Gezocht deutz F4L913 motor

Zoals in de titel al vermeld ben ik op zoek naar een deutz F4L913 motor, heb je iets of weet je ergens wat te liggen laat het maar weten, dan kunnen we hem in onze kraan bouwen 😄
mvg Hilbert
hilbertvdberg

Reacties

erik9831
Origineel bericht was met een link naar een 912 motor

te laat gezien, is 913 ik zat met 912 in men hoofd ... Hopelijk vind je er eentje.
hilbertvdberg
@erik9831 zijn beide 912 en geen 913, weet iemand het verschil?
Rick V
@hilbertvdberg is een 913 geen turbo motor? Voor een 13006 is met turbo zit dan weer een bf6l912 turbo uitvoering dus

Je kunt den ook effe aan groot motoren uit Tiel vragen. Moet je effe naar de oude baas bellen. Die weet er alles van naar mijn weten in ieder geval wel van 912 en dus ook wel 913 en 1011
sjonnies
@Rick V 913 is met en zonder turbo geleverd
Rick V
@sjonnies dus eigenlijk een standaard motor met een turbo maar ook geleverd zonder turbo?
InsaneNL
@Rick V nee fl913 en bfl913 zijn verschillende types
Rick V
@InsaneNL toch wel? Raar!
Rick V
@Rick V en 914?
InsaneNL
@Rick V wat denk je nou zelf... maar omdat het belijkbaar te moeilijk is om zelf wat uit te zoeken, hierbij de uitleg zoals @KubotaB6001 hem al eens goed uitgeschreven heeft

Quote:
De klassieke Deutz motoren worden aangeduid met 10 karakters. Bij trekkermotoren worden karakter 1, 3 en 7 bijna altijd weggelaten omdat deze hier nooit (nauwelijks) van toepassing zijn.

1: n.v.t.
2: A = Kompressor of B = Uitlaatgasturbo
3: n.v.t.
4: F = Fahrzeugmotor: Trekker, bus, vrachtwagen
5: x = Aantal cilinders
6: L = Luchtgekoeld, M = watergekoeld
7: x = n.v.t. (letter die aantal cilinders aangeeft)
8: x = cijfer dat generatie van motor aangeeft
9: xx = één of twee cijfers die slaglengte in cm aangeven (ongeveer)
10: T = In combinatie met B: Turbomotor maar minder vermogen dan de versie zonder T.

Karakters 1, 3, 4 en 10 kunnen nog veel meer letters bevatten met hun resp. betekenis, maar deze worden nooit bij trekkers gebruikt. Zou te ver leiden in dit topic.

Je kan dus al veel afleiden uit de motorcode van een Deutz-motor. Details zoals zuigerkoeling en afmetingen van bepaalde onderdelen zitten hier natuurlijk niet in verwerkt, dat zou het te gecompliceerd maken 😀
Rick V
@InsaneNL dank voor het uitzoeken he!
Rick V
@Rick V toch staat er dat f voor fahrzeug is dus voertuig in mijn compressor zit een F3l912 soms maken de uitzonderingen het niet echt makkelijk!

Net als bij trekkers van deutz zoals de d40 40.1 d40 u en weet ik wat allemaal! D5006 d5206 enz!
+4
InsaneNL
@Rick V hoe moeilijk is het nou, dat zijn de deutz codes die de opbouw van de motor beschrijven. hoe de afnemer de motor vervolgens inbouwd veranderd daar niks aan en dat boeit deutz ook niet.
Rick V
@InsaneNL snap ik ik wil er ook geen probleem van maken hoor!
twand2505
@Rick V 914 is compleet anders vaak ook een motopal pomp ipv bosch dit gietwerk liet later wel eens wat te wensen over, anders cillinderkoppen en compleet andere slag
+1
erik9831
@hilbertvdberg was ik nu net ook aan het opzoeken, wat hier nu het verschil in was. Moest ik het vinden, dan laat ik het weten 😄
hilbertvdberg
@erik9831 oke top, dan zoek ik ook rustig verder
erik9831
@hilbertvdberg hier staat 913 bij ... Is een nederlands bedrijf.

