Gezocht volgordeventiel voor mesttank

Ik ben op zoek naar een volgorde ventiel voor mijn mesttank. heeft iemand iets laat het even weten. alvast bedankt
Wilco15

Reacties

casejxu
Kramp heeft ze nieuw. Wat wil je in volgorde schakelen? Kan ook zonder een duur blok theoretisch
JoranK
@casejxu Hoe bedoelde je dit? Voor de nieuwe tank moet ik ook zoiets hebben maar bij kramp staan ze voor 600 euro. Is nogal wat..
casejxu
@JoranK wat wil je allemaal schakelen?
JoranK
@casejxu Klep van de tank moet opengaan als ik de bemester laat zakken en dan moet de verdeelmolen gaan draaien.
T6040
@JoranK hefnrichting en snijmolen zijn eenvoudig op 1 ventiel te plaatsen. Afsluiter zou ik toch apart willen hebben. Heb je een verstopping in de molen is wel handig dat de afsluiter dicht blijft en toch de snijmolen kunt laten draaien.
JoranK
@T6040 bij verstopping zet ik um.in zn vrij. Klep blijft dicht en molen kan ik dan handmatig wat verdraaien. Werkte op de vorige tank ook goed.
ronald-deutz-fahr
@JoranK hier zit alleen de hef en de snijmolen erop (druk van de hef regelbaar) de klep zit er niet meer op, bedienen we nu zelf met een extra ventiel op de kruishendel, bevalt prima
JoranK
@ronald-deutz-fahr Ah oke. Ik vond het bij de andere tank ideaal zo. Als het bij de "nieuwe" ook zo kan dan ben ik er met 2 DW.
ronald-deutz-fahr
@JoranK dus klep/hef/verdeler, en opklappen? Heb je geen snijfilter ?
+1
JoranK
@ronald-deutz-fahr Snijfilter gaat via de aftakas bij deze tank.
+1
casejxu
@JoranK had bij vorige tank de hef zijde van hef op de ene kant van ventiel en aan de andere kant de klep en snijmolen. Voor de molen een smoring gezet en afgesteld op 40bar zodat de klep open ging. Dis hendel naar achter ging hef drukloos naar beneden ging klep open en toen snijmolen aan. Retour snijmolen samen met lek aansluiting en loze zijde hef cilinder aan de druklose retour. Wil je een drukkende hef hebben kan je die aansluiten bij klep en drukt ie altijd 40 bar. Maar jij heb waarschijnlijk een 3weg kraan achterop? Dan zal je die op de zelfde manier er tussen kunnen maken. En de dichtzijde van de kraan aansluiten bij je hef. Je heb hierdoor wel altijd wat nadruppen
jammermaarhelaas
@casejxu

Als ik het goed begrijp heb je met jou manier van aansluiten/verbinden een bijna vergelijkbaar systeem als met een volgordeventiel. Met afstellen van de smoring kun je dan tevens de neerwaartse druk van de hef instellen.
Scheelt je heel wat euro's !

Bij een origineel volgordeventiel draait de verdeler andersom wanneer de hef geheven wordt (tenminste, dat is mij verteld, heb het niet gecontroleerd).
+1
ronald-deutz-fahr
@jammermaarhelaas bij ons zit er een magneetspoel op het volgordeventiel, die de draairichting veranderd door het stekkertje in de trekker te pluggen (in de cabine) dus bij vastslaan is het snel stekker erin of eruit en hoi schiet los (gebeurt enkele keer per jaar)
casejxu
@jammermaarhelaas klopt. Alleen goedkoper
+1
JoranK
@casejxu dat klonkt in elk geval goedkoper 😛

Ben net ff aan het testen geweest en de elektrische bediening werkt nog boven verwachting goed. Dus ik denk dat ik dat toch eerst maar probeer klaar te maken. Is nu toch minder werk als ombouwen naar volgordeblok.
Heb er nog eentje liggen van een slootsmid. Is er af gegaan omdat wij alle functies afzonderlijk kunnen bedienen. Zou dus in theorie moeten werken. Heb 'm alleen nooit gecheckt. Ook geen idee wat zo'n ding waard is. Bij serieuze interesse even berichtje. Dan kan ik misschien eens kijken of ie het doet
Wilco15
« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (Wilco15). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan