Massey Ferguson 6480 Dyna-6 - Bokken bij optrekken (Koppeling probleem)
Bij dezen ben ik op zoek naar mensen die ook problemen hebben met het bokken van de ZF 24-24 speed transmissie.
We zijn sinds een jaar in het bezit van een 6480 met een 6000 uur op de klok, nu heeft deze trekker erg veel last van het bokken op de koppeling, soms schokt de trekker zo hard van de plek dat het dakraam naar beneden valt.. de stikstof accumulator is al eens vervangen, en de koppeling is toen ook gecalibreerd. soms komt de koppeling wel netjes geleidelijk op gang, en de aggressiviteit instellen via het beeldscherm geeft ook erg weinig verschil.
misschien dat er hier iemand ervaring mee heeft gehad/ een idee heeft wat het kan zijn?
We zitten zelf te denken aan een magneet ventiel of een hydraulisch ventiel dat niet goed functioneerd, maar zie er maar achter te komen wat het wel is...
alvast bedankt voor de (nuttige) reactie's!
gr Jasper
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6480 Dyna-6 en hebben de trefwoorden bokken en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bokt hij ook als je er iets achter hebt? Of alleen met een losse trekker?
Misschien tijd voor nieuwe gasveren aan het dakraam?
Kan het zijn dat die pomp lucht aanzuigt -> onvoldoende olie of een gaatje in
een of andere leiding voor die pomp, een of andere dichting,...
Heel vreemd, maar toen kon je met de ventilator van de cabine de agressiviteit instellen, hoe meer stroom je pakte hoe agressiever die werd
Altijd voor callibreren eerst Wintest er op aansluiten en kijken of alles naar behoren is.
Wat wij wel eens doen is de box eruit halen van de transmissie in een vergelijke trekker doen en dan die andere trekker calibreren met jullie box als dat klaar is de box weer terug zetten dan is het vaak een stuk beter maar niet de oplossing voor de lange duur
Om dit op te lossen moet de trekker even overmidden en het pakket uit elkaar om dit te vervangen
Succes
Van de ene op de andere dag zeer abrupt schakelen. Monteur kwam erachter dat de stoel schakelaar kapot was. De trekker denkt dan dat er geen bestuurder is en schakelt dan sneller en abrupter omdat de trekker dan stilstaat. Schakelaar vervangen en alles functioneerde weer normaal. Kosten uurtje werk en schakelaartje. Zou dit ook hier het geval kunnen zijn ?
Succes ermee