Illustratie van:

International 733 - krukaskeerring achteraan

Wij hebben krukaskeerring achteraan laten vervangen bij dealer - dus motorblok is dienen gescheiden te worden van transmissie. Toen tractor terugkwam ging die niet meer in versnelling (linker pook blijft steken). Wij nemen aan dat er wat is misgegaan met montage. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Voorheen nooit problemen met versnellingen.

Deel dit topic

Reacties

jo845xl
Nogal een straf verhaal !
Bij dealer zullen ze de trekker na herstelling toch ook wel verzet hebben en dan niets gemerkt ?
Als de rechterpook wel werkt , gewoon schakeldeksel eens demonteren .
TRACTORMEN
Wat de dealer wel of niet gemerkt heeft moet u aan de dealer vragen. Wij weten alleen dat de tractor niet meer vooruit noch achteruit ging toen hij terugkwam. Wat ons betreft is er dus een oorzakelijk verband tussen de herstelling en het niet langer in versnelling gaan van de tractor. Eens te meer voor deze specifieke herstelling de motor van de transmissie is moeten worden gescheiden...
robertIHC1056
Het kan zijn dat de koppelingsplaat is krom gedrukt tijdens het aan elkaar zetten van beide trekker delen, hierdoor zal de koppeling niet goed ontkoppelen. wat betekend dat schakelen van vooruit naar achteruit bijna niet mogelijk is.
TRACTORMEN
@robertIHC1056 Het moet wel zoiets zijn, want voorheen waren er geen problemen met versnellingen en koppeling. Trouwens er steek ook een nieuwe koppelingsplaat in, voor zover we de dealer en factuur mogen geloven, want wij voelen niet meer weerstand bij de nieuwe koppelingsplaat dan voorheen. En het ergste van alles is dat het probleem met de krukaskeerring ook niet is opgelost. De keerring lekt nog steeds olie. Wanneer wij als 'amateur' zoiets zouden doen, kan men dit wellicht nog begrijpen, maar wanneer een officiële Case dealer zoiets doet, is dit, wat ons betreft, onaanvaardbaar.
Als ie niet meer schakelt, hoe heb je 'm dan thuis gekregen?
TRACTORMEN
@Fendt-Farmer-Vario Kan u zich daar zelf niets bij voorstellen? Denkt u nu echt dat ik hier verhaaltjes vertel om me bezig te houden? Eens thuis in achteruit gezet om te parkeren en sindsdien hangt pook vast...
Wimsumar
Beste Tractormen:
Quote @TRACTORMEN:
dat ik hier verhaaltjes vertel

Neem zo spoedig mogelijk contact op met de werkplaatschef van de dealer waar deze herstelweerkzaamheden hebben plaatsgevonden A.U.B.!

B.T.W.: Hoe hoog staat het motoroliepeil?
TRACTORMEN
@Wimsumar Hoi Wimsumar, dit heb ik nagezien en dit staat binnen max en min. Dus nog ok. Als ik je alles moet vertellen wat ik in die werkplaats heb meegemaakt, val je van je stoel, niettegenstaande dit een officiële Case-dealer betreft en niettegenstaande ik een forse rekening kreeg gepresenteerd. Ik heb zelfs voornemen contact te nemen, met de invoerder. Want dit gaat veel bruggen te ver.
Bakker S
@TRACTORMEN Je moet er om denken als men de trekker scheid, motor/versnellingsbak en weer inelkaar zet. De motor moet dan met de hand tegen de versnellingsbak aangedrukt worden en niet met behulp van bouten aandraaien. Indien dit wel gebeurt kunnen versnellingsbakdelen niet meer naar behoren werken....
SJB533
En wie zegt, dat dit een gevolg is van het (de)monteren van de trekker? Trekker heeft circa 8000 uur? Want ik heb zo een vermoeden, wat het zou kunnen zijn.

tractorfan.nl/topic/41980/
Puma cvx power
@TRACTORMEN Met invoerder bedoel jij importeur? Ik denk dat je niet veel bereikt met een oude trekker bij de importeur. Case dealers importeren volgens mij zelf. Er is geen importeur meer. Er is wel een hoofd kantoor maar die zullen waarschijnlijk zeggen dat je het toch met de dealer moet oplossen.
Wimsumar
Beste Tractormen:
Quote @TRACTORMEN:
val je van je stoel

Het niet meer willen schakelen is inmiddels door SJB533 hier in de topicdiscussie herkend als "normale" slijtage. Ga dit eerst na. Als dit inderdaad los staat van de reparatie die de dealer heeft gedaan dan kun je in een heel andere staat van gemoedsrust met hem verder overleggen hoe verder.
ErDee
@Fendt-Farmer-Vario logische vraag, waar een dom antwoord op komt...
chucky5o
Ik heb bij een mechanistiebedrijf/dealer stage gelopen, en daar testen we oude machines als ze gerepareert zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze je trekker repareren zonder de trekker eerst goed warmdraaien en testen.
TRACTORMEN
Quote @Wimsumar:
Zoals hier gezegd intussen slijtage nagegaan en schakeldeksel opengedaan. Er is nagenoeg geen slijtage merkbaar. In de schakelkast is het probleem dus al niet te vinden. Intussen wat zitten rammelen met de versnellingen in de schakelkast, iemand enig idee hoe ik hem in de juiste positie dicht krijg ?
TRACTORMEN
@Puma cvx power Niet geschoten is altijd misgeschoten... 😄 Het zal jouw tractor maar zijn
Wimsumar
Beste TRACTORMEN:
Quote @TRACTORMEN:
in de juiste positie dicht

Je had de trekker toch in de achteruit weggeparkeerd toen het blokkeerde? Dan moet je die stand weer opzoeken.
TRACTORMEN
@Wimsumar Voor iemand die zijn job dit is , is dit misschien eenvoudig , maar niet voor mij... Geen idee hoe ik eraan begin...
EA_MF
Quote @TRACTORMEN:
Geen idee hoe ik eraan begin...

1 tip: begin er dan ook NIET aan
TRACTORMEN
@EA_MF NIET akkoord. Alles moet een eerste keer zijn. Met passief ernaar te kijken geraakt het immers niet opgelost. Bovendien brengt je reactie niet veel bij aan het probleem, en ik dacht dat dat toch het doel is van het forum ipv mensen terecht wijzen !?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 733 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
4