Deutz F2L612 - Rookt zwart en ploft in inlaat

Sinds gister tijdens het rijden ploft de motor in de inlaat. Ook komt er opeens veel meer zwarte rook uit de uitlaat. Ik heb gelijk gekeken of het misschien de kleppen waren die niet goed sluiten, maar dat bleek niet zo te zijn.. Iemand misschien een idee wat de oorzaak is? Het roken is puur meer geworden en de plof is duidelijk hoorbaar wat eerst niet zo was.

alvast bedankt!

Len
LG0enga

Reacties

old man jose
Misschien een inlaatklep die niet sluit of gescheurd is.
jaap-paulusma
Ik neem hem even over van @Wimsumar
dieseldokter.nl/?page_id=507
Albert Peters
Kijk eerst naar lucht filter kleine moeite
Kan de oorzaak zijn Wel meer gezien
LG0enga
Ik heb het zojuist nog even bekeken. Als ik tijdens het draaien van de motor de betreffende cilinder geen diesel meer geef houd de plof direct op. Waarschijnlijk is het een brandstof probleem... De motor loopt dan ook rustig verder op de andere cilinder zonder die plof, als ik het omdraai slaat de motor af...
farmkoos
Een plof in de inlaat is meestal een lekke klep.
compressie meten.
verstuiverleiding om beurt los draaien bij draaiende motor
dan weet je welke cilinder het is.
verstuiver met de andere omwisselen dan weetje of het in de verstuiver zit.
Loeideutz
atlaspower
@LG0enga Zit er ook een tik in ?
Wimsumar
Beste Jaap-Paulusma:
Quote @jaap-paulusma:
dieseldokter

Verkeerde pagina. 😉

Met name door genoemde bijgeluid wijst alles in de richting van een defecte inlaatklep (reeds vermeld door Old Man Jose).

dieseldokter.nl/?page_id=1345
basia
Heb nog niemand horen zeggen ; defecte verstuiver , zou ook kunnen denk ik ( veel rook , klappend geluid - verstuiver even laten testen )
LG0enga
Ik denk inderdaad dat het een brandstof probleem is. De verstuiver, of te veel diesel in de cilinder. Kleppen zijn niet gescheurd of vuil. Trekker loopt ook goed op hoge toeren, alleen stationair komt die plof te voorschijn.
Frederick
Wissel eens de verstuivers van cilinder, als het probleem zich dan van cilinder verplaatst, weet je genoeg.
LG0enga
Vandaag de kop verwijdert, en de klep bleek niet meer goed te sluiten. Deze is beetje ovaal geworden. Nu heb ik een nieuwe inlaat klep gevonden, maar moet ik nu ook die ring in de kop vervangen? kan daar namelijk niets van vinden op het internet.
farmkoos
Als de zitting niet te diep is ingeslagen of te ovaal kan je hem met een zittingfrees weer herstellen, als de zitting te ver ingeslagen is dan komt de klep te diep en heb je compressieverlies. zittinghoek is 45gr. vrijloophoek is 30gr.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F2L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!