Deutz D40U - Keuring met 4cilinder en grote banden
Zoals jullie al weten heb ik in mijn deutz D40U een 4cilinder moeten insteken,
Nu vraag ik mij af of ik mijn trekker nog kan laten keuren en verzekeren voor oldtimerritten?
Aan de tractor zelf zie je niets behalve de motorkap is beetje verlengt...
En kan ik de tractor keuren op banden 16.9R34? Omdat ik deze banden gekocht heb met velgen omdat de oude banden 12.4R36 stuk zijn en ik zou niet graag nogmaals banden kopen. Het zou te duur zijn om twee paar banden aan te schaffen om maar een te gebruiken.. Kan iemand me hiermee wat uitleg geven of helpen
Alvast bedankt!!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D40U en hebben de trefwoorden verplichte keuring en banden geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar ik weet wel dat banden dezelfde maat moeten hebben als fabrikant voorschrijft , het gaat dan vooral om de hoogte ( ivm snelheid ).
Ik zou gewoon naar de keuring gaan en vragen of het kan ( mag ) met deze maat van banden .
Wetgeving is veranderd, bandenmaat doet er niet meer toe, enkel de laadindex moet hoog genoeg zijn
Dit houdt in dat er geen gelijkvormigheidsattest voor het voertuig afgeleverd is, waardoor de keuring nergens op kan terugvallen. Ze maken dan alleen een identificatieverslag op waarop de specificaties van het voertuig op het moment dat je hem aanbiedt op de keuring vermeld staan. Zolang het voertuig dan ingeschreven is onder die inschrijving moet hij aan die technische gegevens blijven voldoen (als ze je ooit zouden tegenhouden voor een controle).
Het komt er dus op neer dat het eigenlijk helemaal niks uitmaakt welke banden, gewichten, wielbasis enzovoort van toepassing zijn.
Door het ontbreken van het gelijkvormigheidsattest en bijbehorend PVG-Nummer bij de overheid kan de keuring immers nergens op 'terugvallen'
Enkel voor oldtimers? Of gewoon gebruik ook?
alle tractoren, is nog maar sinds vorig jaar. Ben het te weten gekomen toen ik mijn 611 liet keuren (op 650/65/R42