Het in de versnelling krijgen van mijn oude JD 3040 gaat steeds moeizamer, hoe warmer hoe makkelijker.
Zou de koppeling slecht ontgrendelen of is er eerder wat aan de hand met het synchromesh gebeuren in de bak.
Kostbaar???
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3040 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is ook zo, bij koud starten is de olie dik en bij warm zijn dunner. Hierdoor is er ook dit verschil mogelijk. Na een aantal jaren of weinig gebruik, word je olie ook dikker.
Uiteraard kan het zijn dat er wel nog iets anders voor een probleem zorgt.
Vermoedelijk een olie(kwaliteit)probleem bij jou aan de orde.
Welke cabine heeft je trekker? Een vierkante of ronde? Hoe voelt je koppelingspedaal aan? Pakt hij heel diep?
Dan is de kans groot dat je koppelingscilinder(s) lekken of dat de olie (DOT4) ververst dient te worden. Je kunt dit controleren door de ronde kap over het dashboard te verwijderen. Deze zit vast met 4 boutjes. aan iedere kant van de kap een en twee voor je knieën in de zwarte ijzeren plaat waar je stuurverstelling ook doorheen zit. Onder deze kap zit links op de geef cilinder een slangetje waaraan het reservoir zit. Deze kan bijna leeg zijn of de olie is extreem vuil. Je kunt wel zien of deze cilinder lekt door het rubber om het stangetje weg te wippen. De neem cilinder zit onder de instap achter de accubak. ook deze kan lekken. Ontluchten van deze cilinders is wat lastig. Wat ik altijd doe is de cilinders en potje onder door de ontluchtingsnippel vol pompen zodat je lucht naar boven door het potje eruit pompt.
in kwam, opgelost en mijn trekkertje schakelt weer als vanouds !