Hallo,
Ik vroeg me af of het veel geld koste om een oude kapotte trekker op te maken en dan weer door te verkopen ?
Dus daar bedoel ik mee dat je eerst een oud trekkertje koopt die bijvoorbeeld niet meer gestart geraakt of waarvan de versnellingsbak open moet. En hem daarna zelf gaat repareren en uiteindelijk weer doorverkopen.
Ik snap dat dat moeilijk in te schatten is en dat je geluk moet hebben met eentje goedkoop te vinden , en dat het er vanaf hangt wat er kapot is.
Het is ook niet mijn bedoeling om er echt winst op te maken , maar vraag met gewoon af of het niet een TE dure hobby wordt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Naja dat is heel simpel: een trekker met een kapotte versnellingsbak of motor die zijn meestal wel zo "kapot" dat mensen niet meer de moeite nemen om hem te maken. Vervolgens zijn ze heel goedkoop te krijgen en daarna moet je verder met andermans ellende.. Dan moet het nog meezitten dat de stukke onderdelen nog relatief goedkoop zijn anders maak je wel verlies..
Mee eens, dan moet je alleen wel bereid zijn om de niet te verkopen onderdelen in de oud ijzer bak te gooien.. Anders heb je allemachtige voorraad!
Als hij een versnellingsbak heeft die niet meer werkt en je maakt enkel deze versnellingsbak, dan zou er misschien een kleine winst kunnen inzitten.
Als je spreekt over volledig opmaken:
Revisie versnellingsbak
Revisie motor
Revisie voorste ophanging
Volledig zandstralen/opschuren en verven
Klein materiaal
Volledig terug opmaken tot in nieuwstaat, dan spreek je toch al snel over een bedrag van 5000 tot een 10.000€.
Als je dan ziet voor hoeveel zeldzame oldtimers verkocht worden, dan spreek je over een verlies van een 5000€ of meer.
Met een beetje pech val je van het een in het ander en word het kalf groter dan de koe.
Mijn advies niet doen of je moet er voor jezelf er een kopen en die reviseren en daarna zelf houden.
De meeste trekkers zijn geverferiseerd in plaats van gereviseerd.
als hij dan niet direct verkocht wordt kun je hem nog gebruiken. of zoals wijk iets erbij en steeds dichter bij de trekker komen die je graag wilt. zijn met een 309 begonnen rijden nu een 614 en ons doel is een 615 E. maar tussentijds gaat er steeds wel een beetje geld in zitten. maar we leren er wel heel veel van.
de trekker die je koopt blijft de uren houden en de jaren je kunt het wel verder optimaliseren en verbeteren.
maar alles optellende hadden we als we doorgespaard hadden de 615E nu ook zo kunnen kopen. maar dan hadden we niet zoveel schik gehad.......
als hij 16 is wil hij graag een 615E en zoals het er nu uitziet gaat dat lukken
moest ik soms ook wel doen.
maar hobby moet geld kosten anders is het geen goede hobby.
heb laatst nog een 103 verkocht voor 1750. had misschien wel 750 euro meer ingezeten als die een beetje netjes was geweest maar had er de tijd niet voor. was mooi iets voor jou geweest.
buiten kansjes moet je op wachten. en handels prijzen bieden.
goed lezen over welke trekker ik het heb
ze kosten bij de dealer ongeveer het zelfde oldtractorshop.nl/motor-revisiesets/…
als je dat nog niet hebt, dan kruipt daar ook wel wat geld in