werktuigen.be/ads/details/…
RPCounty
@hilbertvdberg langere slag en 2mm grotere boring
hilbertvdberg
@RPCounty dus meer liters als ik het goed begrijp
RPCounty
@hilbertvdberg ja en andere oliepomp en balansassen etc
hilbertvdberg
@RPCounty ah oke, het is dus de verbeterde versie
RPCounty
@hilbertvdberg ja. Maar ik kan nou niet zeggen dat ie beter is. Er is nog wel eens gedoe met de balansassen
Fendt926Driver
Weet wel van vroeger dat een revisie van een 913 het dubbele kost van de 912.
atlaspower
@hilbertvdberg mankeert er aan je oude, ik wil hem wel reviseren voor je hoor,, 913 heeft harde ringen onder de kop voor meer inhoud/langere slag
hilbertvdberg
@atlaspower motor heeft zonder oliedruk gedraaid
atlaspower
@hilbertvdberg is ie niet beveiligd ? gaat toch een harde zoemer als de druk te laag is 😃, dat word dan een duur geintje, 913 is onwijs duur qwa onderdelen, het gaat om een 1404 ?
hilbertvdberg
@atlaspower gaat om een 1404 ja. Het viel mij pas op dat de meter altijd op dezelfde plek staat toen het leed al geschiet was
atlaspower
@hilbertvdberg in Friesland zit een Atlas sloop bedrijf, die kun je even polsen hebben er zeker 1 staan
goeiedag eem
@RPCounty de langere slag en grotere boring is niet alijd zo bij de 913, de ene 913 heeft slag 120 boring 102, weer een andere 913 heeft boring 100 slag 123, de turbo913 weer anders, kijk maar eens op konedata.com en vergelijk het maar eens,
RPCounty
@goeiedag eem 913 is altijd 102 mm boring. 912 is 100 mm. Ik denk dat daar een foutje zit
glennhen63
Weet iemand brandstoffilter staan
Schroefdraad m14- afdichting rubber 35.8 mm diameter filter 75.9 mm hoogte 11.5 cm

Rubber in het midden is de afdichting.gaat om een motor deutz 3 cilinder,waar de brandstoffilter boven en gelijk onder de oliefilter

Graag hoor ik van u

Gr.ramgatie

(klik om te vergroten)

Rubber ids de afdichting
Rick V
@glennhen63 welke trekker of motor?
glennhen63
@Rick V is een luchtgekoelde 3cilinder deutz ik ben een leek maar ik kan nergens een filter vinden,is een argerterio 1000 graafmachine,
Rick V
@glennhen63

(klik om te vergroten)

Deze motor? Deze is namelijk geen deutz
Rick V
@Rick V lijkt ook geen lombardini of mwm of same. Effe gezocht Italiaanse site : kijiji.it/annunci/altre-attrezzature/…

Is denk een cm 3 vol kan er zo gau niet zo snel iets meer over vinden

Maar het kan zijn dat er in uw kraan een deutz zit geen idee. Misschien dat u er een foto van kunt maken?

Kan ook zelf op kramp adhv uw gemeten afmetingen een filter zoeken misschien dan wel effe naar de filter groote kijken of hoe dat ook heet
basia
@Rick V

Ja , is duidelijk een VM motor ; o.a. Carraro trekkers gebruiken hem ook
Rick V
@basia had er zelf nog nooit van gehoord! Maar misschien dat men in de kraan in kwestie wel een deutz is ingebouwd geen idee

Zag op www wel een dealer in nl
goeiedag eem
@Rick V kan best een deutz zijn, deutz heeft ook andere kleppen deksels dan die op de 7,8,912 914 zitten, de 514 types of zo hebben zulk soort deksels
Rick V
@goeiedag eem ohw ja? 514 met kruis knop totaal anders ventilator aan andere kant

(klik om te vergroten)

Rick V
@Rick V en er zijn dacht ik wel deutz motoren waar dan de andere kant op zit

514 motoren welk jaar? Toen al mobile kraan? Zou kunnen maar ik heb het idee dat men in de 514 tijd nog met kranen achter de trekker zaten te vul maar in

Maar ik kan me vergissen daar niet van

Maar als de eigenaar van de kraan geen foto upload van zijn huidige motor die er in zit weet ik niet wat ik moet denken maar als ik op het www kijk zie ik dit type kraan met deze motor
twand2505
@Rick V een 514 kan van het zelfde bouwjaar zijn als een 912 oid een 6 cill 514 heeft bijna 2L meer inhoud, dus als er een 6cill nodig was met meer vermogen dan kon er gekozen worden voor een 514 maar de foto in kwestie is absoluut geen 514 ook geen 413. Lijkt idd niet op een deutz
basia
@twand2505

Laatste deel van dit topic (vanaf filter ) gaat over een argenterio kraan met VM motor
Rick V
@twand2505 werden die 514 motoren dan tien nog in Argentinië gemaakt? Of had deutz toen nog de mallen klaar liggen voor het geval ze er toch nog een moesten maken?

