Hallo allemaal,
Zoals ik in de titel gezegd heb zou ik graag weten waar je moet opletten als je de cabine van een 108 ls demonteerd. Deze zou ik eraf willen om terug ingoede staat te maken (rottte delen rond de kaders,...) maar intussen zou ik daar ook graag spatborden van een s op willen zetten, is dit makkelijk doenbaar? (Passen deze zomaar)? En ik zou ook willen weten of ze daar iets zouden vn zeggen op de keuring (108 ls met s spatborden)?
En indien dit mogelijk is, zijn alle spatbordn van de s serie gelijk ik denk aan 102s en 108 s ? Of passen deze enkel van de 105s 106s en 108s?
Moest dit gemakkelik doenbaar zijn mag je me altijd spatborden aanbieden staat moet hard zijn maar er mogen wel blutsen inzitten (graag aanbieden met foto regio en prijs)
Verder zou ik ook nog willen vragen of iemand weet hoe breed de voorbanden zouden zijn van de onderstaande link ? En of dit problemen geeft bij het sturen? (Ja ee mijne is eentje met 4x4)
En moeten ee velgen dan verbreed worden? Weet ook iemand hoe dat dan zit met de verhouding vooraan / achteraan?
landtechnik-kai.de.tl/20-.-09-.-08.htm/
Als laatste heb ik nog vragen over ee remmen, zijn dit droge remmen die hydraulis bekrachtigd worden? Zijn dit dan halve maan remshoenen ? En is dit moeilijk op aan te werken voor een onervarene die wel al eens de remmen van eenmf 135 vervangen heeft?
Ik weet dat dit een hele hoop vragen zijn, alvast bedankt aan de mensen die de moeite doen om dit te lezen en evt mee te denken of klare antwoorden te geven.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 108 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je moet wel bedenken dat de trompetten gedemonteerd moeten worden , om bij de remschijven te kunnen komen .
Maar als je de cabine er toch af hebt ...
dan mis je ook de treeplanken nog eens
wat betreft de remmen dit zijn bij een 108 droge schijfremmen hydraulisch bedient meest voorkomend probleem is dat uit de schijfje met voering de vertanding is weggesleten zodat ze rond kunnen draaien op de steekas en zodoende niet meer remmen
Ik heb respect voor je gewaagde, zeer tijdrovende en kapitaalverslindende revisieplan. Echter, met het voorlopig nog rijdend/werkend houden van een deels gedemonteerde trekker is je plan van aanpak verkeerd. Voor (bij wijze van spreken) de prijs van de 2 spatborden, heb je er een tijdelijke invalstrekker bij.
(P.S.: Om over je zorgen van de voorbandbreedte maar te zwijgen. Dat is nog lang niet aan de orde! ).
nu liggen er pirelli van 32 breed op maar veel breder gaat niet op die velg, dan moeten er bredere velgen op
al het werk wat je daar mee hebt kun je beter in de cabine steken
wat betreft de velgen zou ik eerst eens kijken bij de banden boer wat er max op past
Andere/nieuwe voorbanden zijn er alle dagen te koop en dit onderdeel van je revisieplan kan tot het allerlaatste moment uitgesteld worden. Het riskante project kan immers wegens teleurstellende bevindingen en/of budgetoverschrijding al veel eerder stranden.
Dank u wel