Hoi ik heb hier een ford 8670 die motor olie lekt uit de pijp van de kleppendeksel ontluchting.
wat is hier de oorzaak van en wat kan ik eraan doen. mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8670 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar heb gehoord dat hier ombouw setjes voor zijn zodat hij niet meer lekt
Kortste klap
Wij hebben er ooit een tankje tussen gebouwd waar de olie in neer slaat, moet alleen af en toe ut tankje leeg laten
Bij de a serie is ut af fabriek al aangepast
Hoeft je geen grote zorgen te maken lijkt mij
Aan de achterzijde onder een aftapkraan, en voila, koker moet wel voor hoger hangen dan achter maar de chassisbalk loopt ook schuin en er zijn ook al gaten waar je het aan kunt schroeven.
Ik zal kijken of ik morgen eens un foto kan maken van ons gefabriceerde ding en van de originele oplossing
Als ze met het originele tankje nog olie verliezen is er meer aan de hand. In de meeste gevallen versleten klepgeleiders
Helaas gooide hij het er al uit toen ie nog geen 5 uur gelopen had.Heeft een complete motor gehoond en daarna nieuwe zuigerveren.
Euh tja...dan hebben ze er in de fabriek versleten klepgeleiders gemonteerd.Bij volvelds werk een halve liter olie per dag.En ik vul hem niet tot aan de streep toe.Hij heeft 9 a 10 liter in het carter.En er kan 11 in.11,6 meende ik.
Ja dat denk ik ook.Maar de motoren kunnen wel tegen een stootje ,zoals lekker warm lopen met een beetje koelvloeistof.Ze zijn taai.
De FPT motor blijkt de uitkomst te zijn voor NH.Ik heb er zelf ook al mee gewerkt ,maar das 10 keer beter.
Ik heb geen tijd gehad voor een foto, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen