Ik heb een vraag over de aftakas van een deutz 3006.
Volgens het bijbehorend boekje moet er links van de cockpit een bedieningshendeltje zitten die je moet gebruiken voor de werking van de aftakas. ik heb deze niet en het ziet ernaar uit dat deze er ook nooit heeft gezeten.
De keuzehendel aan de linkerkant onder de stoel om de aftakas in werking te zetten is er wel. dit hendeltje evenals de as werkt ook alleen krijg ik het niet voor elkaar om zonder tanden te poetsen de aftakas te laten draaien.
Wie weet hoe ik de aftakas vlekkeloos en vooral geruisloos kan inschakelen?
Heeft deze trekker een bedieningshendel?
Is er iets anders waarmee je de aftakas klaar maakt om vervolgens met de keuzehendel de as te activeren?
graag zie ik jullie reacties tegemoet.
mvg,
Paul
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D3006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ok,Bedankt voor de informatie.
Het is een 3006 met alleen 540 toeren aftakas. De aftakas draait ook onder het rijden. 1 koppelinspedaal.
Ik krijg de aftakas alleen aan het draaien als ik de enige hendel(keuzehendel) die ik heb, onder de stoel naar voren zet.Ik moet dan echt het stilstaande tandwiel van de aftakas in de draaiende tandwielen van de aandrijving van de trekker duwen. Alsof je geen koppeling gebruikt. Of ik de koppeling nu wel of niet, half of helemaal in druk, maakt niets uit, het blijft tanden poetsen.
Niet een beetje geratel maar iemand die schakelt zonder koppeling!!!
En laten we er effe niet van uitgaan dat aftakaskoppeling versleten is.
Toevallig van het weekend kunstmest gedaan en de aftakas blijft draaien. of je nu met draaiende motor stilstaat, hij draait. als je gas geeft oftewel rijd gaat de aftakas sneller draaien. ook met de koppeling in of in zijn vrij, blijft draaien.
het 2e idee klinkt voor mij toch niet echt als een superfijn plan. Dan zal ik hem dus weg moeten brengen.
word vervolgd.
Dus vandaar dat ik hier weer ben.
Ik wilde het als volgt doen.
ik maak de bloter vast aan de trekker terwijl de motor niet loopt. ik zet de keuzehendel naar voren, trekker in zijn vrij en starten maar. Moet ik dan nu, in zijn vrij een paar keer gas geven en de koppeling zo nu en dan intrappen en los laten opkomen?
graag nog reactie voor ik de boel verder naar God help.
thanks
Rijd met de bloter op volle toeren in zwaar te verwerken gras maar trap voordat de bloter het zwaar krijgt de koppeling helemaal in. Je moet dus eerst even gang maken. Op deze manier kan de aftakaskoppeling die plakt los komen.
Bij een 2trapsvoetkoppeling hoor je ook 2 keer extra weerstand te voelen van het pedaal. Als dat bij jou niet het geval is dan is er wat anders aan de hand! Het kan zijn dat het pedaal moet worden opgesteld.
2xweerstand voelen is niet het geval. in kan het gewoon in 1 keer indrukken tot het eind. val dan bijna van mijn stoeltje af zover dat eind is en dat terwijl ik niet te klein ben.
In dat geval werkt bovenstaande ook niet. Ik raad je aan om iemand er bij te halen die de trekker in de praktijk kan testen want zo via internet kunnen we moeilijk zeggen wat het probleem is.
Mocht het wel aan de opstelling van de koppeling (veel vrije slag) liggen dan kun je het stangetje voor het opstellen het beste warm stoken met een snijbrander want je draait die stang anders zomaar stuk.
in ieder geval bedankt voor de info.
word vervolgt.