om wat nieuws te proberen? ????
rijkjd
@ihc633
staat deze valtra toevallig in hellum?
Bakker S
@ihc633 we hebben een Valtra 6800. Een keer de koelvin stuk gegaan. Dynamo en accu vervongen. Nu al over de 10000 uur en nog steeds geen grote problemen. Dus... De keus lijkt mij snel gemaakt.
valmet6400power
Het is net of je per sé een Fendt wil rijden, want dan kunnen we je niet op een andere gedachte brengen! Valtra 6850 heeft een vooruit/achteruit onder het stuur dat is ideaal, en de kwaliteit van een Valmet.. Zou zeggen koop die en ga voor 5000 euro breekbouten halen voor je machines, want die gaan allemaal stuk als er een sisu aan scheurt!
RVM
Gebruikte 411 van 15 jaar oud zou ik niet zo happig op zijn. Als je meer uit wilt geven aan een Fendt dan een Valtra zou ik sowieso een 400 met TMS pakken ( v.a. 2008 ?? )
vanmeij
@RVM klopt, alleen een fendt 400 v.a. 2008 is voor velen niet te betalen.
de eerste variobakken waren iig niet de besten. v.a. 2003 worden ze wel beter
claasfan
valmet6400power
@claasfan

Die Valmet 6800 inderdaad.. Ben je als mechanisatiebedrijf niet echt goed bezig lijkt me!
RVM
@vanmeij Wij hebben een 410 uit 2005 en een 411 TMS uit 2009. Een wereld van verschil qua techniek en comfort. Een gebruikte 411 uit 2001 lijkt mij niet de meest bedrijfszekere trekker om gebruikt te kopen.
rommert14
@valmet6400power Hoezo niet?
valmet6400power
@rommert14

Omdat het een Valtra is.. Wezenlijk verschil..
vanmeij
@valmet6400power ze verkopen met alle liefde je een claas hoor. inruiltractoren moeten nou eenmaal ook weg, en deze is gewoon veel te goed voor verre export
valmet6400power
@vanmeij

Dat ben ik met je eens, maar het is geen Valmet, dat ziet iedereen 😄
JD3010
Maar niks is er beter dan een JD.
rommert14
@valmet6400power Okee, bij ons vertellen ze dat je beter n nieuwe kunt kopen op lease ipv een gebruikte. Maar ons ingeruilde trekker is al weer verkocht met 3000 uur...
valmet6400power
@rommert14

Ja ja.. Weet één ding zeker, als je een trekker kan kopen is die altijd goedkoper dan lease.. Maar daar gaat het niet om hier!
valmet6400power
Quote @JD3010:
niks is er beter

Dan ook niks slechter 😃
rommert14
@valmet6400power Hangt er vanaf hoeveel uur je er mee maakt per jaar. Ja is ook zo 😄
JD3010
@valmet6400power Bij mij klopt dat.
valmet6400power
@rommert14

Klopt, dan is operationele lease nog "beter" omdat je dan weet wat je kwijt bent per maand.. Alleen dan moet je wel het geld hebben om dat bedrag ook elke maand te betalen en daar gaat het soms wel eens fout..
valmet6400power
@JD3010

Bij ons ook! 😃
rommert14
@valmet6400power Dat is punt twee indd,
JD3010
@valmet6400power Maar jij hebt een nepperd. 😄
walker1
Het zijn beide degelijke merken. Bij de Valtra heb je denk ik wat minder poespas. Fendt heeft natuurlijk vario, maar als ik hier de reacties lees is niet iedereen enthousiast over vario's uit dat bouwjaar.
Het blijft lastig advies geven zonder de trekkers gezien en geprobeerd te hebben. Maar de Valtra is jonger, minder uren, meer vermogen en goedkoper. Als ik het zo stel kan de keus niet moeilijk zijn natuurlijk.
ihc633
@rijkjd @claasfan Klopt inderdaad, daar gaan we morgen naar kijken. Kennen jullie deze trekker toevallig dan?
fendt trekkertje
Bij de 411 zijn toch je voordelen dat het een 50km is en je een vario hebt. de eersten waren misschien niet de besten, maar hier verder geen grote stunten mee beleefd na 12.500 uur.
varken
Die achterbanden van die valtra kun je best verkopen dacht ik
walker1
Quote @fendt trekkertje:
bij de 411 zijn toch je voordelen dat het een 50km is en je een vario hebt.

