Trekker opmaken

Hallo,
Ik vroeg me af of het veel geld koste om een oude kapotte trekker op te maken en dan weer door te verkopen ?
Dus daar bedoel ik mee dat je eerst een oud trekkertje koopt die bijvoorbeeld niet meer gestart geraakt of waarvan de versnellingsbak open moet. En hem daarna zelf gaat repareren en uiteindelijk weer doorverkopen.
Ik snap dat dat moeilijk in te schatten is en dat je geluk moet hebben met eentje goedkoop te vinden , en dat het er vanaf hangt wat er kapot is.
Het is ook niet mijn bedoeling om er echt winst op te maken , maar vraag met gewoon af of het niet een TE dure hobby wordt.

Deel dit topic

Reacties

Loeideutz
Ligt er aan welk uurloon je wilt hebben.
case liefhebber
Ja en je moet net geluk hebben of iemand hem wil kopen en voor een goede prijs
NHfan97
@Loeideutz Is puur voor de hobby , en ook om beter te leren sleutelen.
valmet6400power
99/100 keer kan het niet uit..
NHfan97
@valmet6400power Ja dat dacht ik wel , maar wordt er veel verlies op gemaakt? Dat is eerder mijn vraag.
Loeideutz
@NHfan97 Voor beter te leren sleutelen is het een goede hobby, maar veel rijker zul je er niet van worden. Vaak mag je blij zijn dat de onderdelen betaald worden.
NHfan97
@Loeideutz Nee dat was ook niet echt mijn bedoeling 😛 . Maar als onderdelen worden terug betaald is het al mooi vindt ik. Wil er gewoon niet te veel verlies op maken.
walker1
Volgens mij kan je meer verdienen door een trekker met (bijvoorbeeld) kapotte bak helemaal te slopen en de onderdelen te verkopen.
valmet6400power
@NHfan97

Naja dat is heel simpel: een trekker met een kapotte versnellingsbak of motor die zijn meestal wel zo "kapot" dat mensen niet meer de moeite nemen om hem te maken. Vervolgens zijn ze heel goedkoop te krijgen en daarna moet je verder met andermans ellende.. Dan moet het nog meezitten dat de stukke onderdelen nog relatief goedkoop zijn anders maak je wel verlies..
valmet6400power
@walker1

Mee eens, dan moet je alleen wel bereid zijn om de niet te verkopen onderdelen in de oud ijzer bak te gooien.. Anders heb je allemachtige voorraad!
erik9831
Valt te zien hoe ruim je het concept 'opmaken' wil doorvoeren.

Als hij een versnellingsbak heeft die niet meer werkt en je maakt enkel deze versnellingsbak, dan zou er misschien een kleine winst kunnen inzitten.

Als je spreekt over volledig opmaken:
Revisie versnellingsbak
Revisie motor
Revisie voorste ophanging
Volledig zandstralen/opschuren en verven
Klein materiaal

Volledig terug opmaken tot in nieuwstaat, dan spreek je toch al snel over een bedrag van 5000 tot een 10.000€.