Volgens mij zijn sommige 06 mallen toendertijd aan torpedo verkocht? En misschien ook aan CMT en China? Zie op alibaba en dat soort sites 912 motoren te koop
Husqvarna
@Rick V
Als CMT ze niet meer maakt, misschien hebben Chinezen die gehele fabriek opgekocht en in containers gestopt richting Changhai, zou me niks verbazen!
Rick V
@Husqvarna zou zomaar kunnen! En daar haalt delegro en al die sites denk weer die onderdelen vandaan? Ik wil het zelf ooit wel een proberen of die Chinese onderdelen goed zijn brandstof pomp vul sets en dat soort spul
twand2505
@Rick V zijn gewoon deutz motoren zijn alleen aan de andere kant van het water geleverd voor bijv de deutz allis.
goeiedag eem
@Rick V als jij even goed leest wat ik schrijf, "het kan best wezen dat het een 514 is", (dus ik zeg niet dat dat het is) wat ik ermee bedoel te zeggen dat deutz niet altijd maar deutz op de kleppen deksels heeft staan zoals bij de 7,8,912 en 913 motor,
Rick V
@goeiedag eem oké excuses dan ik had het iets anders gelezen, heb pas effe op it gezocht en kwam overeen met vm motor dus moet dat wel zijn tenminste op foto. Ik heb het idee dat de beste eigenaar niet weet welke motor het is
sjonnies
@glennhen63 gewoon bij de dealer bestellen of sdf filter of donaldson maar geen kramp of.granit
Rick V
@sjonnies kramp of graniet levert ook mann fleetgaurd dacht ik maar zeker ook donaldson!

En sdf maar u bedoeld misschien dat je geen eigen "merk" moet kopen?

Zoals graniet eigen spul en gopart?
+1
twand2505
@Rick V nee 😰😂 sdf is same deutz fahr... orginele onderdelen dus
Husqvarna
@sjonnies
Ja Kramp heeft ze ook gewoon originele SDF filters, kost van een 912 ook maar 8 euro ofzo, ga ik sowieso geen donaldson van 6 euro plaatsen.. CNH filters enz. heeft Kramp ook gewoon, is voor mij makkelijker als naar de dealer 20km.
sjonnies
@Husqvarna ja dat bedoelde ik. Net verkeerd getypt in de gauwegeid
goeiedag eem
@glennhen63 zal morgenavond kijken welk type er op onze 4 cil zit, die zijn allemaal het zelfde
twand2505
@glennhen63 gewoon orgineel deutz monteren of mahle in het geval van mahle betreft het de kc24 en 0c60 die gemonteerd moeten worden
glennhen63
@twand2505 beste,toch niet,in de midden zit een rubberring en tevens de afsluiting,diameter rubber ring 35.8 mm hoogte 11.5 cm,ben dagen bezig maar kan het niet vinden,mann filter gezocht ook niet terwijl het een mann filter op zit,
twand2505
@glennhen63 wat voor type motor heb je het nou over dan?
glennhen63
@twand2505 beste type motor weet niet waar staat de type
glennhen63
@twand2505 beste,gevonden f3l 812d,u naar
Rick V
@InsaneNL dank voor het uitzoeken he!
twand2505
Al die verschillen kwa inhoud is leuk, maar de belangrijkste dingen zit hem in de kleine details zoals een 913 heeft zuigerkoeling een 912 niet. Een 913 heeft een veer voor de axiale stop zitten om zweven van nokkenas te voorkomen (de laatste 912 hadden dit trouwens ook) ook de fan is anders tevens heeft een 913 een pistonpen van 35mm ipv 30 mm en dikkere kruktappen 62mm ipv 60 mm. Ook wordt een 912 in de 3 cill en kleinere 4 cill met 7mm of 7,5 mm plunjers gebouwd. De grotere hadden 8mm en als enigste had de bf6l912 8,5 mm plunjers een 913 heeft bijna Altijd standaart 8,5 mm plunjers en de grotere met de P pomp zoals bijv in de agrostsr 6.61 Ligt zelfs 9mm ook is het gat van de distributie bij een 913 groter. Dus pas op met 912 onderdelen kopen om deze op een 913 te monteren of andersom
goeiedag eem
@twand2505 twan even een kleine verbetering, de 912 heeft ook een pistonpen van 35 mm, en er zijn 913 motoren met zuigerkoeling die ook 35 mm hebben maar zoals mijn bf6l913 heeft weer een pistonpen van 40 mm dus daar zitten ook verschillen in,
glennhen63
Het was een sk 3416,ik wil iedereen bedanken voor het meedenken
Rick V
@glennhen63 welke motor was het uiteindelijk? Ben benieuwd maar misschien heb ik dat over het hoofd gezien
glennhen63
@Rick V f3l 812d,u nar
Rick V
@glennhen63 dank voor je reactie!
« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (hilbertvdberg). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan