Argi nieuwe importeur van Landini en McCormick
Argi, het bedrijf van oud-Vormec en Agritech directeur Gerard Zweers, is de nieuwe importeur van de trekkermerken Landini en McCormick in Benelux. Dat maakt de Italiaanse trekkerfabrikant Argo bekend.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En de directeur/eigenaar van de nieuwe importeur is de ex-directeur van de voormalige die vóór Nagel het importeurschap had...
Benieuwd wie over een jaar of 4, 5 de nieuwe importeur wordt
Das een goeie, als Nagel daar afspraken over heeft met Argo, is er niks aan de hand, dan is het een verlengde fabrieksgarantie.
Als Nagel op eigen houtje er zoveel jaar garantie bij doet, zijn ze daar zelf ook verantwoordelijk voor. Zolang Nagel gewoon bestaat moet je daar dus terecht kunnen voor je extra garantie.
Voor wie het van belang is: lees de voorwaarden van die garantie goed door.
Die 5 trekkers?
Als jij een van die vijf trekkers hebt..
Een kans voor de andere merken.
Gelukkig niet!! Haha
Geruzie over garantieproblemen: De door McCormick op basis van de 4 traps Maxxum MX bak ontwikkelde 8 traps bak was zon enorme ramp dat ze tegenwoordig ZF transmissies inbouwen. Dat lag niet aan de importeurs maar aan het product, dat werd uitgeknepen. De MX135 had een 80mm achteras, de MX 150 had een 92mm achteras. Bij McCormick kreeg de MTX155 de lichte achteras van de MX135 om een paar knaken uit te sparen, om maar eens een voorbeeld te noemen. Uiteindelijk heeft men de Franse transmissiefabriek in St.Dizier verkocht en is men ZF en Landini bakken in McCormicks gaan bouwen om het tij te keren. Dat terwijl de oorspronkelijke MX bak een rotsvast imago heeft: Dat hebben Italiaanse boekhouders om zeep geholpen.
Verder: Destijds wilde men het weghalen bij Vormec omdat die onder de Mechan groep viel, die de Agco merken importeert. Men was bang dat het grote Agco bij de Mechan groep meer aandacht zou krijgen. Da's niet zon rare gedachte. Dat er geruzied wordt over garantiegevallen nadat je het importeurschap opgezegd krijgt, is ook niet zo vreemd. Garantiegevallen zijn immers een investering in klantrelaties, en die zul je zowieso kwijt raken als je contract opgezegd wordt, dus waarom zou je geld investeren in de klantrelaties van een ander ? Dat neem ik ook met een korreltje zout.
Je bedoelt het van vroeger uit goede imago van de naam McCormick, en de mafkezen van Argo group ?? Hier in de buurt komen McCormicks meer bij, ze halen het bij lange na niet bij de MX...
Zowieso was Nagel en Argo geen lekkere combinatie, na 70 jaar verkopen van Lanz en John Deere, leunend op een sterk imago, met een heel herkenbaar product, opeens een klein italiaans merk gaan verkopen dat nog wel eens ingrijpend van koers wijzigt.
Hetzelfde als de lokale Claas dealer die zijn JD dealerschap kwijtgeraakt is, die roept nu tegen een klant die een JD koopt, dat JD motoren allemaal niks zijn met die EGR en dat de emissietechniek van FPT/Claas veel betrouwbaarder is... technisch gesproken heeft de man volstrekt gelijk, maar vorig jaar riep hij nog het tegenovergestelde. Dat geeft gewoon geen vertrouwen bij de klanten. Er is vrijwel geeneen JD dealer die met Nagel meegegaan is met McCormick en Landini, velen zijn Claas of Fendt of MF gaan verkopen, omdat de imagos van McCormick/landini en JD (en daarmee dus ook Nagel omdat ze daar 70 jaar lang hun naam aan verbonden hebben) twee uitersten zijn.