International 644 - een hoop onderdruk in één keer
Ik ben vandaag naar trekkertrek herwijnen gereden, maar ik was nog niet halverwege en toen liep het toerental langzaam terug en begon hij wat zwart te roken. 30sec/1minuut later kwam er uit het niets zoveel witte rook uit het carterontluchting zodat ik de trekker gouw uit heb gezet om verdere eventuele schade te voorkomen. Naar het thuisfrontgebelt om me op te pikken om later met de vrachtwagen de trekker op te halen. Nu een paar uur later staat de trekker thuis. Stationair doen de trekker het goed, heel weinig onderdruk!. Maar zodra ik half gas geef begint hij weer na een minuut goed wit te roken uit het carterontluchting. Weet iemand wat er mis is? Ik zelf verdenk de koppakking samen met de zuigerveren (deels). Gr. Michel
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Lees ook onderstaande topic (met filmpje) waarin een koppakkingprobleem uitkomt. Jij hebt daarvoor waarschijnlijk te veel damp uit de carterontluchting.
tractorfan.nl/topic/66865/
Zelfde probleem heb ik een keer gehad met een Fendt ; na rit met steeds veel toeren opeens veel carter druk-damp .
Voorzichtig naar huis gereden , motor laten afkoelen , weer gestart en probleem was weg .
Naar mijn mening is het een geval van zuigerveren die gaan klemmen bij hete motor ; sindsdien een poos niet boven de 1800 toeren geweest en later geen problemen meer gehad .
Dus omdat de zuigerveren nog (te) weinig speling hebben in de zuiger kunnen ze vast gaan zitten , waardoor je veel carterdruk krijgt .
Dit naar mijn ervaring en mening ; maar er kan natuurlijk ook meer aan de hand zijn