Illustratie van:

Ford 8670 - gooit motor olie eruit

Hoi ik heb hier een ford 8670 die motor olie lekt uit de pijp van de kleppendeksel ontluchting.
wat is hier de oorzaak van en wat kan ik eraan doen. mvg

Deel dit topic

Reacties

jim353
Hoeveel uur heeft hij?
martijn1998
Dat is meestal gewoon carterdruk. Als de trekker al veel uren heeft kan de motor versleten zijn.
RobinFord
Versleten zuigerveren denk ik
ford8770fendt
De motor is een revisie motor zit er nog geen 100 uur in
maar heb gehoord dat hier ombouw setjes voor zijn zodat hij niet meer lekt
Fast Eddy
Wat heb je er de afgelopen 100 uur mee gedaan dan?
ford8770fendt
Gewoon allerlei werkzaamheden maar hij lekte direkt al zo en deed ie bij de vorige motor ook al wel hoor maar dacht dat het slijtage was. dus vond het vreemd dat die dat nu ook weer doet
Favorit614
Retour naar waar hij vandaan kwam.
Kortste klap
ReneSuperMajor
Versleten motor, waarschijnlijk niet goed gereficeerd
ford8770fendt
Vind ik dan wel vreemd dat niet goed gereviseerd is want is gereviseerde kop en nieuw draaiend gedeelte
fastrac3155
Deze motoren hebben er vaak last van dat ze relatief veel olie langs de ontluchting kwijt raken.

Wij hebben er ooit een tankje tussen gebouwd waar de olie in neer slaat, moet alleen af en toe ut tankje leeg laten

Bij de a serie is ut af fabriek al aangepast

Hoeft je geen grote zorgen te maken lijkt mij
fordandre
Welke type zuiger zit er in met 3 zuigerveren ?
John k
Hier hetzelfde met een 8970, niks versleten motor ofzo, heeft de dealer ook zo'n opbouw setje aangebouwd, en nu lekt hij geen druppie meer.
ford8770fendt
@John k oke mooi dus dat moet ik ook even hebben
jd user
Hoe ziet dat eruit?.....tankje of een ronde buis?....
ford8770fendt
@jd user dat zou ik ook wel willen weten misschien is het makkelijk zelf te maken
jd user
Ja dan kan ik dat ook bij mn new holland maken.Want deze slingert het ook via de ontluchtingsbuis eruit.Ook al zit er al een heel klein tankje ,toch blaast ie het eruit.
fastrac3155
Het is zelf te maken, wij hebben een koker dichtgelast, pijpje erop voor de inlaat, en aan de voorkant 2 bochtjes aan de bovenkant eruit komen en dan met de opening naar beneden staan, een 180 graden bocht.

Aan de achterzijde onder een aftapkraan, en voila, koker moet wel voor hoger hangen dan achter maar de chassisbalk loopt ook schuin en er zijn ook al gaten waar je het aan kunt schroeven.

Ik zal kijken of ik morgen eens un foto kan maken van ons gefabriceerde ding en van de originele oplossing
John k
Als ik er aan denk morgen dan zal ik er ook wel een foto van maken, hoeft niks af te tappen ofzo, gaat gewoon de motor weer in.
wouterdp
@jd user
Als ze met het originele tankje nog olie verliezen is er meer aan de hand. In de meeste gevallen versleten klepgeleiders
jd user
@wouterdp,

Helaas gooide hij het er al uit toen ie nog geen 5 uur gelopen had.Heeft een complete motor gehoond en daarna nieuwe zuigerveren.

Euh tja...dan hebben ze er in de fabriek versleten klepgeleiders gemonteerd.Bij volvelds werk een halve liter olie per dag.En ik vul hem niet tot aan de streep toe.Hij heeft 9 a 10 liter in het carter.En er kan 11 in.11,6 meende ik.
JD3010
@jd user Dan is het maar goed dat ze met die motoren gestopt zijn.
jd user
@ jd3010,

Ja dat denk ik ook.Maar de motoren kunnen wel tegen een stootje ,zoals lekker warm lopen met een beetje koelvloeistof.Ze zijn taai.

De FPT motor blijkt de uitkomst te zijn voor NH.Ik heb er zelf ook al mee gewerkt ,maar das 10 keer beter.
fastrac3155
@jd user ik weet niet of je over een 70 serie praat, maar daar zit rond de 19 liter in het carter, motoren zijn zeker niet slecht schijnbaar scheuren er ooit zuigers, maar bij alle 4 die we hebben/gehad nooit last van gehad.

Ik heb geen tijd gehad voor een foto, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen
ReneSuperMajor
@ford8770fendt misschien is er met het monteren van de zuigers wel een zuigerveer gebroken, of zit er een klein scheurtje in het blok of een zuiger, misschien is het verstandig om een keer een compressietest te doen
fastrac3155
Ik heb het vandaag eens goed bekeken, maar het is in feite allewn maar een pijp die uit het gat in de klepdeksel zit gestoken, en vervolgens zit aan deze pijp een anders stuk pijp gelast met un diameter van een centimeter of 10, aan de andere zij zit gewoon een pijpje waar de slang naar onderen aan zit, en onder aan de dikke pijp zit een leidinkje terug naar het carter, lijkt mij makkelijk zelf te maken, maar vraag gewoon eens bij de dealer wat zo'n ombouw setje kost valt misschien wel mee
jdrulez
Foto's..?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8670 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
8