50 km/h is voor een veehouderij bedrijf niet snel interessant.
valmet6400power
Quote @fendt trekkertje:
50km is

Zijn ze daarom zo duur? 😃
fendt trekkertje
@walker1 oh kun jij dat vanaf daar bekijken? zijn hier genoeg die toch land op afstand hebben door ruilen/aankopen of andere verre-afstands hobbys hebben, en dus ook 1 of meerdere trekkers met 50km bak hebben.. dus dat weet je maar nooit 😄
fendt trekkertje
@valmet6400power vast en zeker!
case maxxum 5140
Met die 50bak zit je volgend jaar ook gelijk aan een apk vast ????
walker1
Quote @fendt trekkertje:
@walker1 oh kun jij dat vanaf daar bekijken? zijn hier genoeg die toch land op afstand hebben door ruilen/aankopen of andere verre-afstands hobbys hebben, en dus ook 1 of meerdere trekkers met 50km bak hebben.. dus dat weet je maar nooit

Dat kan ik idd niet bekijken, maar bedoelde het meer in het algemeen. De gemiddelde veehouder heeft zijn land niet zo ver van huis liggen dat een 50 km/h trekker snel interessant is. Bovendien wordt land op afstand vaker voor de mais dan voor gras gebruikt en de maisteelt wordt meestal door de loonwerker gedaan.
Bij grasland op afstand kan het misschien wel interessant zijn, maar dan nog moet het al een redelijke afstand zijn die ook nog eens voornamelijk over een goede doorgaande weg afgelegd kan worden.
walker1
Quote @case maxxum 5140:
Met die 50bak zit je volgend jaar ook gelijk aan een apk vast

Dat ook, als je niet echt nodig hebt zou ik het lekker bij 40 km/h houden.
johndeere6506
Nog wat leuke vergelijkingspunten

de Valtra heeft;

eigengewicht 4700kg
draaicirkel 9.4m
hefvermogen 5600kg
motor(inhoud) 4cil TI 4,4L
hydrauliekopbrengst 73L

de Fendt
eigengewicht 5680kg
draaicirkel 9.9m
hefvermogen 6520kg
motor(inhoud) 4cil TI 4,0L
hydrauliekopbrengst 76L of 110L optioneel
fendt trekkertje
Quote @walker1:
snel interessant is.
dat klopt maar zou je eerder overwegen bij aanschaf van een nieuwe. bij een 2dehands die je op het oog hebt is het mooi meegenomen en de prijs word er niet anders meer door. wat natuurlijk ook kan is de cruise op 43km instellen en zo dus met heel weinig moter toeren kunt rijden. nog voordeliger dus.
johndeere6506
De Valtra is overigens ook optioneel met 50km/u bak geleverd volgens Konedata
rijkjd
@ihc633
haha toevallig wel, ik werk bij daar namelijk
rijkjd
@valmet6400power
tja, ze zijn een tijd lang valmet/valtra dealer geweest,
dus dan zit dat er goed in gestampt denk ik,
er zijn zo veel mensen die alleen over valmet spreken 😉
ihc633
@rijkjd haha oké, dan zie ik je morgen nog wel misschien!
zettelmeyer
Beste @ihc633
mijn ervaring met Valtra is erg goed, wij hebben een 6550, heeft nu zon 6500 uur gedraaid.De enigste keer dat hij ons in de steek heeft gelaten was dat de accu het had begeven. De trekker gaat wel elk jaar naar de dealer voor een grote beurt en netjes op tijd de olie enzo verversen. Over de fendt kan ik niks zeggen want daar heb ik geen ervaring mee.
ADB996
Wij hadden een fendt 411, ik zelf geef de voorkeur op een gewone bak i.p.v. een vario. bij mij is het zo dat de vario net niet doet wat ik wil dat hij doet. te laat reageren. veder hele goede trekker. ik weet niet wat voor werkzaamheden je wilt doen, maar ik weet niet of de valtra zwaar zat is. we rijden met een 11.5 kubs mest tank. trekker was voor veel te licht, trok gewoon recht door over de rotonde met de wielen gestuurd als je gas gaf. nu met de 415 die 750 kg zwaader is, nog 600 kg in de neus zitten hangen.
ADB996
Op papier staat de Fendt beter voor dan de Valtra behalve zijn vermogen en zijn draaicirkel.
RVM
@ADB996 dat is nou net het voordeel van de motor boven de vooras van een 6850
Fendt6inlijn
@ADB996 Dit zorgt er inderdaad wel voor dat de trekker de tank beter "baas"is. Voor de rest zijn naar mijn ervaring zowel fendt als valtra/valmet zeer betrouwbare trekkers, hoe het met deze modellen zit weet ik niet.
Fendt6inlijn
@walker1
tegenover een hoge prijs staat waarschijnlijk ook weer een hogere restwaarde 😉
walker1
Quote @Fendt6inlijn:
tegenover een hoge prijs staat waarschijnlijk ook weer een hogere restwaarde

