Illustratie van:

International 633 - Opknappen en spuiten

Ik ga morgen beginnen om m'n international 633 smalspoor uit elkaar te halen om hem te ontvetten,schuren en spuiten.

Kan iemand uitleggen hoeveel lagen ik moet spuiten om hem mooi te laten glimmen,en met welk spul kan ik het beste plamuren?

Bedankt alvast

Groet Marcel

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
Ligt er ook bijvoorbeeld aan of je voor de goedkoopste verf gaat of meer geld uitgeeft voor iets als 2K..
simon
Blok bak en kont kaal borstelen. Onderdelen en velgen stralen.
Vervolgens 1laag epoxy primer met de airless pomp . Indien nodig tussen schuren en plamuren.
En 2lagen aflak. Dit alles in 2K. En als je het goed wilt doen ben je zo 2jaar onderweg.
Henk 1120
@marcel-pek Een goede primer is erg belangrijk. Heb de 1120 van mij nu bijna 10 jaar geleden opgeknapt en hem met 1 laag gespoten met de gewone John Deere kunstharslak, die je bij de dealer koopt en hij staat er nog steeds mooi blinkend bij. En hij wordt best goed gebruikt, als je m'n foto's bekijkt. Die lak van John Deere was ook nog zo'n beetje de goedkoopste lak... Maar goed jij zal wel een andere kleur moeten gebruiken 😉
marcel-pek
@Henk 1120 oké, ja ik ga ook bij de dealer originele lak halen dat is 13,00€ per liter

Maar ik ga eerst de tijd nemen om hem helemaal te ontvetten en te schuren.

Ik heb al veel aan trekkers gesleuteld van mn vader en broer en mn eigen international. Maar ik vond het nu wel een mooie tijd om hem te gaan spuiten
marcel-pek
Hoeveel blikken van 1 liter zou ik moeten hebben?
Velgen, zijkanten motorkap en rolbeugel wit crème
En de rest van de trekker ih
Rood en dan natuurlijk de grondverf
Henk 1120
@marcel-pek Ik durf het zo niet meer te zeggen, maar ik weet wel dat ik nog wel een paar keer naar de dealer gereden ben om nog wat potten op te halen. Er ging meer op dan ik dacht.
marcel-pek
@Henk 1120 ja dat had mn vader ook toen hij de guldner a2l van mn broer gespoten had.
Nou ja ik kijk wel het is 3 kilometer naar de dealer toe 😄
erik9831
@Henk 1120 gewoon zo op het blanke metaal deze verf gebruikt ?

Bij men 2120, toen ik hem kocht, was hij een jaar daarvoor gespoten. Was een snelle klus geweest, want van dichtbij zie je de strepen op de spatborden van het schuren. De motorkap was nog het beste van al gedaan, zonder druppels. Daar heb ik wel het probleem, dat er veel plekjes nu onder komen te zitten.

Zoek een deel opnieuw te in de toekomst, daarom de vraag. Heb hier al wel de kleuren staan van de JD dealer, was ook met deze verf herspoten.
Henk 1120
@erik9831 Nee, zeker niet zo op het blanke metaal. In m'n eerste reactie schrijf ik ook dat de primer erg belangrijk is! De primer koop ik altijd op m'n werk, waar we een eigen spuiterij hebben om de machines te spuiten. Deze primer is van Scheapman. Volgens mij is het deze: sikkensservicecenter.nl/link/nl/… Je kan deze bij de betere spuiterijen wel kopen.
erik9831
@Henk 1120 ok, duidelijk nu 😄
marcel-pek
@erik9831 Voor mij wel????????
erik9831
@marcel-pek hoe henk het gedaan had. Dat is mij nu duidelijk.

Of bedoelde jij met de "???????" nog iets anders, want sommige emoticons werken momenteel niet meer 😄
marcel-pek
@erik9831 Oh haha ja dat merkte ik ook dat de emoticons niet werken haha
Corne S
@marcel-pek

Voor de 844s heeft m'n oom 3 liter rode verf gebruikt met spuiten en 1 liter crème (comfort 2000 cabine). Heb het idee dat het dikker kon.

Goed ontvetten met stoomcleaner en industriële ontvetter. Dit laatste hebben ze wel bij de firma b. In Ameide
marcel-pek
@Corne S bedankt!!! Hier heb ik wat aan!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
36