Illustratie van:

Renault 80-14 - F ploffend geluid bij start

De motor deutz f4l913 maakt een ploffend geluid bij het starten en allen bij het starten. Heb nog 2 renault
die doen dit niet. Wat kan dit zijn.
Deze was al een moeilijke starter, heb de starter vervangen door snelstarter ( is een aanrader, kreeg die anders pas gestart na 30 sec te proberen ).Nu slaat ie aan na 3 sec.
Volgend probleem is dat de toerenteller soms nt soms wel werkt, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Koppakking er tussen uit.
jaap-paulusma
Ploffend geluid onder de motorkap, denk ik ook aan een koppakking
ploffend geluid in de uitlaat denk ik aan een lekke klep
1046
Methanol getankt???
Wimsumar
Beste Frubun:
Quote:
ploffend geluid bij het starten en allen bij het starten.

Ik denk dat het slechts 'normale koudestart-dieselklop' is.

Nou ja, daaraan is ook genoeg te herstellen:

dieseldokter.nl/?page_id=1190

Brandstofgerelateerde motorstoringen:

dieseldokter.nl/?page_id=156
jammermaarhelaas
@Wimsumar

Dit zijn superlinks, veel nuttige informatie!

Dank daarvoor.
Wimsumar
Beste Jammermaarhelaas:
Quote @jammermaarhelaas:
superlinks

Ja, ik twijfelde eerst nog. Ik vond het eigenlijk best wel superlink de eerste 2 reacties, van personen met onmiskenbaar meer motorenervaring als ik, een beetje tegen te spreken in hun, naar mijn mening nogal drastische diagnose welke niet klopt met de omschrijving in de topicopening.
Misschien moeten ze Anders eens naar een oogdokter? 😉

hansanders.nl/informatie/8106-oogmeting/

@Frubun: Controleer de kabel van de toerenteller, met name aan de zijde waarmee deze in de adapter zit.
atlaspower
Er zit gelukkig geen koppakking tussen de kop en cilinder bus, dus die kan niet lek zijn 😃 Wat wel kan is dat er 1 kop een beetje lekt tussen de kop en cilinder, dat kan ? het ploffen veroorzaken, als dat zo is dan floft ie ook een beetje, ook kan er een klep blijven hangen doordat ie vast blijft zitten in de klepgeleiding door verkoling , ik zou gewoon alle koppen er even afhalen en alles even controleren, ook de verstuivers , Kost bijna niks op wat pakkinkjes na en je weet dan wel weer dat het goed is , qwa kleppen controle wat betreft vast zitten kan je ook de klep deksels er even afhalen en de motor met de hand even draaien,totdat alle kleppen zijn gegaan blijft er 1 hangen bij het omhoog gaan van de tuimelaar weet je genoeg
basia
By de way ; een Renault met een Deutz motor ? Had ik eigenlijk nog niet van gehoord .

MWM wel , maar dat zijn vaak watergekoelde dacht ik .
Broucky3
Te veel startpilote? 😛
@basia veel smal spoor modellen van Renault zijn uit gevoerd met deutz motoren.
old man jose
@atlaspower
Daar dacht ik ook aan later, sorry .
Koppen eraf genummerd dan even kijken waar het lekje is de koppen er af cilinders ook shims ertussen kop en cilinder schuren en weer monteren en afstellen.
cor-bakker
Eens beginnen met kleppen stellen en kijken of de restdruk klep nog werkt
cor-bakker
Rest druk klepje zit meestal in de voorste banjobout voor op de brandstofpomp.
dezze zorgt er voor dat er een weinig vuldruk aanwezig is in de brandstofpomp
marcel-pek
Wij hebben een renault met mwm motor luchtgekoeld. ook een keer nieuwe koppaking tussen gegaan.
jd user
Kan het ook een de pakking zijn tussen uitlaat spruitstuk naar de motor.Dus simpel een nieuwe spruitstuk pakking
frubun
Merci mannen voor de vele reacties en links, kan ik weer ff verder sleutelen.
Was mssn vergeten te vermelden dat het een smalspoor was.
atlaspower
@frubun Dat was je niet volgens mij, staat duidelijk een F bij van Fruit trekker 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 80-14 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
3