Als je dan ziet voor hoeveel zeldzame oldtimers verkocht worden, dan spreek je over een verlies van een 5000€ of meer.
Kost allen maar geld of je moet hem 50 jaar houden en dan verkopen
Adri-JD850
Een trekker heeft een bepaalde marktwaarde en of die er nou mooi uitziet of niet, de moeite die je doet om op te knappen kost alleen maar geld.
Met een beetje pech val je van het een in het ander en word het kalf groter dan de koe.
Mijn advies niet doen of je moet er voor jezelf er een kopen en die reviseren en daarna zelf houden.
De meeste trekkers zijn geverferiseerd in plaats van gereviseerd.
jan-reitsma
Hangt er natuurlijk van af wat het defect is. Als jij hem goedkoop kunt kopen en het is een klein defect dan kun je er wel op verdienen, maar vaak niet(onderdelen voor oldtimers zijn gewoon duur). Maar als het een hobby van je is en je wilt er van leren, wat let je?
NHfan97
@jan-reitsma Geld 😛 ben nog maar 18 jaar en dan ist best een dure hobby. Wil trouwens niet echt een oldtimer kopen maar liever een kleine trekker die wel wat ouder , bijvoorbeeld een inter 856 om maar een voorbeeld te geven.
Fendt926Driver
Quote @NHfan97:
maar liever een kleine trekker die wel wat ouder , bijvoorbeeld een inter 856 om maar een voorbeeld te geven.
koop iets wat je thuis eventueel ook op het ouderlijk bedrijf kunt gebruiken en bij de volgende aankoop ruil je de trekker er op in.
als hij dan niet direct verkocht wordt kun je hem nog gebruiken. of zoals wijk iets erbij en steeds dichter bij de trekker komen die je graag wilt. zijn met een 309 begonnen rijden nu een 614 en ons doel is een 615 E. maar tussentijds gaat er steeds wel een beetje geld in zitten. maar we leren er wel heel veel van.
de trekker die je koopt blijft de uren houden en de jaren je kunt het wel verder optimaliseren en verbeteren.
maar alles optellende hadden we als we doorgespaard hadden de 615E nu ook zo kunnen kopen. maar dan hadden we niet zoveel schik gehad.......
NHfan97
@Fendt926Driver Ja dat was ook een beetje mijn plan. Alleen is het niet zo simpel als je nog op school zit en alles moet betalen met het geld wat je in het weekend verdient.
Fendt926Driver
Quote @NHfan97:
Alleen is het niet zo simpel als je nog op school zit en alles moet betalen met het geld wat je in het weekend verdient.
klopt mijn zoon is ook nog maar 13. met 11 hebben we samen de eerste gekocht en afhankelijk hoe snel hij ze klaar heeft hoe eerder we bij zijn ideale trekker zijn.
als hij 16 is wil hij graag een 615E en zoals het er nu uitziet gaat dat lukken
MartinZaandam
Kan nooit uit: die rekensom is makkelijk. Onderdelen voor een trekker, auto, boot, fiets, zijn "los gekocht" altijd duurder, dan "dat ze al aan je trekker zitten" Voorbeeld; koop een goede trekker en en probeer een andere slooptrekker net zo goed en mooi af te bouwen met losse onderdelen voor het zelfde geld. Dat lukt niemand. Ik ga er vanuit dat je, aan jezelf geen loon geeft, dus arbeidskosten vrij. Het wordt allemaal een ander verhaal, als je een sloper koopt en die voor eigen gebruik en als "scholing" gaat opknappen. Als je wilt leren sleutelen kan je beter eerst krullen gaan vegen bij een technisch bedrijf en dan langzamerhand je zelf opwerken naar een goede zaterdag- of vakantiemonteur. Dit verdient geld en je loopt zelf geen risico en je wordt heel inventief met het oplossen van technische problemen, omdat de monteurs om je heen je graag helpen en als je dit, in je eentje thuis, allemaal zelf moet bedenken, je misschien meer stuk maakt, dan goed doet.
MartinZaandam
Een hobby mag geld kosten en dat doet het ook. Als je na vele opknapbeurten en goede aan- en verkopen na 10 jaar goed geld in je zak hebt om een dikke trekker te kopen, zou ik toch over het volgende nadenken: stel dat je vriendin in die zelfde 10 jaar, geen trekkers ging opknappen, maar aan het strand ging liggen en de zelfde hoeveelheid geld, niet aan trekkers besteedde, maar in een envelop zou stoppen,dan zou zij een nog veel grotere, mooiere, dikkere trekker kunnen kopen. Maar dat is een afweging, die je zelf moet maken. Ik heb al jaren een grote sleepboot, waar veel tijd en geld inzit, maar als ik die over enige jaren verkoop, ga ik er in geld niet gigantisch op vooruit, maar ik heb wel een gigantische leuke tijd gehad.
MASSEY-MOOI
Nou er zijn nog wel is mfjes te koop bijf een 135 of 35 voor een 1500,- boor paar centen heb je een volledige revisie set van de motor en als hij verder goed schakelt beetje oplappen en kan je er zo 2500 voor weer krijgen
Puma cvx power
@MASSEY-MOOI Knap als je het zo voor elkaar krijgt maar ik denk dat je het nog nooit zo gelukt is. Motor revisie set heb ik er al een paar van meer als duizend euro gekocht. En dat waren niet originele onderdelen voor een trekker die onder de oldtimers behoort. En dan nog kosten die bij het reviseren komen zoals: krukas slijpen, kop vlakken, bussen laten plaatsen, brandstofpomp reviseren, turbo reviseren.
NHfan97
@Fendt926Driver Is natuurlijk mooi als je het samen met je vader kan kopen , die van mij besteed dat geld (jammer genoeg :p) liever aan nieuwe sleufsilo's ligboxen enz..
Fendt926Driver
Quote @NHfan97:
liever aan nieuwe sleufsilo's ligboxen enz..
is ook zeker net zo belangrijk.....

moest ik soms ook wel doen.
maar hobby moet geld kosten anders is het geen goede hobby.

heb laatst nog een 103 verkocht voor 1750. had misschien wel 750 euro meer ingezeten als die een beetje netjes was geweest maar had er de tijd niet voor. was mooi iets voor jou geweest.
buiten kansjes moet je op wachten. en handels prijzen bieden.
MASSEY-MOOI
Quote @Puma cvx power:
Knap als je het zo voor elkaar krijgt maar ik denk dat je het nog nooit zo gelukt is. Motor revisie set heb ik er al een paar van meer als duizend euro gekocht.

goed lezen over welke trekker ik het heb 😉
ze kosten bij de dealer ongeveer het zelfde oldtractorshop.nl/motor-revisiesets/…
cyclonedriver
Er word nog iets belangrijks vergeten : gereedschap.
als je dat nog niet hebt, dan kruipt daar ook wel wat geld in

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
8