Nu nog wel, maar ik moet het nog zien als straks al die rijdende computers echt op leeftijd raken, de restwaarde ook nog hoger is.
newholland6640
Een 505 en een 6850 vergelijken kan niet.

@Valtraboerties kom er maar in
Valtra-Fordpower
@newholland6640 Qua kwaliteit wel hoor, nog steeds oerdegelijk! 😄
Valtraboerties
@newholland6640

Het zijn heel verschillende trekkers maar allebei gewoon super spul 😃

Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan uitvoeren met de trekkers, we hebben zelf een 6850 lopen en die bevalt op zich best wel heel goed! Hebben wel eens een 409 en een 412 vario te leen gehad, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niks beter vond dan onze eigen valtra. tuurlijk de vario is heerlijk en het comfort hardstikke goed, maar ook de 6850 rijdt hardstikke comfortabel en is gewoon makkelijk te bedienen.
newholland6640
@Valtraboerties

Monster trekker die 6850, maar i.v.m. die koppeling zou ik er nog wel een poosje over nadenken. Of dat moet nog bij te stellen zijn.
Valtraboerties
@newholland6640

puur kwestie van mee leren werken 😉 ik was er eerst ook geen fan van maar ik kan er alles mee.
newholland6640
@Valtraboerties

Snap ik, toch zou het mij na een tijdje gaan irriteren ben ik bang 😛 :lol:
Valtraboerties
@newholland6640

moet dat nu direct drie keer?? Ach met de vario gebruik je de koppeling ook niet dus maakt ook niks uit of het nu een fijne of een minder fijne koppeling is 😃
newholland6640
@Valtraboerties

hahaha sorry man
ihc633
@newholland6640 @Valtraboerties Trekker gaat van alles doen, het zwaarste werk zal het bemesten zijn met een 10m3 tank. Ik heb zelf ervaring met een 6550, 6750, 8100, T190 en T191. 4 van deze hebben dezelfde omkeer etc dus daar ben ik wel aardig bekend mee. En ik snap ook wel dat een 505 niet te vergelijken is met een 20 jaar jongere trekker. 😉
jammermaarhelaas
Wat betreft technische gegevens die op de vorige pagina werden opgesomd, is de Valtra wendbaarder en spaart dieselolie en je bodem (veel lager eigen gewicht).
Heb je massa nodig voor trekwerk dan is er altijd nog het frontgewicht. Voor €5000,- minder een jongere tractor die ook nog eens meer vermogen heeft.

En ik weet niet hoe het gaat met gebruikte Vario bakken, maar wanneer je de pech hebt, wat niet denkbeeldig is, een verkeerd gebruikte bak te treffen, dan lopen de kosten voor reparatie/revisie aan een Vario snel op.

