Illustratie van:

David Brown 990 - vervangen van rubbers aan de klepstelen, hoe dit doen, kan iemand uitleg geven

Sinds dit weekend is er olieverlies, bij warme motor, langs de uitlaat.
Vermoedelijk zijn de rubber(s) aan de klepstelen verduurd.
Geen olie bij het koelwater.

kan iemand mij uitleg geven hoe dit te vervangen.

Deel dit topic

Reacties

Huuuuub
Heeft zo'n ding uberhaupt kleprubbers?
Waarschijnlijk zijn je klepgeleiders gewoon gammel en ben je aan een koprevisie toe.
old man jose
Indien kleprubbers aanwezig tuimelas verwijderen, de zuiger boven in plaatsen met een oude verstuiver houder de cilinder op druk zetten met perslucht. Dan de veren indrukken en de borging weghalen, de veren even weghalen rubbers vernieuwen en monteren dan de volgende cilinder idem
Wimsumar
Beste DavidBrownFAn: Zoals je aan bovenstaande reactie van Old man Jose ziet is deze reparatie met de juiste/handige hulpmiddelen een routineklusje.
Belangrijkste aandachtspunt is dat de zuiger van de cilinder waarvan je de klepstelen losmaakt in bovenste stand staat. Dit voorkomt dat de kleppen in de cilinder weg kunnen vallen.
old man jose
@Wimsumar

Als je de naam van de topic houder zo : @davidbrownfan invoerd krijgt deze bericht van je reactie.

zo dus:

[ @....]
Wimsumar
Beste Old man Jose:
Quote @old man jose:
krijgt deze bericht

Ook zonder z'n naam te taggen krijgt de topicvraagsteller van iedere reactie een notificatie.
old man jose
@Wimsumar

Okay dan des te beter.
rene roadless
Pfffffft
Wimsumar
Beste Rene Roadless:
Quote @rene roadless:
pffffff

Wat nou? Last van Paasei-winderigheid? 😎
Hoeven we hier geen getuige van te zijn hoor. 😛
basia
@Wimsumar

aan paas wind geen gebrek vandaag
Wimsumar
Beste Basia:
Quote @basia:
aan paas wind geen gebrek

Nou, gelukkig maar! Vanmorgen 04:00 uur (melkerstijd) stonk het wel zo allerverschrikkelijkst door al die heidense paasvuren in Zuid-oost-Friesland. Niet te harden!
rene roadless
@Huuuuub waarschijnlijk ben jij de enige die het snapt, een berg uren, versleten werk tussen klepsteel en geleiders dus beter ff kop eraf en alles beoordelen op slijtage, kan je gelijk goed kijken of er veel stootrand in de cilinders zit. evt met benzine op de zuigers kijken of die niet te snel wegzakt want dan zijn ook gelijk je veren aan de beurt, ff werk, maar dan is ie weer fris. piet de with heeft alles op voorraad, succes

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
16