Fendt 305 LS - Problemen met remmen, koppeling en olielekkage

Hallo,

Onze fendt 305ls van 1983 vertoond wat storingen.

Deze trekker heeft het afgelopen jaar maar een kleine 50 uur gedraait denk ik.

Vorig jaar stond het oliepeil in de achterbrug veel te hoog, ik heb toen het de ring om de hefcillinder en de ring tegen het hefdeksel vervangen. Nu checkte ik gister het oliepeil en staat deze weer veel te hoog, ik heb er wel weer 2 a 3 liter uit laten lopen.
Heeft iemand een idee waar dit anders langs zou kunnen lekken?

Ook merk ik dat de koppelling heel gauw doorslipt, als ik de rem vol intrap dan staat hij meteen stil en hoor je hem piepen bij de koppelling. Je zou zeggen dat de koppelingsplaten versleten zijn, alleen zijn deze ook nog vrij recent vervangen. (Is zeker nog geen 1000 uur mee gereden) Dus versleten platen geloof ik niet zo in eigenlijk.
Kan het zijn dat er olie uit de achterbrug bij de koppeling komt? En is dit te controleren?

Dan hebben we ook nog het probleem met de remmen, de rechter loopt een beetje aan en blokkeert heel makkelijk en de linker pakt helemaal niet aan, rempedaal word wel hard helemaal onderin.
Zijn deze remmen bij te stellen en zo ja hoe? En kun je de blokken ook envoudig controleren of moet dan eerst de hele trompet eraf?
Kan het niet remmen ook voortkomen uit het hoge oliepeil in de achterbrug?
jdehaan84

Reacties

old man jose
konedata.net/Traktorit/fendt305a.htm/

Als het oliepeil sterk veranderd moet er ook ergens olie verdwijnen, dus eerst maar even alle olie reservoirs checken.
Remmen zijn schijf remmen, voor bijstellen de stang tussen de pedaal en de trompet verstellen.
Ik ga nog even verder zoeken.
Fendt926Driver
quote: Ook merk ik dat de koppelling heel gauw doorslipt, als ik de rem vol intrap dan staat hij meteen stil en hoor je hem piepen bij de koppelling. Je zou zeggen dat de koppelingsplaten versleten zijn, alleen zijn deze ook nog vrij recent vervangen.

je bent er van op de hoogte dat er een vloeistof koppeling aanwezig is in deze trekker?
dus stationair kun je de rem in trappen en de trekker gaat stil staan?

zet de trekker in de 2e versnelling trap op de rem en trek het handgas langzaam aan bij 13- 1400 motortoeren moet de trekker door de rem heen willen trekken dan is de koppeling en de vloeistof koppeling goed

olie van achter brug en motor kan niet bij elkaar komen
diesel en achterbrug ook niet
blijft hydrauliek en versnelling over. zou kunnen door een lekke hef manchet. als de versnellings bak olie stijgt moet het reservoir rechts naast de motor ook evenredig dalen
hans515
Ff langs de dealer gaan?
appie1967
@old man jose er zitten zelfstellende hydraulische trommel remmen in een fendt 305, de mate van slijtage is eigenlijk alleen te kontroleren door de trompet er af te halen wat ik eerder denk is even goed ontluchten
@Fendt926Driver de floeistofkoppeling test je in de hoogte versnelling met de voet op de rem koppeling op laten komen handgas vol er op dan moet het motortoerental rond de 1100 toeren blijven staan hang een beetje van het type af de 1 iets hoger de ander iets lager maar tot krap 1200 zul je in gebruik niet veel merken
loekvangils
Wat je vertelde over die remmen daar heb ik ook last van. Het remt echt niet lekker.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!