Goedenavond allemaal,
Heeft iemand ervaring met deze verf?
rust-oleum.nl/cms/publish/…
Ik heb de eerste keer gedaan met een spuitbus hittebestendige verf, komen allemaal witte puntjes door heen en begint te roesten (Dat was na 3 week) Had hem helemaal blank en goed ontvet en alles... is toch niet goed gegaan. Weet niet precies waar dit aan ligt want toen de uitlaat net gespoten was zag deze er super strak uit.
Maar zal dit ''spul/verf'' uit pot beter zijn?
En weet iemand toevallig wat ze 40 jaar geleden gebruikten op de uitlaten van de JohnDeere's, zoals bij onze 920 glanst de lak van de uitlaat nog na 43 jaar dus dat was echt goed spul
Alleen kan ik het nergens vinden wat als dit was..?
Fijne avond,
JohnDeere5720
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Even opgezocht bij Motip
Voor het gebruik, de aanwijzingen op de verpakking goed lezen en opvolgen.
Voorbehandeling
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. Loslatende oude verfresten en roest verwijderen en de
ondergrond licht schuren. Geen grondlaag aanbrengen.
Lakken
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. De spuitbus op kamertemperatuur brengen. Ideale
verwerkingstemperatuur 15 tot 25°C. Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje
spuiten. Afstand tot het te behandelen oppervlak circa 25 tot 30 centimeter.
De hittebestendige lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag,
de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten
verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling
vanuit de lak.
De droogtijd is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, de luchtvochtigheid en de aangebrachte laagdikte.
Deze roesten toch echt niet, kost wat maar dan heb je wat.
@SJB533 Ik heb gedaan zoals de verpakking schreef, ook verwarmt en uit laten harden. (Inbranden) We hebben het ook op twee BBQ's gebruikt en dat werkt super! alleen op de uitlaat dus niet en ik kan niet echt vinden waarom als dat niet wil... ik zal vanmiddag een foto maken van de uitlaat.
Heb ook al zoveel uitlaten van bv brommers gespoten op de correcte manier.
Blijft nooit voorgoed zitten.
Technisch beheer was er mee bezig
@Kees2030 Dat het na een paar jaar er af gaat snap ik op zich wel, alleen binnen 3 week de witte uitslag en roest pikjes er doorheen?? (Baal der wel van zag er eerst best strak uit)
Ik bedoelde ook dat bij dagelijks heet worden het na een paar weekjes weer gebeurt was met de mooie laklaag. Zeker als hij nog nat werd.
Volledig blank geschuurd, goed ontvet, grondlaag gedaan, opnieuw ontvet en dan de hittebestendige spuitbus verf gebruikt. 3 weken later vielen de vellen er ook gewoon terug af. De grondverf echter die kwam niet los ...