Deutz-Fahr 7807C of International 844s?

Hallo TFers,

Ik ga een nieuwe hobby trekker aanschaffen, maar nu twijfel ik tussen deze 2 modellen..
Beide trekkers zijn zowel qua uren en staat gelijk aan elkaar. Ik heb goede ervaringen met Deutz, maar ben ook wel eens benieuwd naar een ander merk. Welke van de 2 heeft jullie voorkeur en waarom?

Alvast bedankt voor de hulp!

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
heb zelf jaren een 7807c gehad (kijk wel even of er een dubbele hydropomp op zit) super trekker maar klein in de kabine voor lange mensen (1.85 en groter) koppeling kan heel zwaar gaan omdat het via een bowden kabel gaat die wel eens iets rafelt en dan in de buitenmantel prikt.
versnelling sprong bij de onze met 11000 uur wel eens uit de achter uit versnelling
makkelijke goed te onderhouden trekker die wel sterk was maar heel licht in de neus.
1046
Successsssss
645tt
@Fendt926Driver bedankt voor je reactie! Deze heeft wel mijn lichte voorkeur, mede ook door de cabine. Zware koppeling had ie niet, maar wanneer dat zo is, is dat een kwestie van kabel vervangen?
645tt
@1046 bedankt!
Fendt926Driver
Ja zwaar trappen van de koppeling is te verhelpen met nieuwe kabel. Had de trekker wel de dubbele pomp links voor naast de motor? Hoort er standaard op te zitten maar sommige export uitvoeringen hadden er een.
645tt
@Fendt926Driver ja, volgens mij wel. Was een nette trekker. Hebben deze nog de trommel remmen zoals de 06 serie, of al verbeterd?
Fendt926Driver
Hebben de remtrommel voor de eind vertraging zitten. net als de 06 serie. Trekker remde bij ons altijd prima als het goed is heeft de trekker ook een of twee extra hulp cylinders op de hef
weurding
Motoren wilden wel een lekke koppen hebben en olie verbruiken bij de 7807, kijk ook even naar de tank achter, zie ze wel eens lekken, overigens is een 844 ook een prima keus
SJB533
Heb geen ervaring met een 844S, en ook niet met de 7807C. Weet wel, dat de IH met diverse cabines leverbaar was, en eveneens als trekker zonder hok. Daarnaast had je nog diverse andere opties, die verschil maken, zoals de transmissie.

De 07C-serie ken ik een beetje (D 6507C). Ben geen groot liefhebber van die cabine. Doet zijn werk, maar vind m persoonlijk niet helemaal lekker gebouwd. Wel een ruime instap, doch enkel links, maar de hoogte is enigszins beperkt, zoals @Fendt926Driver al aangeeft. Schakelen van de 65 (vijfbak) vond ik nogal onhandig, weet niet in hoeverre dat 'verbeterd' is bij de 78?

Als ik een sterk punt is dan weer de vierpitter uit Köln welke qua onderdelenvoorziening geen ramp is. Verder ook wel een goede trekker, maar niet mijn favoriet.

De 844S heeft overigens de versnellingspook onder het stuur. Vraagt wellicht gewenning voor een KHD-rijder. Net als bijvoorbeeld de hefinrichting (2 hevels en markeur)
weurding
@SJB533 7807C heeft een normale 4 bak met h patroon, de 6507 is net andersom, (de 4 op de plek waar normaal de 3 zit). leuk dat je een 5 bak had, die met extra snelgang zie je weinig
de eerste 7807 hadden een stuurversnelling, kon je met meerdere merken of zonder cabine krijgen
SJB533
@weurding
Schnellgang? 30 toch? Zat idd omgedraaid tov wat ik gewend ben, van diverse merken. (Ford, JD, Fendt, IHC, Deutz DX) Is wel eens lastig
SJB533
C had standaard sideshift 😉
weurding
@SJB533 5 bak is extra, 33 km, normaal halen ze de 26/27, die bak is doorontwikkeld in de kleinere DX en voorzien van als extra een dual split, met in elke versnelling 20% en een heuse 40 km

de.wikibooks.org/wiki/…

9 bak en 8 bak, dat was het verschil, maar in nederland weinig gezien met 9
weurding
@SJB533 sideshift? ?
SJB533
@weurding
Buurman reed nooit zo snel 😂

Schakelen van de versnellingsbak naast je ipv tussen de benen 😉
BrechtFendtCase
Mijn voorkeur is de 844 omdat ik goeie ervaringen heb met international en case maar beide trekkers hebben hun voor en nadelen natuurlijk is voor elk merk zo
bikkertie
Thuis jaren een 7807c gereden, beer van een machine hebben er in 10000 uur nooit wat mee gehad, alleen de spatborden willen goed rotten , er wil wel bagger blijven hangen in de Dieseltank achter. We hadden een dx 3.90 maar hier werd er bij een dag werken gekozen voor de 7807c. Ben geen interman dus durf daar ook weinig over te zeggen
mf 6150
Mijn vader heeft vroeger bij de akkerbouwer waar hij werkte op een gewone 7807 met 4wd gewerkt. Dus met de 06 spatborden, deze had ook stuurschakeling. Hij vertelde me dat het een zeer sterke en taaie trekker was. Achteraf jammer dat hij die niet had gekocht toen de beste man overleed. Hebben zelf een 844s gehad met 4wd en c2000 hok. Goede sterke en taaie trekker maar de cabine kon een rammel hok zijn zeker door de ploegbanden die eronder zaten. Als je voor deze gaat zou ik er 1 met sekura cabine nemen, niet de mooiste vinden sommige maar zeer goed!

Van de 7807 met sekura zijn er niet veel maar je zou er eventueel zelf een op kunnen zetten.
Mijn buurman heeft er trouwens 1 met een fritzmeier die op de normale spatborden staat. Zo 1.
trean
Ik zou voor de deutz gaan, maar dat is logisch als deutz fan. Wij hebben een 6507C en die veel voor een 18m3 mwngwagen staat. Die is zuinig, en met weinig toeren sterk, dus als we mengen met een te hoog toerental en we gooien een te zware happer kuil erin dan kunnen we rustig naar de trekker toelopen. Ze zijn eenvoudig en door iedereen te onderhouden en te reparen als dat nodig is. Een koppeling vervangen kan in makkelijk binnen 4 uur als je de juiste onderdelen hebt. Nadeel is dat ons zware werk de koppeling met 2000-3000 uur versleten is, de standaard hydrauliek opbrengst is laag. Maar verder zijn het goedkope, betrouwbare en wendbare trekkers. Wij gebruiken hem nog voor het harken/wiersen ook als er een trekker met cabine vering, airco en dyna 6 transmissie beschikbaar is. Deze trekkers draaien makkelijk 15000 tot 20000 uur zonder grote kosten. Alleen het roesten van de brandstoftank kan veel gaan kosten als je het niet door hebt.
645tt
Bedankt allemaal voor jullie gewaardeerde reacties! Ik ben er uit! Het wordt de Deutz.. 😄
ErDee
Mij lijkt wel dat de inter een best stuk taaier is als de deutz, de deutz heeft 102x120 boring x slag. de inter 100x139,7 boring x slag. in principe is zelfs een 844(dus niet-S) nog beter, met boring x slag 100x128,5.
😃
Fendt926Driver
Zoals opgemerkt kijk even hoe de brandstof tank eruit ziet.
succes met je beslissing

o ja graag fotos plaatsen als je hem hebt vinden we leuk.
koop je een 4wd of 2wd?
fiatfan
Is een deutz niet heel wat duurder dan een 844s qua aanschaf dan?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
8