Ford 8000 - Dual-power druk verhogen

Hallo
kan iemand mij uitleggen hoe je de oliedruk kunt verhogen vd dual-power
en vooral waar deze juist zit van een ford 8000, deze heeft nu net geen 15 bar en wil hem graag ietsjes verhogen voor tractorpulling doeleinden
grt
andy81

Reacties

Valtra-Fordpower
Zit volgens mij gewoon rechts achter onder in de achterbrug, samen met je hefpomp. Deze heeft een dubbele tandwielpomp waarvan er 1 voor de lagedruk is.
andy81
Het opschakelen gaat traag bij de trekker en het terugschakelen veel sneller das me ook een raadsel, kan iemand me hier iets meer over vertellen aub 😄
fordje7000
@andy81 het kan zijn dat je dual power lek is. Het beste kun je de druk laten meten. Het kan ook de pomp zijn die het veroorzaakt. bij mijn ford 7000 schakelt hij ook traag op.
andy81
@Valtra-Fordpower
ik denk dat het anders is bij een 8000, heeft nl maar één oliefilter ook
Valtra-Fordpower
@andy81 De 5610 heeft ook 1 hefolie filter en een filter bij de nokkenaspomp, dus geen aparte voor de lage druk.
Jahn
Bij trekkertrek worden de meeste fords nooit opgeschakeld tijdens de run. dit omdat de dual power van de ford nogal een grote stap heeft, en er niet goed tegen kan om onder die zware belasting zon stap op te schakelen.
bijna alle fords rijden in de hoog weg, en schakelen alleen terug aan het einde.
Quote Reactie van @Jahn:
Bij trekkertrek worden de meeste fords nooit opgeschakeld tijdens de run. dit omdat de dual power van de ford nogal een grote stap heeft, en er niet goed tegen kan om onder die zware belasting zon stap op te schakelen.bijna alle fords rijden in de hoog weg, en schakelen alleen terug aan het einde.

In België in de VSTC 6.5ton sportklasse rijden ze met 2 TW's en een 8700, die gewoon opschakelen na het wegrijden.

+1
Ritchie
@tractorquintentje

Jaa maar da zijn belzen 😂 😆
Jahn
Zit er trwnz al een accumulator bij tussen? zo nee dan zou ik die er bij tussen zetten, dat scheelt ook al behoorlijk wat in het sneller schakelen.
valmet6400power
Quote @Jahn:
nooit opgeschakeld tijdens de run

Nu je het zegt, inderdaad 😃
Ik doe het wel met m'n Valmet maar weet niet of dat meer zin heeft dan op het eind gewoon blijven slippen in z'n powershift laag 😃
andy81
Mn andere trekker is afgesteld op 18 bar en heb er nooit problemen met gehad, bij het aanzetten schakel ik op zodra de koppeling helemaal los van mn voet is om zo de koppeling te sparen bij de start 😄
valmet 605
@valmet6400power motor karakter samen met de turbo maakt het nuttig bij meerdere modellen valmet om met de hoog laag te spelen.
valmet6400power
@valmet 605

Ja zit ook vooral tussen je/m'n oren denk.. Loopt voor de rest mooi altijd!
valmet 605
@valmet6400power Het is een gevalletje turbo uit trekker onderuit. Als je dan terugschakelt en de turbo gaat weer loopt die door en kan je weer knijpen(opschakelen).
andy81
Niemand evt, een foto waar deze nu juist zit om te regelen,
andy81
Niemand evt, een foto waar deze nu juist zit om te regelen,
Davy de Wit
Wij doen ook tracktorpulling met een ford 9600 maar hebben nog de orginele dual power.
alleen een dikere plaat afgedraait dat hij hem sneller pakt.
ook kan je nog de druk verhogen om een klein expantie vaatje erbij te zetten dat hij daar ook druk in kan opbouwen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!