Ook qua hydrauliek opbrengst (Ford 69 liter) en hefvermogen (Ford 4,4 ton) ga je er ruim op vooruit.
Valtraboerties
@ihc633

Zo'n 6850 is bijna net zo leuk als een 505 😛 en als je de ruimte in de cabine eenmaal gewend bent ga je in geen 100 jaar terug naar fendt geloof ik 😃
arjanvw
@Fendt6inlijn Toch blijkt hier dat de restwaarde weer niet enorm verschilt t.o.v de Vatra... ong. 5000,-Toen beide nieuw waren verschilde het misschien wel 20.000,-.... toch 15000 foetsie!! 😉
fendt308-driver
Quote @jammermaarhelaas:
En ik weet niet hoe het gaat met gebruikte Vario bakken, maar wanneer je de pech hebt,

Dat gaat meer over grote series dacht ik, kleine series hebben niet zo vaak de vak stuk
MaxxuM4ever
@valmet6400power Met een valmet sta je ook wel eens langs de weg stil op een rotonde 😉, dan toch maar een fendt?
valmet6400power
@MaxxuM4ever

Ja klopt, dan ben je even gestopt om een ketting aan de claas te hangen 😉
Volgende wordt geen Claas dus..
rijkjd
@ihc633
Donderdag is mijn schooldag..????
stannetje96
@MaxxuM4ever haha dat was een claas he die stuk was 😛
MaxxuM4ever
@stannetje96 aha, vandaar dat die achteraan stond,
was een beetje een druk punt anders had er een volledige fotoreportage gevolgd op wieringermeer farmer fails natuurlijk
valmet6400power
@MaxxuM4ever

Dacht jij dat de Valmet stuk was dan? Haha. Je had beter die auto van Hoekenga op de foto kunnen zetten ????
MaxxuM4ever
@valmet6400power ik ben sochtends nog niet op mijn scherpst, wat was loos met de claas? Carnavalskatertje?
Fendt926Driver
Quote @Valtraboerties:
n als je de ruimte in de cabine eenmaal gewend bent
ik heb in een ver verleden eens in een valtra/valmet gezeten en moest enorm wennen aan de luchthapper op de motorkap in het zicht net voor de voor ruit. Vond het zicht naar voren ook belabberd. Heb verder geen enkele ervaring met valmet maar jou mening over een ruime kabine kon ik niet helemaal plaatsen.
valmet6400power
@MaxxuM4ever

Brandstofpomp vond het precies daar nodig om er mee uit te schijten ????
deJong
@walker1 jaweel 50 rijden met diepladers vol stro op lange einden. Dat ist werk.
T202Valtra
Thuis een 6650 en die trekker is gewoon heerlijk. Rijd geweldig, comfortabel, krachtig, werkt prettig en draait scherp
Andre150
Hebben jullie al een keuze gemaakt?
radium45
Ik ging voor de Valtra.
Valtraboerties
@Fendt926Driver

Hmm daar kan ik inkomen.. Het zicht is niet altijd geweldig inderdaad. Haha ja in vergelijking met zo'n 412 of iets in die trend is de cabine wel zeer ruim 😄
ihc633
Iedereen bedankt voor de reacties. Gister bij beide tractoren wezen kijken en mee gereden, vanochtend de knoop door gehakt. De valtra gaat volgende week richting het Twentse land! 😄
SJB533
@ihc633
Ford niet goed meer, of in 10 jaar te klein geworden?
hobby-farmer
@ihc633
vriendje Stokvis.....!
en heb je er ook een paar smalle ploegbandjes erbij afgedongen? hahaha
Valtraboerties
@ihc633

gefeliciteerd 😃
Andre150
Oke, goede keuze denk ik. Veel geluk ermee ☺
6920 JD
Onzinnige topic ik denk dat de keuze voor deze topic alvast stond wat voor trekker het zou worden.
valmet6400power
@Ihc 633

