Het staat voor niet voor niets in de categorie geouwehoer over tractors, maar ik vind het altijd netjes als ik een chauffeur mooi zie inparkeren met een getrokkenwagen/schamelwagen/bachée/dolly (of hoe je het ook wilt noemen).
Heeft iemand hier al toffe filmpjes van gezien?
Post ze hier dan!
altijd mooi!
Groetjes
Bart
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kan hem alleen niet meer vinden
Volgens mij zijn al wagens, getrokken wagens .
Een lift-as is mooi
Dat is een kwestie van wennen, vindt het persoonlijk met een trekker knapper, deze zijn veel langer en lomper. Zeker wanneer je een dolly wagen erachter heb ik het een hele kunst
Kudo's mogen naar @selten
Klopt ja, dat bedoelde ik ook. Zo'n vrachtwagen is naar mijn idee(heb er geen ervaring mee) beetje vergelijkbaar met een kipper oid. Die reageren gelijken als jij aan het stuur trekt.
Das waar, als je het veel doet went het vast wel.
Mwa, langer en lomper... De tractoren die met zo'n wagens rijden zijn vaak wel grote bulken idd. Langer weet ik zo toch niet. De trekker is misschien wat langer als een truck en je hebt de neus voor je, maar je hebt wel aan alle kanten ramen, wat een truck niet heeft. De totale combinatie zal niet langer zijn, die op de foto is al een vrij lange. Veel langer zal het zonder speciaal vergunning niet kunnen denk.
Een dolly wagen is wel een ander verhaal idd ja, zal vast en zeker moeilijker zijn als een die er recht achter gekoppeld zit. Wel of niet meegestuurde assen telt ook al mee. De oplegger achter die DAF op mijn foto heeft geen meesturende assen. De vorige had dat wel.
dan is een aanhanger niets bij
Ik gok op Outlook, Sask.
@John K
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Nee, ik heb al een goede smoes, vandaag verjaardagspartijtje. Niet de mijne hoor. Ik wacht wel met oefenen totdat het echt noodzakelijk is.
Met schamelwagens is het leuk om die ene duitse leus na te streven: Immer gerade aus!
Ik maak wel een filmpje hoe ik het bochtje om ga, en probeer het dan zo te maken dat je niet kan merken dat het achteruit wordt afgespeeld
Ik ga er van uit dat destijds een nieuwe Miedema wagen geen of weinig speling had, maar toch heft @MF65 wel deels gelijk. Het lijkt allemaal moeilijk met dat grote spul van tegenwoordig, maar het zit vol met hulpmiddelen. Natuurlijk de stuurbekrachtiging, maar ook gestuurde assen, achteruit rij camera, sensors.
Met de nieuwe Mulderwagens van 6,5mtr druk je zo overal heen.
Geen knikpunten, wel 2 apart gestuurde assen. In werkstand: De as voor je via twee voet pedalen, de as achter je via het stuur in omgekeerde richting (links is rechts, rechts is links), en daar komt dan ook nog eens bij dat de joystick achteruit, vooruit rijden is en visa versa. Dat is nog eens wennen
Zet je hem in transportstand, dan is het stuurwiel weer "normaal", maar zijn de pedalen voor de (dan) achteras weer omgekeerd (links is rechts, rechts in links).
direct mee eens. Maar er is geen betere manier om het te leren dan met een oud mfje zonder stuurbekrachteging en een platte wagen. Met achteruitrijden wordt vaak veels te veel gestuurd. en dat leer je vanzelf af met zo'n ferguson
iets wat niet te missen is vind ik, is een stuurknuppel op het stuur voor het snelle werk.
Lekker is dat bij onverwachte situaties! Ik hoop dat je het snel gewend bent en bij overstappen op andere machines dit ook weer snel vergeten bent.
en toen waren er chauffeurs die beter konden achteruit rijden , dan tegenwoordig met een oplegger
Ik ben iemand met een redelijk eigen bezit en daarmee wilik mensen helpen
die het in deze tijden financieel erg moeilijk hebben. Ziet u door de bomen het bos niet meer?
Neem contact metmij op en ik kijk wat ik voor u kan doen. Voormeer informatie kunt u contact met ons op onze e-mail:leonard.euro.credit@gmail.com
(klik om te vergroten)