Illustratie van:

Fordson Super Major - keerring vliegwielzijde supermajor met 508e blok

Ik ben op het punt gekomen dat mijn blok afgemonteerd moet worden, maar ik hoor van vele dat ze de krukaskeerring niet dicht krijgen. Nu is ook mijn vraag hoe dit het beste te doen en is de soort carter pakking ook van belang. Normaal wordt er voorgeschreven dat het koort 0.8 mm over moet steken maar ik heb een kurk pakking voor mijn carter welke dikker is dan gewoon papier pakking moet ik hier dan rekening mee houden als ik mijn Keerringen aansnijdt?? Alvast bedankt!!

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Plaats eerst het bovenste deel van de pakking, daarna de krukas die afstellen op de momenten. Dan plaats je de pakking in de carterpan en monteer je deze. De uiteinden inderdaad de dikte van een schuifmaat laten uitsteken door het samen persen zetten de koorden zich om de krukas en is deze dicht. Het kan voorkomen dat het afdichten even op zich laat wachten maar dicht word het.
rene roadless
Koorden nacht in de olie laten liggen en insmeren met grafietvet voor het monteren, moet soepel blijven en mag niet verglazen want dan lekt het kreng zo weer
old man jose
@rene roadless
Die van mij is nu pas echt dicht Rene.
Heeft ook pas de eerste keer echt gewerkt.
jeroen-verhoeven
Ok dank jullie alvast voor het advies! Wat alleen nog onduidelijk is is dat de lengte van de koorden volgens mij afhankelijk is van de dikte van de carter pakking? Klopt dat?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
19