Gefeliciteerd!
valmet6400power
@6920 JD

Niet als er allemaal problemen opgenoemd worden van de Valtra.. Maarja die zijn er niet 😃
Sanderzz
@valmet6400power

nee das de enige trekker die nooit wat heeft zeker 😛 whahahahaha en toen werd je wakker
valmet6400power
@Sanderzz

Hahaha zwetser
stannetje96
@Sanderzz hij houdt die natte droom al lang vol hoor 😛
ihc633
@SJB533 De ford is inderdaad aan de lichte kant, samen met een aantal boeren een nieuwe mesttank gekocht die over 2 weken komt. Dat zou de Ford niet gaan overleven. Wilden daarnaast een jongere, luxere trekker met meer vermogen en minder uren. De Ford heeft nu 8500 uur gelopen, hij blijft nog wel maar de vraag is voor hoelang... Mochten er liefhebbers zijn, dan kan die weg!
ihc633
@hobby-farmer Henkie, helaas geen smalle wielen voor het ploegen erbij kunnen fixen. Voor zit 440 op, dus als ik achter nog een setje 16.9 R38 met Valtra velg kan regelen, die ik tevens kan gebruiken als dubbele montering, ben ik gelukkig man! 😄 Gaan die eronder met het ploegen en staat die de rest van het jaar op z'n brede 600 slofjes... 😉
ihc633
@Valtraboerties Wat is er met de koppeling van jullie 6850 dan? Qua bediening niet fijn of...? Waar geef je zelf de voorkeur aan dan, de 6850 of de 6400? Ik zag bij je foto's dat jullie die ook hebben 😉
Valtra-Fordpower
@ihc633 Hier is met 5000 uur de koppeling met drupgroep vervangen, koppelen ging toen puur soepeler 😛
Valtraboerties
@ihc633

Het is electronisch dus qua bediening is het gewoon echt even wennen, qua comfort ga ik echt wel voor de 6850 maar de 6400 is super fel dus voor andere klusjes pak ik die wel 😃
ihc633
@Valtra-Fordpower Oke, deze heeft nu bijna 5000 uur gelopen, maar ik ga ervan uit dat deze koppeling nog ff mee kan. Door de omkeer onder het stuur gebruik je de voetkoppeling een stuk minder...
ihc633
@Valtraboerties Ja, dat klopt. De 6550, T190 en T191 van m'n werk hebben dat ook. De 8100 is nog net als jullie 6400 dan. Eerst ff wennen, maar als je de elektronische koppeling gewend bent, wil je niet meer terug. De 8100 van m'n werk wil ook machtig trekken, bruut geluid zit erin en hij zakt niet af in toeren. Maar als je een paar dagen met die koppeling gewerkt hebt, mis je de andere koppeling wel haha!
Valtraboerties
@ihc633

Ja dat is zeker waar! het werkt gewoon hardstikke goed verder.
Valtra-Fordpower
@Valtraboerties
Heb de HiTech geen master-slave koppeling cilinder dan?
Of bedoel je de omkeer onder het stuur?

@IHC633
Trekker is gekocht met 4500uur, geen idee wat de eerste eigenaar er mee uitspookt heeft 😛 Meestal gaan ze langer mee ja.
Hij moest doormidden voor een nieuwe starterkrans, maar toen bleek er mee aan de hand te zijn.
Valtraboerties
@Valtra-Fordpower

U bedoelt? 😃 ik ben niet zo thuis in die moeilijke woorden.
Valtra-Fordpower
@Valtraboerties Gewoon een cilinder bij het pedaal én eentje bij de drukgroep. 😉
Valtraboerties
@Valtra-Fordpower

Ah zeg dat dan gewoon 😛 nee maar de hitech serie heeft dit gewoon met een schakelaar.
Valtra-Fordpower
@Valtraboerties Jah, das de HiShift.
Valtraboerties
@Valtra-Fordpower

Op de pook bedoel je? dat is toch exact dezelfde koppeling als achter het pedaal toch? of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd 😃
Valtra-Fordpower
@Valtraboerties Je hebt volgens mij gewoon een normale koppeling pedaal (Master-slave) en een knop op de pook(en)

