Illustratie van:

Internationale 423 - Meer brandstof geven, HOE ?

Hallo,
Ik wil mijn 423 meer brandstof geven enkel zou ik niet weten hoe dit werkt bij een 423.
Als iemand dit uit weet te leggen ( kan ook met plaatjes/foto's ) zou ik dat erg op prijs stellen !

Deel dit topic

Reacties

wolseley
Zou ik niet doen
is niet bevorderend voor de motor!!
hoeveel toeren maakt ie nu?
IHC-423
2200 dacht ik zo !
het standaardaantal in ieder geval.
Pascal
Waarom? Voor de rook of pk's ?
wolseley
Meer moeten ze niet draaien!!
dan draai je de motor kapot!
Grote_Smurf
Als je er geen verstand van hebt, AFBLIJVEN !!
IHC-423
Ik vraag toch niet om jullie mening over deze vraag ?
Ik vraag HOE het moet !
Dit grafforum word met de dag erger, nu worden je getypte teksten ook al automatisch veranderd!
Bovendien is de sfeer hier ook ronduit geen donder.

De groete
Grote_Smurf
Gewoon bij de 'Dealer' voor de waterrem zo moet het !!.
coenvaltra
Bij de brandstofpomp zitten wat schroefjes waar je aan kan draaien, als je aan het knopje trekt om de trekker uit te zetten zie je dat een staalkabeltje aangetrokken wordt het schroefje wat dat dingetje noormaal gesproken tegen houd als je niet aan de uit knop trekt moet je los draaien dat er meer ruimte komt dan krijgt ie meer pk's en gaat ie meer roken
Meer pk's kunnen ze wel hebben, meer toeren is niet zo goed,zoals al gezegd is. Maar je kan ongeveer tot max onbelast 2500 toeren gaan. Meer zeker niet doen. Maar hoeveel sterker wil je hem hebben ? je kan de stopknop uitdraaien, voor de rest zou ik maar niks doen 😉
tractorliefhebber
Als dit forum je niet aanstaat dan verwijder je topic en ga ergens anders lopen mokken.
Tom VB
Zoek t dan lekker zelf uit ...
+1
Mengeledriver
Meer brandstof geven doe je als volgt:
-tankdop verwijderen
-brandstof bijvullen via de opening
-na het tanken dop weer monteren
HollandNew
@mengledriver: 😃
Schluterfan
Waarom moet je nu een oldtimer opvoeren? Man man man, ik vraag mij soms af waar mensen hun mee bezig houden! Brandstofpompen zijn AFGESTELD ZOALS DE FABRIKANT HET GOED VIND, dus afblijven! Als ik naar een trekker ga kijken, is dat het eerste wat ik controleer, loodjes weg, dan word er geen koop gesloten!
xylon
Dat is toch zijn eigen keuzen als hij da wil doen of niet. Hij zal ook wel beseffen wat de gevolgen zijn.
henry case IH
Maar een 423 is tog geen oltimer of wel ??
maar zijn die inters niet op ongeveer 2500 toeren of gesteld
als onze trekkers zijn tussen de 2350 en de 2500 toeren of gesteld
maar als je die stop knop op de brandstof tank verder los draait. dan moet je tog ook je kabel die naar je trek knop loopt ook langer maken ?
IHC-423
Hij moet allicht niet te veel toeren draaien ik snap zelf ook wel dat dat slecht is, zeker voor zo'n oudje.

Maargoed mensen die reacties met nut gegeven hebben bedankt !
IHC-423
Stel nou dat ik die bout die de koude start tegen houd een stuk terug draai, zou dat slecht zijn ?
1246 844-s
Uhh dat afstellen af fabriek dat dat t beste is ben ik t niet zo mee eens...

ooit n 1046 voor de vermogenstester gehad met 80 pk.

schiet ook niet op he voor n dikke 5.8L 6pitter
1046
Ik wel , 1246 844-s
IHC-423
Ik heb net is ff naar de toeren gekeken en hij blijkt dus gewoon al 2550 toeren te maken !
1246 844-s
Das meer als zat. maar ga nooit uit van die origineele klok he. meten met digitale lazer meter werkt beter als je de mogelijkheid heb.
hilbertvdberg
Ik weet dat een 323 een lijnpomp heeft maar heeft een 423 dat ook?
zo ja: achterkant pomp zit een deksel die verwijder je, dan zie je een stelschroef met contramoertje, die draai je los een draai de stelschroef een paar slagen in, en draai de contramoer weer vast.
ihnkearltje
Nee heeft een roterende pomp.

ik snap eerlijk gezegd die onozele reacties van alle andere niet?

het is niet jullie trekker
hij moet zelf weten wat hij er mee doet.
en slecht? jah pas vanaf waneer je hem ontzettend opdraait.

een beetje extra brandstof geven is geen probleem. dit kan gewoon bij de stopknop. zorg er wel voor dat je hem niet teveel geef.

mijn inter 423 is ook nog steeds niet kapot gelopen en die heeft ook iets meer brandstof
arie 81
Je kan ook een trekker kopen met meer vermogen
Thijss
Welke pomp zit erop ? roterende of lijnpomp ?
Wimsumar
Beste Arie 81 & Thijss: Dit is al een oude topic. De trekker zal inmiddels wel "ter ziele" zijn.:(
monteurtje
Nou de trekker rijd nog vrolijk in de rondte hoor (komt bijna dagelijks voorbij) en ziet er veeeeeel beter uit dan toen hij uit de fabriek kwam dit geldt ook voor hun 955 (staat ook op de foto's bij hem)

Patrick:
Als je nog hulp nodig hebt kom gerust nog es langs 😄
+1
interiscool
En hoe kan je een brandstof pomp terug op fabrieks afstelling krijgen ?
monteurtje
Hetzelfde als wanneer je m verder open zet maar dan andersom 😛
jac 423
Goeienavond
de 423 maakt maar 1800 toeren, wat kan daar de reden er van zijn ?? filters zijn nieuw
wie weet raad ??
Wimsumar
Beste Jac 423: De motor maakt "maar 1800 toeren", maar trekt wel goed?

Zit er slijtage/ verbuiging o.i.d. op/in het stangenstelsel waardoor geen "volgas" meer gegeven wordt?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
10