Hebt de 6400 ook jah 😄
roelvdw
@Valtraboerties het is volgens mij wel dezelfde koppeling alleen de schakelaars zijn wel anders die op de pook is aan of uit de voetkopppeling kun je ook gevoeliger aan laten pakken (met slippende koppeling op trekken )
roelvdw
@ihc633ik heb 2 6550 ers gehad de eerste was een high tech 1 uit 99 koppeling was niet te vertrouwen als je veel koppeling werk had was hij de kluts soms kwijt en liet hij hem in een keer los komen als je hem in getrapt had,geen prettige ervaring ,ze konden het er niet uit krijgen en heb toen een deal gemaakt met de dealer en een nieuwe aangeschaft dit was een hightech 2 en een vloeistof koppeling dit was een dag en nacht verschil met de oude
deze is na een jaar opgekrikt tot 135 pk aan de aftak as verder probleemloos me gedraaid tot 5000 waarna hij is ingeruild
roelvdw
@ihc633ik heb 2 6550 ers gehad de eerste was een high tech 1 uit 99 koppeling was niet te vertrouwen als je veel koppeling werk had was hij de kluts soms kwijt en liet hij hem in een keer los komen als je hem in getrapt had,geen prettige ervaring ,ze konden het er niet uit krijgen en heb toen een deal gemaakt met de dealer en een nieuwe aangeschaft dit was een hightech 2 en een vloeistof koppeling dit was een dag en nacht verschil met de oude
deze is na een jaar opgekrikt tot 135 pk aan de aftak as verder probleemloos me gedraaid tot 5000 waarna hij is ingeruild
Valtraboerties
@Valtra-Fordpower

Nope 😃 de koppeling is gewoon geheel elektrisch..he hoort de schakelaar klikken
nappie
@ihc633 misschien een keer in Lettele koffie drinken? Daar ligt nog wel 16.9r38 om mee te ploegen
ihc633
@nappie Dat kan inderdaad, heb ze laatst nog wel gebeld of ze nog een geschikte trekker hadden staan. Moet alleen even kijken dan of die maat wil met de huidige voorbanden van de Valtra, qua voorloop. Wat er nu opzit is 480/65 R28 voor en 600/65 R38 achter.
Valtra-Fordpower
@Valtraboerties Kun je met het pedaal ook gewoon gedoseerd rijden? dan zit er een potmeter tussen en een activeringsschakelaar.
Valtraboerties
@Valtra-Fordpower

Mwah het kan wel maar bij lange na niet zoals met de 6400, ik heb het gevoel dat dit gevoel van doseren meer komt door de vloeistofkoppeling
hobby-farmer
@nappie
@ihc633 hoeft niet bij mij op de koffie te komen hoor....!!! hahaha
Ik verkoop mijn 16.9 x 38 toch niet!
Of bedoel je dat hij bij de Holvo moet shoppen....??? hahaha
nappie
Haha @hobby-farmer ben je niet zo gast-vrij;), ja bedoel de Valtra-dealer ma dat snapte @ihc633 wel;)
hobby-farmer
@nappie
ik ken @ihc633 al langer als vandage....!!!!
vriendje Stokvis!!!!! hahaha
ihc633
@nappie Ik snapte het inderdaad, en na ff nadenken weet ik nu ook wie achter deze schuilnaam zit haha.. Maar @hobby-farmer had zich beter stil kunnen houden, hij brengt me alleen maar op ideeën... Tot snel Henkie! 😃
+1
Mengeledriver
Eff over de transmissie's van de 400 serie: die zijn zeer degelijk en worden nauwelijks gewisseld. Als wij er 1 hadden voor reparatie was dat boven de 12.000 uur. Er wordt door velen verteld dat er verschil zit in de eerste type's. Nou, qua vario is er totaal helemaal geen verschil. Altijd een ML90. Later is wel TMS toegevoegd met een extra sensor maar dat is niet heel ingrijpend.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
116
DEELNEMERS
37
WEERGAVES
6
TREFWOORDEN